• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Rho

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wow rustig kerel.

Waar had jij het over fysieke schijfjes? Ik heb dit nog NERGENS anders reeds gelezen...

Waar negeer ik het feit dat jij fysieke schijfjes afspeelt? -> juist ja nergens..

Volgens mij heb je het over iemand anders. Ik zit overigens niet op mediaportal forum enzo...

Bovendien beschuldig je mij dat ik geen fysieke schijfjes speel , misschien is dit wel waar misschien niet, maar ik heb wel degelijk schijfjes...

 

Ik snap je hele uitleg echt niet, wantt ik heb het nog nergens gelezen.

Anyway, ookal ga je hier erg kort door de bocht, en verwijt je mij alles.. Ik geef je toch nog een kort antwoord

 

Met TMT6 of powerdvd kun je inderdaad via htpc , fysieke schijfjes afspelen
Waarschijnlijk is er een misverstand met de benaming ontstaan dan. BD betekent voor mij (en volgens mij voor anderen ook, maar daar zal ik dan nu geen uitspraak over doen) Bluray Disc. Een schijfje dus en geen geript schijfje dat geconverteerd is naar b.v. een ISO of mkv of ... en op een hdd/ssd staat.

Volledige BD's ben ik trouwens vanaf gestapt..
Dat lijkt me dan toch dat je geen fysieke schijfjes meer speelt. Hier gebruik je trouwens zelf de term BD om het schijfje aan te duiden.
1f609.png



Ik bedoelde ook niet dat jij op het MP forum commentaar gaf over weergave van menu's of wat dan ook. Ik bedoelde dat er ook op het MP forum mensen vragen naar een interne player die menu's kan weergeven bij weergave van BD's (mijn definitie van BD
1f609.png
). En dat er dus wel degelijk een hele groep mensen die schijfjes nog willen afspelen met menu's, zoals ook te merken op het xbmc forum.


Ik zal het eens moeten opzoeken maar ik heb in verschillende topics waar ik het gevraagd heb meer dan 1 keer identiek hetzelfde antwoord gekregen dan dat jij ook in dit topic gaf. En volgens mij stond er dan een avatar met "Stijnopolis" langs.

Misschien was het toen ook niet duidelijk genoeg dat BD's dus fysieke schijfjes zijn en geen bestanden op een hdd/ssd. Ik zal er op letten dat als ik het specifiek over BD's heb dat ik er bij zet dat het wel degelijk enkel over de fysieke schijfjes gaat.

Want voor de rest ben ik het wel met je eens hoor. Xbmc doet het voor de rest echt prima (MediaPortal trouwens ook, al vraagt die meer geduld bij het configureren). Afleveringen kiezen, ondertitels toevoegen, ... werkt heel goed. Tot nu toe ben ik ook nog geen enkel bestand tegengekomen dat ie niet afspeelt. Behalve menu's op BD's dan.
1f61b.png


Ah ja, en een iso van een 3D film wou ook niet in 3D draaien. Maar dat is dus voor de volgende versie, blijkbaar.


Ik heb de indruk dat je meer fan bent van TMT dan van PowerDVD. Is daar een specifieke reden voor of klopt die indruk niet?

Ik heb PowerDVD nu ge
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ben stijnopolis ja..

Bd staat voor bluray disc

Dit kan zowel fysiek als op hdd zijn..

Als je het op fuysieke hebt.. Gebruik dan ook gewoon het woord fysiek.. Dan zijn er ook geen misverstanden.

Je kan een bd op hdd oo met menus hebben he..


Daarom dat er zoveel mensen ook op xbmc het hierov hebben..

Dus 1 tip ..

Bd is niet altijd fysiek.. Gelijk op welk forum je het hebt, en je wil over bd fysiek praten.. Zeg dat dan... Anders denken mensen gewoon meestal aan bd op hdd.. Zeker op forums als xbmc enzo..


Ik ben meer fan van tmt omdat er minder pors pas aan is, en omdat de integratir met xbmc voor mij beter was


Wanneer ik zeg dat ik geen volledige bds met menus meer afspeel, bedoel ik terug op hdd...

Ik gebruik nergens het woord fysiek, dus dan is het niet fysiek

Daarom wil dat dus niet zeggen ik geen fysieke meer afspeel...


Jij neemt duidelijk altijd aan dat bd fysiek is... Zo ga je nog veel misverstanden hebben.

Nogmaals bd kan fysiek en op hdd..


Op hdd is niet altijd iso of mkv.. Maar veelal bd50 (volledige bd) of bd 25

Maar genoeg erover.


Je weet nu dus dat bdniet altijd fysiek is.

Idem voor dvd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ik ben stijnopolis ja..

Bd staat voor bluray disc

Dit kan zowel fysiek als op hdd zijn..
Bullshit wat mij betreft, zo werk je natuurlijk verwarring in de hand BD = Blu-ray disc = fysieke schijf en daarmee basta
1f61b.png
263a.png




Noem het dan BD-25 of BD-50 als je het over je downloads hebt.





En waarom doe jij altijd zo krampachtig en geheimzinnig als het over BD gaat, net alsof we je gaan opgeven aan de politie omdat je geen BD's ( fysieke schijven ) meer hebt. Je had toch alles verkocht een aantal jaar geleden ? Het zal me eerlijk gezegd worst wezen dat jij alles download en niets meer van fysieke schijven koopt, of net wel.



Volledige BD's ben ik trouwens vanaf gestapt.. Neemt enorm veel plaats in, en uiteindelijk wie kijkt er naar. Extras zijn wel es leuk en menu'tjes die bewegen ook, maar uiteindelijk draait het voor mij toch om de film zelf of de aflevering zelf... en niet hetgeen erond.
  Ik en nog vele andere met mij, en maar best ook we zouden eens allemaal alleen maar moeten downloaden het zou snel gedaan zijn.


Vooral het "uiteindelijk wie kijkt er naar" stoot me tegen de borst. Typisch "ik doe het niet, dus zal NIEMAND het wel doen" of "ik zeg dat het zo is dan IS het ook wel zo zijn".


En ja vooraleer jij daarop inpikt ga 'k het zelf wel zeggen = JA heb zelf ook downloads staan.     Rho, sorry voor het verpesten van je draadje, was niet mijn bedoeling, maar dit kan 'k niet over me heen laten gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik vind de discussie op zich wel interessant. En een verhitte discussie kan voor mij best wel. Zolang we elkaar geen namen gaan noemen of dreigende taal gebruiken is het allemaal niet zo erg.   Ik zal er bij vertellen als ik het over een fysiek schijfje heb, dan weet iedereen waar het over gaat.   Er zijn er wel meer die " geheimzinnig" doen over of ze het nu wel of niet over fysieke schijfjes hebben of legale of ilegale downloads als het over BD's of zelfs DVD's gaat. (ik bedoel dan ook op andere fora) Persoonlijk vind ik ook dat dat de verstrekte informatie er niet duidelijker op maakt. Het heeft me zelf al enkele uren gefrustreerd gepruts bezorgd omdat ik naar een oplossing aan het zoeken was die niet bestaat, maar waar ik aan de hand van de info op diverse fora de indruk kreeg dat het toch makkelijk zou moeten lukken. Vandaar ook mijn nogal gefrustreerd berecht eerder in dit topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Stijn, on 13 Aug 2013 - 5:02 PM, said:
Volledige BD's ben ik trouwens vanaf gestapt.. Neemt enorm veel plaats in, en uiteindelijk wie kijkt er naar. Extras zijn wel es leuk en menu'tjes die bewegen ook, maar uiteindelijk draait het voor mij toch om de film zelf of de aflevering zelf... en niet hetgeen erond.
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen ? Je bent toch veel bezig over wat je met die XBMC allemaal kan doen ,video wall en fan art toestanden en veel dingen die ik niks over ken en mij ook niet interesseren.Extra's dus .   OT :Welkom Rho.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Stijn, on 13 Aug 2013 - 5:02 PM, said:

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen ?

Je bent toch veel bezig over wat je met die XBMC allemaal kan doen ,video wall en fan art toestanden en veel dingen die ik niks over ken en mij ook niet interesseren.Extra's dus .



OT :Welkom Rho.

Nee daarovee heb ik het niet. Ik heb het over extras op een bd. En de geanimeerde menus... de extras zoals making of.. enz. Waar spreek ik mezelf dan tegen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik vind de discussie op zich wel interessant. En een verhitte discussie kan voor mij best wel. Zolang we elkaar geen namen gaan noemen of dreigende taal gebruiken is het allemaal niet zo erg.



Ik zal er bij vertellen als ik het over een fysiek schijfje heb, dan weet iedereen waar het over gaat.



Er zijn er wel meer die " geheimzinnig" doen over of ze het nu wel of niet over fysieke schijfjes hebben of legale of ilegale downloads als het over BD's of zelfs DVD's gaat. (ik bedoel dan ook op andere fora)

Persoonlijk vind ik ook dat dat de verstrekte informatie er niet duidelijker op maakt.

Het heeft me zelf al enkele uren gefrustreerd gepruts bezorgd omdat ik naar een oplossing aan het zoeken was die niet bestaat, maar waar ik aan de hand van de info op diverse fora de indruk kreeg dat het toch makkelijk zou moeten lukken.

Vandaar ook mijn nogal gefrustreerd berecht eerder in dit topic.

Idd zolang het beleefd blijft.. en we niet gaan schelden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Bullshit wat mij betreft, zo werk je natuurlijk verwarring in de hand BD = Blu-ray disc = fysieke schijf en daarmee basta
1f61b.png
263a.png




Noem het dan BD-25 of BD-50 als je het over je downloads hebt.





En waarom doe jij altijd zo krampachtig en geheimzinnig als het over BD gaat, net alsof we je gaan opgeven aan de politie omdat je geen BD's ( fysieke schijven ) meer hebt. Je had toch alles verkocht een aantal jaar geleden ? Het zal me eerlijk gezegd worst wezen dat jij alles download en niets meer van fysieke schijven koopt, of net wel.







Ik en nog vele andere met mij, en maar best ook we zouden eens allemaal alleen maar moeten downloaden het zou snel gedaan zijn.



Vooral het "uiteindelijk wie kijkt er naar" stoot me tegen de borst. Typisch "ik doe het niet, dus zal NIEMAND het wel doen" of "ik zeg dat het zo is dan IS het ook wel zo zijn".



En ja vooraleer jij daarop inpikt ga 'k het zelf wel zeggen = JA heb zelf ook downloads staan.





Rho, sorry voor het verpesten van je draadje, was niet mijn bedoeling, maar dit kan 'k niet over me heen laten gaan.
StefaanD. Kalm. Lol dit raakt overhit.

Ik heb niks tegen downloads en niks tegen originele. Elk zn ding.

Ik doe helemaal niet geheimzinnig. Ik heb nog steeds beide. Ja ook fysieke.



Met uiteindelijk wie kijkt er naar heb ik het over de extras. Geen aanval op wie dan ook of op fysieke schijven.

Ik bedoel gewoon dat de meerderheid er bijna nooit naar kijkt als je eerlijk bent. Doe je het wel so what. Je moet je niet aangevallen voelen. Niks mis mee toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
aangezien die extras meestal als promotie of verkooptruk gebruikt worden vermoed ik wel dat er naar gekeken wordt. De marketing mensen zijn veel slimmer als ons, als er niet naar gekeken zou worden zouden ze het ook niet promoten. Making of extras zijn trouwens meestal echt wel intressant, dit terzijde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik geef wel toe dat bd voor verwarring kan zorgen... ik denk altijd aan rips.. als er geen fysieke voorstaat.. omdat je bd50 en bd25 hebt... maar ik laat die getallen vallen.

Misschien moet ik int vervolg wel erop letten om BR te gebruiken en aannemen dat bd altijd fysiek is..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
aangezien die extras meestal als promotie of verkooptruk gebruikt worden vermoed ik wel dat er naar gekeken wordt.

De marketing mensen zijn veel slimmer als ons, als er niet naar gekeken zou worden zouden ze het ook niet promoten.

Making of extras zijn trouwens meestal echt wel intressant, dit terzijde

Vroeger keek ik wel es. Maar nooit geen 2 keer. Het grotendeel laat die extras echt koud. Laat staan dat ze de film zelf 2 keer zien. Die zitten trouwens zelfs niet op filmfora
263a.png


Nee ik ben er rotsvast van overtuigd dat 60% op zn minst niet naar extras kijkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik kijk ook niet altijd naar de extra's. Maar als ze in deftige beeldkwaliteit en interessante content bevatten vind ik dat wel een reden om voor de aankoop van een bepaald product te gaan. Voor een BD waar leuke extra's op staan in deftige kwaliteit durf ik iets meer te betalen dan voor een even interessante film/serie die dat niet heeft. Een goed voorbeeld vind ik "Game of Thrones". Zelfs als je de boeken gelezen hebt geven die extra's nog een meerwaarde aan het geheel.   Voor mij moeten die menu's ook niet flashy zijn. Ze moeten functioneel zijn. Je moet handig door je episodes kunnen browsen. Je moet op een eenvoudige manier kunnen kiezen welke extra's je wil bekijken en al even de korte inhoud of minstens de titel van de extra's kunnen zien. Je moet de subs makkelijk aan of uit kunnen schakelen en de gesproken taal kunnen kiezen Ik heb geen kids maar het lijkt me wel handig dat als je een kinderfilm speelt dat je dan de gesproken taal even op NL/VL kan zetten. Ook bij Chinese en Japanse films kan je soms kiezen om de oorspronkelijke taal te horen en NL of ENG subs te zien of om Engels als gesproken taal te horen en NL subs te krijgen. Allemaal handig als dat in een mooi menuutje zit dat je kan gebruiken bij het afspelen van een (fysieke) BD.   Ja, misschien is het makkelijker een onderscheid te maken als we het over BD (voor de fysieke disc) en BR (kan gezien worden als Bluray Rip) hebben.   Voor iets minder interessante films, of films waar men naar mijn mening teveel geld vraagt voor het product gebruik ik ook downloads hoor. Ook voor films die niet of zeer moeilijk verkrijgbaar zijn download ik wel eens. Maar als ik de film dan toch ergens vind durf ik 'm alsnog te kopen en wis ik zelfs de download van m'n schijf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Vroeger keek ik wel es. Maar nooit geen 2 keer. Het grotendeel laat die extras echt koud. Laat staan dat ze de film zelf 2 keer zien. Die zitten trouwens zelfs niet op filmfora
263a.png


Nee ik ben er rotsvast van overtuigd dat 60% op zn minst niet naar extras kijkt

Dat je het nog steeds niet doorhebt! Jij gaat altijd maar van je eigen gedachten uit en denkt dan dat dit voor iedereen dan maar zo moet zijn.

Tuurlijk kijken velen onder ons veel liever fysiek, ikzelf doe beide maar de fysieke hebben waarde en de mkv's hebben voor mij geen enkele waarde. Dus jij denkt werkelijk dat 60% van de mensen op de fora een film niet herbekijkt? Komaan man, hoeveel films zijn er niet die je 1. Gewoon een keertje graag nog eens kijkt, 2. Nog eens moet herbekijken om het verhaal en de details echt perfect te snappen? Er zijn ook wel films die ik goed vind maar echt geen tweede keer wil bekijken, die worden dan natuurlijk niet aangekocht.


Ik gebruik de mkv s zoals rho aangeeft, het kaf van het koren scheiden.

Oja, ook ik ben gek van de extra s, voegen wel degelijk dingen toe!


Gewoon erg raar dat gij altijd spreekt uit naam van de meerderheid en nergens rekening houdt met de mening van de meerderheid...


Trouwens, echt gerust ben je er blijkbaar toch ook niet op met al je dl's daar. Die luxe heb ik hier dan weer wel met het originele materiaal en je steunt er de filmmaaatschappij natuurlijk ook weer mee. Al is het wel verleidelijk soms, uiteindelijk is dit volgens mij het enige juiste dat we als filmfans moeten doen!


AMEN!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dat je het nog steeds niet doorhebt! Jij gaat altijd maar van je eigen gedachten uit en denkt dan dat dit voor iedereen dan maar zo moet zijn.

Tuurlijk kijken velen onder ons veel liever fysiek, ikzelf doe beide maar de fysieke hebben waarde en de mkv's hebben voor mij geen enkele waarde. Dus jij denkt werkelijk dat 60% van de mensen op de fora een film niet herbekijkt? Komaan man, hoeveel films zijn er niet die je 1. Gewoon een keertje graag nog eens kijkt, 2. Nog eens moet herbekijken om het verhaal en de details echt perfect te snappen? Er zijn ook wel films die ik goed vind maar echt geen tweede keer wil bekijken, die worden dan natuurlijk niet aangekocht.

Ik gebruik de mkv s zoals rho aangeeft, het kaf van het koren scheiden.

Oja, ook ik ben gek van de extra s, voegen wel degelijk dingen toe!

Gewoon erg raar dat gij altijd spreekt uit naam van de meerderheid en nergens rekening houdt met de mening van de meerderheid...

Trouwens, echt gerust ben je er blijkbaar toch ook niet op met al je dl's daar. Die luxe heb ik hier dan weer wel met het originele materiaal en je steunt er de filmmaaatschappij natuurlijk ook weer mee. Al is het wel verleidelijk soms, uiteindelijk is dit volgens mij het enige juiste dat we als filmfans moeten doen!

AMEN!

Maar haal toch verdorie niet altijd alles uit mn context!

Lees mijn verhaal eens na


Ik heb het op extras! Extras!

Ik discusieer hier niet over fysiek, niet fysiek! Datdoen jullie!


Min 60% kijkt niet naar de extras! E ja daar ben ik overtuigd van! Das niet eigen mening willen opdrukken ofzo..

Man zeg! Lees toch es goed! Tstaat verdorie zelfs in je quote!


Geen discussie over fysiek niet fysiek

Zucht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ik oververhit ... lol. Als er wat heftige woorden worden gebruikt ben je meteen oververhit. En ben voor het moment extreem kalm.


Ik geef wel toe dat bd voor verwarring kan zorgen... ik denk altijd aan rips .. als er geen fysieke voorstaat.. omdat je bd50 en bd25 hebt... maar ik laat die getallen vallen.
Kijk je brengt al de oplossing aan, dat 'k daar zelf niet aan dacht heb
263a.png



BD = fysiek

Rip = niet-fysiek want download of rip van eigen BD, het zal me saucijs wezen waar de bron voor de rip vandaan komt. Enige fysieke aan een rip is dat je het op een medium plaatst, HD, terug wegschrijven naar een schijfje, cloud, ...


Maar haal toch verdorie niet altijd alles uit mn context!

Lees mijn verhaal eens na


Ik heb het op extras! Extras!

Ik discusieer hier niet over fysiek, niet fysiek! Datdoen jullie!


Min 60% kijkt niet naar de extras! E ja daar ben ik overtuigd van! Das niet eigen mening willen opdrukken ofzo..

Man zeg! Lees toch es goed! Tstaat verdorie zelfs in je quote!


Geen discussie over fysiek niet fysiek

Zucht!
Hop daar ga je weer, je gaat zelfs h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Bron bron..

Komaan stefaan

Niet voor alles heb je een bron nodig

Als ik zeg dat het deze zomer voor meer dan 60 % droog was, ga je dan ook om een bron vragen?


Soit, jij jouw gelijk dan..

Dan geloof je maar zelf dat het meeste deel van de filmkijkers ook extras bekijkt...


Discussie over fysiek niet fysiek was op een reply van djaxx en daar had ik het enkel op extras... Nog es..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Bron bron..

Komaan stefaan

Niet voor alles heb je een bron nodig

Als ik zeg dat het deze zomer voor meer dan 60 % droog was, ga je dan ook om een bron vragen?


Soit, jij jouw gelijk dan..

Dan geloof je maar zelf dat het meeste deel van de filmkijkers ook extras bekijkt...


Discussie over fysiek niet fysiek was op een reply van djaxx en daar had ik het enkel op extras... Nog es..
Nut van bovenstaande post? De discussie fysiek versus niet fysiek (al dan niet rip of download) is misschien wel is intressant om te voeren maar dan wel uiteraard op een andere plek in het forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nut van bovenstaande post?

De discussie fysiek versus niet fysiek (al dan niet rip of download) is misschien wel is intressant om te voeren maar dan wel uiteraard op een andere plek in het forum

True!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Zal ik een poll toevoegen aan het topic: Fysiek of niet fysiek? Of moet de poll: "Extra's of geen extra's", zijn?
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: