• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Idd, iOS zullen ze meer onder controle hebben omdat het aantal devices en dus wss ook het aantal microfoontjes beperkt is.

Maar het lijkt me nog steeds bizar dat je met zo'n microfoontje een deftige acoustische meting kan doen...
ja, ik zou er ook niet zoveel van verwachten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
der zijn al reviews van te vinden die echt wel heel lovend zijn ze
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
luckske zei:
Ik zag vandaag trouwens dat MiniDSP met een microfoon komt voor smartphones (met calibration file), de PMIK. Zo iets zou, mits goede software ondersteuning, wel tof zijn voor sommige toepassingen!
Dat kan ook al met de umik als je een lightnig naar USB verknoopte hebt. Alleen kosten die apps wel wat, dus zelf nog niet getest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Hmmm, aangezien het hier toch om mobiele apparaten gaat (althans bij mij toch), vraag ik me af wat de meerwaarde hier van is
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je ze verolaatst idd dan niet... Als je ze laat staan, bij sommige toch alleen maar meerwaard toch? Waarom dan noet? Het zijn die dingen die iets beter maken
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
de tool zegt zelf of het de moeite waard is die functie actief te zetten - hier voor de toestellen 'minor improvement' - in een kamer hoor ik dat stemmen iets minder "vol" klinken, vooral in radioprogramma's... in andere room hoor ik geen bal verschil
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Hier valt het lage wat weg.

Voor de zomer had ik reeds aangegeven dat naar mijn mening TruePlay op de connect en AMP belangrijker zijn. Omdat een een enorme variatie is aan aangesloten speakers En een TrueVolume voor wanneer je een sonos Play gaat samen groeperen met bijvoorbeeld een sonos AMP. (Hier alleszins) moet ik bij elke verandering van het volume de onderlinge verhouding aanpassen. Omdat op de MLP er al tijd verschil is tussen de 2 players
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
De Play3 staat bij mij op het werkblad, in een hoekje van keuken. En blijkbaar heeft Trueplay het meeste effect als de speaker tegen een muur of in een hoek staat. Ik hoor echt een duidelijk verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Chr1st0f zei:
De Play3 staat bij mij op het werkblad, in een hoekje van keuken. En blijkbaar heeft Trueplay het meeste effect als de speaker tegen een muur of in een hoek staat. Ik hoor echt een duidelijk verschil.
Bij mij ook in de hoek op werkblad keuken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Chr1st0f zei:
De Play3 staat bij mij op het werkblad, in een hoekje van keuken. En blijkbaar heeft Trueplay het meeste effect als de speaker tegen een muur of in een hoek staat. Ik hoor echt een duidelijk verschil.
In een hoek krijg je uiteraad in het laag ook meer gain
1f60e.png
Kan je net zo goed je Play wat uit de hoek halen of via de EQ de bass wat minderen
1f609.png
Trueplay, lijkt me gewoon speelgoed
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Damn , sinds gisteren krijg ik niks meer uit m'n Play1. Zelfs na een factory reset krijg ik geen verbinding meer met m'n netwerk.Zowel bedraad of wifi lukt hier niet meer....





Edit . Nevermind , router /modem reset en alles werkt weer .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Weet er iemand of het mogelijk is lyrics te zien in sonos app icm google music?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
sonos doet max 16 bit/44.1 kHz - dus hifi abo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zou je dit verschil merkelijk horen? Met kef r700 + nad+dac?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Hangt 9/10 puur af van de opname - 't is niet omdat er High Res opstaat dat het sowieso ook beter klinkt, vergeet dat maar. Veel van die HR opnames zijn bv would be remasters waar ze ook nog eens dynamisch gingen comprimeren - dat is dus verloren geld. Zeker bij pop/rock stuff merk ik dat vaak op - veel minder bij klassiek bv, maar dan nog, met goede cd opname in 16/44.1 komt ge al een heel eind.

Alles begint bij de opname, zo simpel is het. Hoe ze het (verkloot) op de schijf hebben gezet is nog andere koek en afwachten/beluisteren dus. Met een high end set zouden verschillen wel merkbaar hoorbaar moeten zijn, maar bon, daar zijn ook grenzen aan vind ik. Als je natuurlijk pokkeveel geld uitgeeft aan een set, moet je natuurlijk zoveel mogelijk HR afspelen (en liefst nog in aan lagere en betere tuning van bv... 432Hz *lol*) Geld moet blijven rollen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: