• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Patchkast

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Modem heeft maar 1 rj45. en eens achter de router werkt de helft niet meer.

Gaat verkeer op 2 apparaten op een switch achter een router eigenlijk eerst door die router?

Of enkel de switch? Want een router kan al vlug een bottleneck worden bij een high end switch
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
De switch forward rechtstreeks; er wordt niet langs de router gegaan als er niet naar een ander netwerk (Internet <--> thuis) moet gerouteerd worden. (Behalve dan als er verkeer tussen verschillende VLANs moet)

Wat bedoel je met "eens achter de router werkt de helft niet meer"?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Momenteel stqat de digicorder op een switch voor de router, omdat het verleden problemen gaf met yelo opnames, en dat soort dingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik vraag me af wanneer die shop mn switch gaat versturen. Hij staat nochtans als op stock
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Of afhankelijk hoe de kabels komen te liggen 2 kleinere switchen, En dan 1 of 2 kabels er tussen en een soort tunneling of 1 grote virtuele switch te krijgen. Zoals me hier ook al aangeraden werd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Begonnen aan de patchkast. Ik zoek wel nog een manier om mn server er compleet in te krijgen. En eigenlijk liefst volledig los maw.. Mn harde schijven. Erin maarja, wat met mobo , proc enz? Tenzij met kast en al erin.dus kast in kast maar dat wordt nipt vrees ik

Ideetjes?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Google eens naar foto's "open case pc" Misschien iets om ideeën op te doen

of een tweedehands case kopen en in stukken zagen. De plaat voor mobo in je kast vastzetten, de bay voor je schijven er los in zetten, enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ik ga een nieuw topic openen, blijkbaar bestaat het
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Skank zei:
Begonnen aan de patchkast. Ik zoek wel nog een manier om mn server er compleet in te krijgen. En eigenlijk liefst volledig los maw.. Mn harde schijven. Erin maarja, wat met mobo , proc enz? Tenzij met kast en al erin.dus kast in kast maar dat wordt nipt vrees ik

Ideetjes?
Heb jij dan zo'n grote server-kast ? Die patch-kast was toch een behoorlijke klepper ? Ik heb natuurlijk een compact 4-bay Mini-ITX server die ik gewoon in m'n kastje steek, samen met 1 BBOX2 (ook al zo'n groot lomp ding) en 1 LAN-switch alsook nog een Telenet COAX-amp. Nu zit dat wel *goed* vol zenne
1f609.png
De temperatuur loop trouwens behoorlijk op met gesloten deur! Vandaar dat die dikwijls open staat als m'n server meerdere dagen na elkaar opstaat (vb downloaden...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
nee geen server kast een patchkast, 19 inch , hangmodel, ik heb toch es een foto gepost
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik ben op zoek naar kabels tussen mn patchpaneel en switch Liefst zo kort mogelijk.

Waar vind ik die? Wat is de kortste afstand? Zelf maken kan uiteraard ook ,maar denk dat het toch beter is ze te kopen?



En dan nog een vraagje ik heb een stekkerpaneel op 19inch maat Waar zou je die plaatsen?

Nu heb ik vanaf onderaan nr bovenaan:

patchpaneel blind paneel switch blind paneel patchpaneel fixed shelve


en dan? die stekkerblok boven die fixed shelve, of eronder? Wat zouden jullie doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
15cm Mooi Es kijken ivm verzendkosten

En wat zouden jullie doen met de indeling?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Denk er bij die kabels wel aan om goed Door te meten met lengte. Dit is van aan de voorkant van de ene plug tot voorkant andere plug.

Dus als je enkel van af de achterkant van 1 apparaat naar achterkant ander apparaat meet en die lengte neemt ga je waarschijnlijk nie toekomen

Zelf heb ik cat 7 ca beetjes via amazon gekocht. Samen met een rol van 50m cat7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Is er interesse om foto's te zien van de patchkast? Voortgang?

Jullie mogen gerust ook foto"s plaatsen van jullie patchkast hoor ! Of inkomkast waar alles staat ivm netwerk/telefonie/tv enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Is er interesse om foto's te zien van de patchkast? Voortgang?

Jullie mogen gerust ook foto"s plaatsen van jullie patchkast hoor ! Of inkomkast waar alles staat ivm netwerk/telefonie/tv enz
Post maar foto's
1f609.png
Kan mij altijd op ideetjes brengen voor onzen bouw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Work in progress:
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1422997169960.jpg
    uploadfromtaptalk1422997169960.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nog geen spaghetti, dat komt wel huntsman
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: