Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Sub staat nu parallel schuin vlak naast linkse front speaker(+/-25 graden) langs de kant van de zijmuur. Recht in de hoek heb ik constant positieve frequentie-response, als ik deze een 30cm naar voor plaats en ongeveer parallel met de front speaker plaats heb ik een response die werkbaar lijkt tussen 20Hz en 80Hz zonder nulls of grote dips...jvanhambelgium zei:Een echte (serieuze) "put" zal door ADSY niet worden aangepakt. Ik denk eerder dat de rest zal "afgetopt" worden om de respons wat vlak te krijgen. Als je door een specifieke (slechte plaatsing) een scherpe put heb je kan je daar zoveel energie in stoppen dat je wil ... dat gaat bijna niet "opgevuld"' geraken en gaat andere problemen veroorzaken. De gemiddelde AVR heeft een maximaal correctie-bereik van +-12dB en dan houd het ook op...
Waar heb je sub nu staan in je ruimte en op welke plek luister je tov de positie van de sub ?
Ik zou niet teveel wakker liggen van een (te) vlakke response eerlijk gezegd. Je kan blijven en blijven kijken naar REW grafiekjes...
Mja, bij muziek daarentegen prefereer ik het subtiele waar de sub zich kan wegcijferen. Mss dat dit iets is waar ik het kan overnemen met het volume van de sub via de AVR. Een volume voor muziek en eentje voor film...luckske zei:Ik denk dat dat misschien ook wel beetje persoonlijke voorkeur is? Zelf boost ik mijn subs altijd een beetje zodat ze boven de 75db uitkomen, als ik ze op +-75db laat dan klinkt het mij te 'droog' - ik hou wel van die extra bas (Ik kijk bijna uitsluitend film)
Dus ik zou het op de eerste plaats laten staan waarin het meer piekt dan daalt.
Altijd klein gebruiken...Arathorn zei:Aangezien de x-overs juist worden ingesteld en LFE+Main aanstaat, heeft het dan eigenlijk nog nut om een luidspreker als "Groot" of "Klein" aan te duiden?