• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Simpele NAS voor audio streaming

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je echt zo weinig muziek hebt.. Kun je ook het volgende doen:   Een raspberry pi aan je versterker hangen.. Dan krijg je dezelfde mogelijkheid, Aan die pi kun je dan ofwel een hdd hangen ofwel in combi met een NAS ofwel met een groot SD kaartje   Een tweede mogelijkheid is een atv2 erbij te kopen... in combi met je nas   Derde mogelijkheid is dus je tablet/smartphone aan je versterker   Vierde mogelijkheid is een nieuwe versterker   Feit dat de onkyo 626 airplay mist , staat trouwens bij vele teviews als "bad"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Derde mogelijkheid is dus je tablet/smartphone aan je versterker.   Via bleutooth ? Dan heb ik veel meer bewegingsvrijheid.Via kabel is een No No.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kabel
1f609.png
Is een pi of atv niks voor je? Kun je goedkoop krijgen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
De reden waarom ik dacht dat dit alles zonder probleem met een NAS zou lukken is omdat sinds ik m'n Onkyo 626 heb ik al een beetje aan het prutsen ben geweest. Immers ,met m'n 626 kan ik mijn muziekcollectie benaderen op m'n pc (DLNA).en kan ik zonder problemen m'n muziek streamen van PC naar Onkyo 626 .Een klein minpunt is dat het soms wat traag gaat (blame it on the Wifi ? ) en dat m'n TV weer moet aanstaan om door m'n muziekmap te browsen. Dus dacht ik ; NAS kopen ,muziek erop en dan met tablet/Phone muziek selecteren en via m'n Onkyo spelen . Als het kan PC ~ Onkyo ,waarom dan niet NAS ~ Onkyo.   Die Pi en Atv ken ik niet zo goed ,zal die misschien eens bekijken :mellow:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ge zijt weer aan het ontsporen hier :wacko:   NAS van bv. Synology, muziek op die NAS, DS Audio aanzetten en DS Audio op de tablet, kiezen voor de Onkyo daar en afspelen maar. Niets geen aTV of Pi(pi), of ik weet niet wat allemaal.   KISS
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je pc speelt dan af.. nee enige opties zijn zoals ik zeg. Goedkoopste optie is mogelijks via pi . 40 euro en klaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
<woltlab-quote data-author="StefaanD" data-link=""> Ge zijt weer aan het ontsporen hier :wacko:   NAS van bv. Synology, muziek op die NAS, DS Audio aanzetten en DS Audio op de tablet, kiezen voor de Onkyo daar en afspelen maar. Niets geen aTV of Pi(pi), of ik weet niet wat allemaal.   KISS
1f61b.png
</woltlab-quote>
Ah. Ken ik niet. Kijk es daar. Zoveel te beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Huh ???? welke PC ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
<woltlab-quote data-author="StefaanD" data-link=""> Huh ???? welke PC ? </woltlab-quote>
Zie zn vorig bericht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
we waren te rap bezig.   Jake, zou eerst beginnen met gewoon die NAS als je alles via een tablet wilt bedienen. Moet gewoon lukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Dus die Synology Nas zoals in m'n eerste post and i'm good to go ?
1f62e.png
Al die posts voor niets...al die verloren inkt... :wacko:   Aja,klein detail,tablet en Phone draaien op Android .Dus geen Ipads of Iphone ofzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
De goedkoopste optie is mischien zelfs gewoon je muziek op je tablet/smartphone zetten (32GB card) Met de Onkyo app kun je ook je muziek locaal op je device naar je receiver sturen om af te spelen! Niks DLNA of NAS nodig. Gewoon het device met de Onkyoapp goed vol kunnen zetten.   Je kan dan ook bladeren door je collectie etc en mischien kan dit wel genoeg zijn ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als je bv een Synology Nas neemt, dan kan je via je receivers, die dlna ondersteund (de meeste hebben dit standaard) je muziek streamen. Lijkt me de beste, mooiste en snelste oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dus die Synology Nas zoals in m'n eerste post and i'm good to go ?
1f62e.png
Yep, eventueel gewoon via DLNA dus. Die Onkyo zou die Synology NAS zelf moeten kunnen vinden zonder al te veel truken te moeten uithalen, zolang ze in hetzelfde netwerk hangen.   Nu ben zelf niet bepaald voorstander van DLNA.   Heb hier ook een Synology NAS en eens wat testen gedaan met DLNA op drie toestellen die het hier aankunnen, mijn Dune, Oppo en Marantz receiver. Dune en Oppo waren toch traag om te bladeren door een beetje collectie. Marantz was een stuk sneller in het navigeren, was best verrassend want had eerst wat met de Dune en Oppo zitten spelen.   Afspelen, tja
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Nu eerst eens zien welke .
 
Laatst bewerkt door een moderator: