• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Receiver & Luidsprekers Surround set woonkamer

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Of stemmen aan de speakers blijven plakken, heeft ook wel iets te maken met de speakers in kwestie.
Maar uiteraard zou ik ook de voorkeur geven aan 3 gelijkwaardige (actieve) vooraan.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Heb toch niet gezocht dat hij een oneerlijke dealer is, heb eerder iets anders in gedachte.

Het gaat me over het volgende.

Klant situatie.... Ik heb jaren een mooie opstelling gehad. Startende van een 4.0 tot uiteindelijk te eindigen bij een 7.1. Combi altijd Marantz & B&W 600 S3 reeks geweest. Sub een SVS Pb12+. Start was ergens begin jaren 2000. Ik denk 2003. Vanaf 2013 is een verhuisperiode begonnen die gestopt is in 2015. Gezien inrichting redelijk uitdagend was voor mijn setup heb ik alles verkocht buiten mijn subwoofer en ter compensatie een Yamaha YSP5600 soundbar gekocht. In theorie heeft die Atmos. Maar dat is de theorie.

Nu is het al een tijdje aan het kriebelen om toch weer iets volwaardig van surround te hebben. Ik zit echter met een uitdagende ruimte. Zie foto’s van de woonkamer...

Uiteindelijk advies dealer: 2 active fronts (zelfbouw) + 2 dali on wall + subwoofer (zelfbouw) en geen centerspeaker ??

Dit kan toch veel beter, niet?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Heb ik gezien. Maar ik vind de Dali's beter voor mijn surround gezien de beperkte omvang van de on walls. Die mogen ook dicht tegen de muur staan omdat ze gesloten zijn. A*Brand NewBox A*Brand NewBox had Q accoustics ook voor gesteld trouwens.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goed mogelijk 😉

Maar de fronts zijn wel gesloten. Toch zeker de 5 en 7.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Waarom verkies je gesloten speakers? Overweeg je dan niet gaan voor een volledige dali set?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik dacht dat met gesloten speakers bedoeld wordt dat die tegen de muur kunnen. Zoals wel het geval is met bv die Dali Oberon's
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
...idd...
....On wall of wandluidsprekers zijn luidsprekers die niet al te diep zijn, en die je dus rechtstreeks aan je muur kan bevestigen.

Sommige on walls zijn ook gesloten, maar dat is niet altijd het geval....

Als je voor keur geeft aan on wall designs kan je die ook krijgen voor je front en center, monitor audio, klipsh, en nog vele andere merken leveren die...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
On wall is voor mijn surround. Gezien mijn zetel tegen de muur staat en de volledige breedte van de muur inneemt bij de luisterpositie is dit de beste keuze. Klipsch is volgens mij in wall. Monitor klopt. Elac en B&W is bv ook een optie. Maar er is idd genoeg keuze..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
On wall is voor mijn surround. Gezien mijn zetel tegen de muur staat en de volledige breedte van de muur inneemt bij de luisterpositie is dit de beste keuze. Klipsch is volgens mij in wall. Monitor klopt. Elac en B&W is bv ook een optie. Maar er is idd genoeg keuze..

Excuus. Klipsch heeft wel on all.. 😳

 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hmm. Ja. Dat snap ik.. Maar ik ben een beetje teveel aan het dromen. Het is en blijft voor de woonkamer. Geen dedicated room. De speakers mogen uiteraard zichtbaar zijn. Maar ook niet overdrijven en passen in het geheel.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Kogel is door de kerk.. Ik ga voor de Dali Oberon boxen.. Mijn grootste vereiste was weer een volwaardige surround oplossing. Maar uiteraard beslist mijn vrouw mee en die hebben haar voorkeur. Volgende week heb ik ze 😜
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kogel is door de kerk.. Ik ga voor de Dali Oberon boxen.. Mijn grootste vereiste was weer een volwaardige surround oplossing. Maar uiteraard beslist mijn vrouw mee en die hebben haar voorkeur. Volgende week heb ik ze 😜
Succes, laat zeker weten hoe ze bevallen
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Kleine teaser...


1aOEC3x.jpg
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Schilderen moet nog gebeuren.. Die muur had vochtproblemen. Dus afkappen, fixen en opnieuw bezetten. Dan opnieuw schilderen maar we zijn nog aan twijfelen welke kleuren. Dus is op lange baan geschoven.

Past idd perfect in de omgeving. Dat was ook de vereiste 😉
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri and Skank