• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Randapparatuur management

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Allé, de final render is er
1f606.png
Met de monitor audio speakers MR2 / MR6.

De subwoofer zou ik dan nog plaatsen in de linkerhoek, zou dit een oké plaats zijn? Iemand vertelde me onlangs dat ze soms de subwoofer in de zetel plaatsen onder een zitting?
1f61b.png


Iemand aanraders voor IR-extenders/hubs om alle aparatuur die in de kast zit te bedienen?


8lPIAch.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
marmitek ir control doet zijn werk goed , een subwoofer in de zetel is een buttkicker en is leuk als aanvulling maar niet ideaal om de sub te vervangen , als je kastruimte genoeg hebt kan je wel een subwoofer in een kast plaatsen met een acoustisch transparant paneel ervoor in dezelfde kleur als de andere kastdeuren , staat hij ook uit het zicht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
ilstino zei:
marmitek ir control doet zijn werk goed , een subwoofer in de zetel is een buttkicker en is leuk als aanvulling maar niet ideaal om de sub te vervangen , als je kastruimte genoeg hebt kan je wel een subwoofer in een kast plaatsen met een acoustisch transparant paneel ervoor in dezelfde kleur als de andere kastdeuren , staat hij ook uit het zicht
Hmm, maar gaan die deurtjes van die kast dan niet constant vibrerend lawaai maken?

btw, moet in die kasten iets van ventilatie voorzien zijn voor digicorder / receiver/ nVidia Shield ? Dat zijn de actieve toestellen die er zullen in staan... Kan me wel voorstellen dat het wat warm zal worden... Zou ik beter onderaan een roostertje zodat frisse lucht binnen kan? Achteraan waar de receiver zit moet de rug van de kast er toch uit voor alle kabels enzo, dus dan kan die wel ademen.

Misschien best onderaan een intake fan en boven/achteraan een outtake fan plaatsen voor wat circulatie in het kastje van de receiver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb dit al gehoord bij klanten en als je van die deurstoppers hebt dan hoor je bijna niets vibreren , intake en outtake fan kan nooit kwaad want komt best wel wat warmte vanaf , best indien mogelijk toestellen ook niet stapelen maar apart schap voor voorzien ,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
ilstino zei:
heb dit al gehoord bij klanten en als je van die deurstoppers hebt dan hoor je bijna niets vibreren , intake en outtake fan kan nooit kwaad want komt best wel wat warmte vanaf , best indien mogelijk toestellen ook niet stapelen maar apart schap voor voorzien ,
Denk dat ik voor de receiver sowieso een volledige kast voorzie en daar niets bij zet, die zal toch het meest warmte genereren denk ik. En dan steek ik de digicorder + shield in een kastje er naast. Heb toch 3 meter kast onder de TV dus ruimte genoeg om wat te verdelen
1f606.png


Zal eens meten als de sub in de kast gaat en misschien eens testen, maar hij kan wel vrij staan links naast de speaker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
als hij vrij kan staan en de waf laat het toe is dit nog het beste natuurlijk
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
ilstino zei:
als hij vrij kan staan en de waf laat het toe is dit nog het beste natuurlijk
1f609.png
WAF? Wife acceptance Factor?

Die heeft zich niet te moeien daarmee
1f606.png
En dan nog, het zit toch achter een deurtje hé, maakt weinig uit hoe de verdeling is
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ik ga denk ik een computerfan onderin de kast steken waar de receiver staat. Een 120mm fan waar ik de connector zal van knippen en een USB-connector op zal steken.

Op die manier kan ik die inpluggen in de USB van mijn reciever voor stroom... Zou deze dan automatisch mee aan/uit gaan met de receiver of zal deze blijven draaien?


Heeft iemand dit al eens gedaan? Wat zou de beste manier zijn, als je het gat uitzaagt uit je kast moet je hem ofwel er op leggen en vastschroeven? Als je deze volledig in het gat duwt, dan heb je geen bevestigingspunt meer
1f61b.png


De fan is 1,2cm, de onderkant van de kast is denk ik 3cm. Zal het dan maar uitfrezen mooi
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zo'n fan hoor je op stille momenten toch altijd draaien? Kan je niet gewoon een degelijke verluchting in je kast voorzien ipv draaiende fan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
1 zo'n fan hoor je volgens mij wel niet draaien hoor. Toch zeker niet als je tv of iets kijkt.

Heb uiteraard geen fan van 1 euro gekocht, maar wel een zeer stil model die ik ook in mijn pc case heb en zo goed als onhoorbaar zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Je kan ook de bevestging aan 1 kant van fan er af zagen en dan kan je de fan in het gat steken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Gisteren begonne naan de wand
1f606.png
Morgen de rest afwerken met gyproc en dan smeren / schuren en later deze week de achterwand schilderen. Op de kast komt nog een MDF tablet dan zodat de naad tussen de 2 kasten niet meer te zien is en dat het geheel kan meegeschilderd worden.

 

Bijlagen

  • Verbouwingen (392).JPG
    Verbouwingen (392).JPG
    1,5 MB · Weergaven: 59
  • Verbouwingen (399).JPG
    Verbouwingen (399).JPG
    1,5 MB · Weergaven: 86
  • Verbouwingen (400).JPG
    Verbouwingen (400).JPG
    1,4 MB · Weergaven: 92
  • Verbouwingen (401).JPG
    Verbouwingen (401).JPG
    1,5 MB · Weergaven: 95
  • Verbouwingen (402).JPG
    Verbouwingen (402).JPG
    1,5 MB · Weergaven: 97
  • Verbouwingen (403).JPG
    Verbouwingen (403).JPG
    1,6 MB · Weergaven: 96
  • Verbouwingen (404).JPG
    Verbouwingen (404).JPG
    1,6 MB · Weergaven: 66
  • Verbouwingen (406).JPG
    Verbouwingen (406).JPG
    1,5 MB · Weergaven: 87
  • Verbouwingen (407).JPG
    Verbouwingen (407).JPG
    1,6 MB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
ziet er al goed uit.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Morgen schuren en laatste keer smeren en dan woensdag schuren nog eens en schilderen


d838478303feabf1bd8863b09cf75534.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Komt zeer netjes nu nog een plaat leggen op de kastjes en ook in dat bruin/grijs schilderen. Kleur is iets lichter in het echt, beetje zoals onze zetel.

Shady brown van levis


30ce43469656ab5f228146012f3c78d7.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Koeler ingebouwd in het kastje waar de receiver komt


637473b8129463bd8d5a1785e5537ada.jpg


6bbf31b968394cac4de7b28552a59992.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Chickenlal zei:
1 zo'n fan hoor je volgens mij wel niet draaien hoor. Toch zeker niet als je tv of iets kijkt.

Heb uiteraard geen fan van 1 euro gekocht, maar wel een zeer stil model die ik ook in mijn pc case heb en zo goed als onhoorbaar zijn.
Ziet er allemaal goed uit
1f609.png
Keep going
1f609.png
Wat de fan betreft vraag ik me af hoe de efficientie gaat zijn. Zoals je weet stijgt warme lucht en aan de bovenkant zal de hitte echt concentreren ... dus die ventilator gaat proberen lucht weg te zuigen of eerder gewoon in dat compartiment te blazen ? Ik denk maar aan tegendruk etc... Indien je de draairichting zo gaat regelen voor een zuigeffect heb je de bodemplaat van de receiver die eigenlijk in de weg zit, ik heb een vraag vermoeden dat de temperatuur aan de bovenkant echt wel gewoon hoog blijft. Nu de meeste receivers kunnen wel wat hebben, aan de andere kant als je wat aan het spelen bent ... ik merk dat goed aan m'n Onkyo (die in een zolderkast staat, maar meer als 50cm vrij heeft erboven) dat er echt wel wat warmte afkomt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik vraag mij vooral af: waarom maar 2 stopcontacten? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: