• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Panasonic: VT60-Club

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
kijk dan zeker ook eens naar de HU8500 -> die is nog beter qua zwartwaardes en scherpte dan de 7500, wel curved natuurlijk. Vond de 7500 zelfs beter kijken dan de Sony X85 en X9005 - met al wat je terugkrijgt ruim onder het budget van 2500€ wel. (55 inch)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het enige nadeel dat de LG heeft is geen 4K! Al kan ik niet inschatten of het hier in de huiskamer dmv upscaling naar 4K nu en in de toekomst wel echt een nadeel zal zijn met een kijkafstand van 4 meter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Als het gaat om puur beeldkwaliteit gaat niets zo goed zijn als de OLED van LG. Goed, geen 4k - ik zou OLED verkiezen boven 4k, ook voor 300 euro meerprijs, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
luckske zei:
Als het gaat om puur beeldkwaliteit gaat niets zo goed zijn als de OLED van LG. Goed, geen 4k - ik zou OLED verkiezen boven 4k, ook voor 300 euro meerprijs, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
+1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Vanaf 4m afstand ga je volgens mij het verschil niet zien tussen 1080p en 4k op een 55" TV.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
broodro0ster zei:
Vanaf 4m afstand ga je volgens mij het verschil niet zien tussen 1080p en 4k op een 55" TV.
serieus kort door de bocht, nee? - hangt er maar van af naar welke TV je kijkt denk ik dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Hoe bedoel je? Ik heb het puur over de resolutie he. Niet over beeldkwaliteit zelf.

4k3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Als ik dat zoal hoor ben ik blij met mijn Samsung Led, vrouw des huizes laat geregeld eens de tv op PAUZE staan zo voor een half uurtje, gelukkig heb ik van inbranden geen last!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ToothLess zei:
serieus kort door de bocht, nee? - hangt er maar van af naar welke TV je kijkt denk ik dan.
Hij heeft nochtans gelijk. Je moet vr 55 inch eigenlijk al op 3,2m gaan zitten om het verschil tss 720p en 1080 p te kunnen zien!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Joske007 zei:
Als enig alternatief voor een jaren verwende plasma-liefhebber en dus ook in ruil voor onze VT60. Stelde de winkel hun enige mogelijke kandidaat voor, namelijk een OLED van LG EC930V! Deze zou met een CashBack van €500 op een meerprijs van €300 komen. We hebben intussen het beeld van deze mooie tv even kunnen bekijken en de look van de plasma-plaatjes zie je hier echt weer in terug.
hmm Eens kijken dat ik mijn scherm ook kan laten inbranden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Chr1st0f zei:
hmm Eens kijken dat ik mijn scherm ook kan laten inbranden
263a.png
Foei toch vain Wat het OLED-scherm van LG betreft! Ik heb deze LG 55EC930V even zien staan en was op het plaatje op 1 slag verliefd geworden, waarbij ik het gevoel had dat het hier echt om een plasma ging. Langs de andere zijde vrees ik met deze nieuwe techniek die nog in zijn kinderschoenen staat om de nodige kinderziekten. Ook zijn er bijgevolg nog zeer weinig gebruikerservaringen over dit toestel te vinden.

Maar diegene die ik heb gelezen waren de meeste reviews zeer positief en vol lof over deze OLED, behalve dan weer deze..... die ik al jaren toch wat hoger inschat en de moeite waard vond om te lezen hdtvtest.co.uk/news/55ec930v-201412163962.htm
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
Hij heeft nochtans gelijk. Je moet vr 55 inch eigenlijk al op 3,2m gaan zitten om het verschil tss 720p en 1080 p te kunnen zien!
Ik zit op 4 meter van een 55" en zie nog altijd een verschil in die resoluties (720/1080/2160). Hoewel 1080 vs 4K niet zo spectaculair is dan bv SD vs 720 vs 1080 is het er wel. Of het de moeite waard is om erin te investeren is redelijk subjectief, zeker als je wel verschillen ziet. Ook op 120" projectie op diezelfde afstand is er een groot verschil (720 vs 1080, want heb geen 4K projectie -) maar bon dat is redelijk normaal als je er op dat formaat dicht "tegenplakt" Tabelletjes plaatsten is een goede leidraad, maar veralgemenen mag je zeker niet doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
8 mrt 2014
31
0
9
Ik ben van plan dit jaar (afin, nog niet zeker, ben aan het kijken) een 65" te kopen. Maar vind echt nergens iets dat maar in de buurt komt van mijn GT60. Voor mij zijn lage inputlag ook belangrijk omdat ik er ook op game.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hans Von Der Crone zei:
Ik ben van plan dit jaar (afin, nog niet zeker, ben aan het kijken) een 65" te kopen. Maar vind echt nergens iets dat maar in de buurt komt van mijn GT60. Voor mij zijn lage inputlag ook belangrijk omdat ik er ook op game.
Er zal geen enkele huidige Led-tv ook maar in de buurt van je GT60 komen en hiermee doel ik vooral op de beeldkwaliteit
1f609.png
Gewoon lekker bijhouden en wachten tot Oled voldoende onder de andere merken vertegenwoordigd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Afgelopen weekend heeft een led-tv Sony 50W829B plaats genomen voor de defecte Plasma Panasonic 55VT60.

Als plasma liefhebber is het toch wel eventjes wennen ivm de zwartwaarden en zeer beperkte kijkhoek. Langs de andere zijde was er helaas geen echte waardige Led-tv vervanger voor onze defecte plasma en hebben we eigenlijk zeer bewust gekozen om het budget in deze led-techniek zeker niet verder omhoog te gaan trekken, want het beeld wordt er helaas niet echt veel beter op. Enig alternatief zou een OLED geweest zijn, maar deze nieuwe techniek wordt op het moment van schrijven enkel door LG met nog verschillende kinderziekten aan een nog te hoge prijs aangeboden.

Deze Sony 50W829B is met een maatje kleiner louter in huis gehaald, om enerzijds als tijdelijke overbrugging naar een Oled-tv en anderzijds om na deze periode een nieuwe plaats te krijgen op de kamer van m’n dochter.

Tegen die tijd hoop ik met het resterende "credit" dat OLED onder de andere merken ook vertegenwoordigd is, de prijzen gezakt zijn en de kinderziekten geheel verdwenen zijn
263a.png


Allen hier nog eens bedankt voor de hulp
1f609.png


1402909889.jpeg


Mochten er geïnteresseerden zijn? Ik heb hier in huis van de Panasonic VT60 nog de originele afstandbediening, Viera Touch Pad en 2x 3-brillen liggen (graag via PM)
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Hoi Rik. Hoe gaat het daar hopelijk alles naar wens,long time. Wat lees ik nu is je pana defect,zonder, schrik er van,wat is er gebeurd. Zal wel wennen zijn nu een Led tv of nooit. Was gistern bij een vriend die had een Samsung 4K zo een kromme tv maar dat valt me toch tegen quia beeld,hij had een een 4K film via Nifix maar toch die gosthing en fel kleuren in beeld en ook reflexie ,hoe kan dat er zit toch geen glas voor zoals bij plasma??. Ben ik toch nog steeds blij met me 55/V60. Rik ik ben nieuwgierig wat er gebeurd is jammer jammer. Hopelijk hoor ik gauw van je. Vriendelijk groeten. Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dag Fred,

Mijn VT60 had gewoon erg veel last van inbranden, zonder dat we hierbij de settings op maximum hadden staan
2639.png


Hier staat nu een Sony W829W die later in afwachting tot wat beters naar de kamer van mijn dochter verhuist! Deze Sony en vele andere Led's zullen op dit moment van schrijven nooit kunnen tippen aan een VT60, waaronder een fantastische kijkhoek, zwartwaarden, motion, enz... Gelukkig hebben we hier voor filmbeleving nog een projector in huis, dus dat compenseert en in afwachting tot wat beters het verlies van de VT60 wel ergens
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: