• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smartwatch vs activity tracker vs sporthorloge

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kunnen we hier verder aub ipv shoutbox?
Zwemmen in de zee is geen goed idee met zo'n watch!
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zwemmen in zee is niet de bedoeling, mss sporadisch een keertje gewoon gaan zwemmen en dat lukt prima.
Die Garmin vind ik persoonlijk niet mooi. Ik heb nog niet alles gelezen maar het is duidelijk dat dit ontworpen is met de allergrootste nadruk op het sporten. Ik wil mijn watch allround gebruiken en ben gecharmeerd door al hetgeen de applewatch kan buiten de sportfuncties.
Ik gebruik momenteel de Apple muziek app betalend en die bevalt eerlijk gezegd prima. Deze zit ook weer mooi geïntegreerd in de Apple watch wat een plus is.
Nee , ik ben nog niet overtuigd om voor een andere te kiezen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Dan moet je de apple nemen....
Vergeet a.u.b. niet dat de wereld ook mooi kan zijn zonder apple :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Zwemmen in zee is niet de bedoeling, mss sporadisch een keertje gewoon gaan zwemmen en dat lukt prima.
Die Garmin vind ik persoonlijk niet mooi. Ik heb nog niet alles gelezen maar het is duidelijk dat dit ontworpen is met de allergrootste nadruk op het sporten. Ik wil mijn watch allround gebruiken en ben gecharmeerd door al hetgeen de applewatch kan buiten de sportfuncties.
Ik gebruik momenteel de Apple muziek app betalend en die bevalt eerlijk gezegd prima. Deze zit ook weer mooi geïntegreerd in de Apple watch wat een plus is.
Nee , ik ben nog niet overtuigd om voor een andere te kiezen.
Dan denk ik wel dat je er tevreden mee zal zijn :)
Echte sporters pakken idd beter een Garmin ofzo, maar de Apple Watch is echt een mooie allround Watch die diepe integratie met het os op de telefoon.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Er is nog meer dan garmin en Apple natuurlijk.

Binnen het apple gamma heb je een aantal versies, denk je er eentje te nemen met saffier glas of zonder? Apple 3 of 4?
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
KRikri, ik snap je opmerkingen wel maar ben geen absolute fanboy van het eerste uur of zo. Wel ben ik beetje bij beetje erg overtuigd geraakt door de vlotte werking van mijn iPhone en het besturingssysteem, het werkt allemaal zo vlot en logisch, niettegenstaande dat ook ik de producten zeker te duur vind. Ik zeg het, voordien had ik een Garmin forerunner, ding werkt nog steeds na 10 jaar en was er erg blij mee. Het is enkel zo dat ik nu duidelijk meer een allround watch wil waarmee ik ook mijn sportieve prestaties kan tracken.

Als ik uiteindelijk 1 koop wordt het zeker de serie 4. Ik vind dat er een grote sprong is gemaakt tov de serie 3. Ook wil ik er dan zo lang mogelijk mee doen dus toekomstgericht zal deze langer meegaan dan ouder model. Ben zeker niet van plan van te upgraden bij nieuwe serie.

Om op je vraag te antwoorden. Eerste keer dat ik hoor dat er een verschil is in het glaswerk. Bedankt voor de tip, ga hierover even lezen. Ik zal de horloge ook op mijn werk dragen dus onvoorzien kan het zijn dat ze vuil wordt, ga ik proberen vermijden. Ik heb leidinggevende functie dus normaal doe ik niet veel handwerk maar het kan natuurlijk wel eens gebeuren.
Wat is aan te raden?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De stainless steel versies hebben sapphire glass, maar die versie is enkel met LTE te krijgen en wordt niet in België en Nederland verkocht. Ondanks dat wij zoveel betalen voor telecom in België kunnen ze nog altijd geen eSIM ondersteunen :(

In FR of DE kan je wel de SS versie krijgen, maar dan ben je wel niks met de eSIM functionaliteit in België.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Als het verkrijgbaar is zou ik saffierglas nemen. Saffierglas is uitermate krasbestendig. Je zal er na jarenlang gebruik geen krassen op zien.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Als het verkrijgbaar is zou ik saffierglas nemen. Saffierglas is uitermate krasbestendig. Je zal er na jarenlang gebruik geen krassen op zien.
Idd. De mijne is 3 jaar oud en heeft saffierglas. Daar ziet ge nog geen schrammetje op en heb die dagelijks gedragen.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dus als ik het goed begrijp kan ik geen versie met saffiertjes kopen in BE? Dat is wel jammer dan...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dus als ik het goed begrijp kan ik geen versie met saffiertjes kopen in BE? Dat is wel jammer dan...
Idd. Helaas niet. Pas wanneer de providers klaar zijn voor esim, komen die watches naar hier.

Maar helaas is er geen zicht op wanneer dat zal zijn
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Jammer, eens je meer dan 500 euro uitgeeft voor een uurwerk zou je toch mogen verwachten dat je saffierglas krijgt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je screenprotectors moet gaan kleven op je uurwerk...


Met alle respect, Ik krijg hier een beetje een "bose" gevoel bij....
 
Laatst bewerkt:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Jammer, eens je meer dan 500 euro uitgeeft voor een uurwerk zou je toch mogen verwachten dat je saffierglas krijgt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je screenprotectors moet gaan kleven op je uurwerk...


Met alle respect, Ik krijg hier een beetje een "bose" gevoel bij....

Nu ni overdrijven e. Het is wel duidelijk intussen dat je niet echt een fan bent.
Er wordt wel heel erg geconcentreerd op wat de Apple watch niet kan of aan boord heeft.
Vergeet zeker ook niet te bekijken welke fantastische dingen hij allemaal wel kan!
Het verhaal van het saffier glas vind ik wel jammer maar zal is bekijken ivm screen protection.
Het is nu ook niet dat het zoooooo erg is als er een protector op je scherm hangt ofzo e.
Ik wacht ongeduldig de eerste reviews van gebruikers af en als ik in december nog steeds overtuigd ben zal ik hem tegen de kerstdagen bestellen , (als ik het wachten volhou) want mis wel een sportmaatje tijdens het lopen en fitnessen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Nu ni overdrijven e. Het is wel duidelijk intussen dat je niet echt een fan bent.
Er wordt wel heel erg geconcentreerd op wat de Apple watch niet kan of aan boord heeft.
Vergeet zeker ook niet te bekijken welke fantastische dingen hij allemaal wel kan!
Het verhaal van het saffier glas vind ik wel jammer maar zal is bekijken ivm screen protection.
Het is nu ook niet dat het zoooooo erg is als er een protector op je scherm hangt ofzo e.
Ik wacht ongeduldig de eerste reviews van gebruikers af en als ik in december nog steeds overtuigd ben zal ik hem tegen de kerstdagen bestellen , (als ik het wachten volhou) want mis wel een sportmaatje tijdens het lopen en fitnessen.
Mijn vriendin heeft de gewone series 3 al een jaartje en dat scherm ziet er nog perfect uit hoor. Zolang je daar maar geen zotte dingen mee doet.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: djaxx

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Op zich is het toch geen belediging om apple te vergelijken met bose, het zijn alletwee top brands ????

En uurwerk met plastic screenprotector over het scerm, of het nu een apple, samsung, of eender ander welk merk is, is voor mij not done. Gebruik die trouwens ook niet op mn gsm...
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Op zich is het toch geen belediging om apple te vergelijken met bose, het zijn alletwee top brands ????

En uurwerk met plastic screenprotector over het scerm, of het nu een apple, samsung, of eender ander welk merk is, is voor mij not done. Gebruik die trouwens ook niet op mn gsm...

ik heb wel een screenprotector op mn horloge
ik vond het eerst ook not done
nu heb ik het, en eigenlijk zie je dit gewoonweg niet !
ik althans niet, en als ik vraag aan mensen : plakt dit op mn horloge zeggen ze nee
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik begrijp het allemaal wel en ik heb zelf ook al eens bij de juwelier een smartwatch aan de pols gehad. Maar desondanks alle toeters en bellen, kan het me nog steeds niet beroeren als een oerdelijk uurwerk waarbij er geen kompromies is gemaakt in elk detail.