• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Slimme verwarming

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb bv al niet op al mijn radiatoren een thermostaat. Dus die zonder moeten dit sowieso krijgen. Maar dat kost niet zoveel. €10 stuk ofzo. Daar heb ik er 4 van nodig.

Maar als je niet zo'n slimme knop erop zet gaat het systeem niet weten wanneer het de kraan al dan niet moet dicht zetten. Dus het zal blijven open staan of dicht... Op die waar dan wel een slimme knop is zal de verwarming wel werken maar dat is onvoldoende voor de ganse ruimte. Daarom dat er hier zoveel staan 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ewel dan bedien je ze toch manueel, moet perfect werken
Ik snap het echt niet sorry.
Je kan perfect op jouw tempo aanpassen toch
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Manueel 6 verwarming uitdraaien is een werk hoor... Je weet goed genoeg dat dit vergeten zal worden. Of ik ken mijzelf daar dan toch in ;) :rolleyes:

Prijs komt rond de 600 euro als ik al knoppen vervang waar het momenteel nodig is. Dubbel zoveel als de 300, maar nog te doen persoonlijk. Nu wel aan het twijfelen om te wachten tot BF.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Uiteraard kan ik wachten... Dat is ook zolang niet meer. Maar ik weet wat het mij nu kost. Dus afwachten wat promo's er komen bij BF.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Leuke review op Tweakers

De reviewer zegt ook dat je het abonnement van Tado volledig kan omzeilen via HA...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zie je, tweede opmerking zegt ook duidelijk dat je nog steeds de oude kan gebruiken en mixen met de slimme
Zoals ik dacht dus.
Ik mag zo'n reviews niet lezen of ik krijg direct ook zin
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Klopt. Je kan ze blijven gebruiken, maar dan is het manueel aan te draaien. Die gaan ook enkel warmte geven als je thermostaat zo is ingesteld. Dus eventueel zou ik voor mijn grote ruimte enkel een paar knoppen vervangen op verschillende plaatsen, maar niet allemaal. Bv die zonder een thermostaat knop.

In bepaalde ruimtes ga die niet vervangen zoals hal, wc, berging en slaapkamers. Daar staat nooit verwarming op.

Die ruimtes met de oude knoppen gaan dan warmte geven als ze open gedraaid zijn en bij de thermostaat staat ingesteld dat de verwarming moet opstaan.

Skank Skank de mogelijkheden met HA alleen al zijn een reden om over te stappen veronderstel ik ;-)

Ik weet niet of andere systemen zoals Netatmo of Honeywell een goeie integratie hebben met HA.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja klopt, ik zou het nu ook wel willen, maar heb helaas al te veel op planning staan:
- haard integratie HA (moet nog kabel bestellen)
- overkapping integratie HA (bestelling velux klf 200 is onderweg) moet nog betalen
- descent gevonden en wil ik absoluut
- zombicide green horde, wil ik ook absoluut voor mn kids, moet nog bestellen

Dus redelijk wat kosten :p
Dan ff tijdelijke stop want moet nog winterbanden hebben en skivakantie komt er aan :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Jawel. Ik wacht op BF… Dus binnenkort een aankoop doen 😉
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De kortingen beginnen te komen... Ik kom nu al 40 euro goedkoper uit dan enkele weken geleden... Het is wel zoeken tussen de vele aanbiedingen en vooral in combi met aantal knoppen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nu nog 20 euro goedkoper gevonden bij coolblue... Nu begint het echt wel lastig om er niet op in te gaan.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nope. Heb prijzen bijgehouden in excel file paar weken geleden..

De goedkoopste actie bij coolblue heeft er maar half uur opgestaan. Foutje allicht. Had het toen beter besteld maar wou er eens over nadenken tijdens de lunch…
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Tado is geïnstalleerd… Heel eenvoudig eigenlijk. Maar grote test is uiteraard de volgende dagen…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tado is geïnstalleerd… Heel eenvoudig eigenlijk. Maar grote test is uiteraard de volgende dagen…
Ik ben benieuwd
Ik veronderstel dat je die standalone geinstalleerd hebt?
Maw
Nog niet gekoppeld met home assistant?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Tado staat in de promo op iBood moest je nog altijd interesse hebben...