• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Surround sound set voor in toekomstige woning.

NieuwbouwSetup

New Member
8 okt 2019
3
0
4
34
Beste,

Ik ken wat van computers en ben wel mee met de technologie van tegenwoordig maar luidsprekers en home cinema systemen daar ken ik te weinig van.
Ben op zoek naar wat input van de community hier zodat ik een deftige installatie kan aanschaffen.
Ik denk dat ik een sonos set zal moeten aanschaffen maar mochten er alternatieven zijn, hoor ik het graag!

Wat:
- Surround sound 5.1 voor TV
- 2 apparte boxen voor 1bureau en 1keuken
- Spotify en smartphone bediening
- budget +2.000€

Vragen:
bij een sonos set wil ik 5.1 en voor de 2 boxen voor het geluid van achter, zou ik 2 speakers installeren aan de muur, mijn huis is nog in opbouw en ik weet niet wat ik hier moet voorzien, stroom/utp/buis naar tv waar de rest van de installatie staat ?
zijn alle sonos speakers met batterij ? hoe lang gaat deze mee ?

Alvast bedankt!

Grtz,
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
NAD geeft je deze maand bij de aankoop van een T758V3 een Bluesound Pulse Flex 2i twv €349 cadeau!
  • o NAD T758v3 A/V Surround Receiver
  • o Bluesound Pulse Flex 2i Portable Wireless Multi-Room Music Streaming Speaker
Bruto advies setprijs: €1.848
Advies actieprijs: €1.499
Een 2e erbij en je zit aan €1848
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
NAD geeft je deze maand bij de aankoop van een T758V3 een Bluesound Pulse Flex 2i twv €349 cadeau!
  • o NAD T758v3 A/V Surround Receiver
  • o Bluesound Pulse Flex 2i Portable Wireless Multi-Room Music Streaming Speaker
Bruto advies setprijs: €1.848
Advies actieprijs: €1.499
Een 2e erbij en je zit aan €1848

Mis ik iets?
Budget is 2000 euro en hij wil 5.1 en 2 aparte boxen
Jij komt af met een versterker en 1 box?

Ik zou iets helemaal anders doen en voor de 2 aparte boxen sonos kiezen
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik zou iets helemaal anders doen en voor de 2 aparte boxen sonos kiezen

Ik ook, koop een receiver en speakers en dan nog 2 x Sonos luidsprekers.
Als je voor een receiver + speakers gaat, moet je luidspreker draad voorzien van elke luidspreker naar die receiver en een hdmi kabel naar je tv.

Enkel de nieuwe Sonos Move heeft een batterij. De Sonos luidsprekers connecteren met je netwerk (UTP of Wifi), dus eigenlijk moet je enkel een stopcontact voorzien.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ook, koop een receiver en speakers en dan nog 2 x Sonos luidsprekers.
Als je voor een receiver + speakers gaat, moet je luidspreker draad voorzien van elke luidspreker naar die receiver en een hdmi kabel naar je tv.

Enkel de nieuwe Sonos Move heeft een batterij. De Sonos luidsprekers connecteren met je netwerk (UTP of Wifi), dus eigenlijk moet je enkel een stopcontact voorzien.

Mee eens!
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Alternatief voor sonos, is om een versterker te kopen van denon of vb. Yamaha. Deze hebben beide de mogelijkheid om luidsprekers te koppelen via kabel als wireless. denon doet dit via heos en Yamaha via musiccast.

De luidsprekers die je dan wireless wenst aan te sluiten moeten wel van hetzelfde merk zijn, diegene die je wil aansluiten via kabel kan je vrij kiezen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: NieuwbouwSetup

NieuwbouwSetup

New Member
8 okt 2019
3
0
4
34
Ik ook, koop een receiver en speakers en dan nog 2 x Sonos luidsprekers.
Als je voor een receiver + speakers gaat, moet je luidspreker draad voorzien van elke luidspreker naar die receiver en een hdmi kabel naar je tv.

Enkel de nieuwe Sonos Move heeft een batterij. De Sonos luidsprekers connecteren met je netwerk (UTP of Wifi), dus eigenlijk moet je enkel een stopcontact voorzien.
dat is al zeer interessante dingen om weten, thanks!

@NAD comment: ik kan mijn budget nog een beetje optrekken indien nodig maar origineel had ik niet echt een idee van de kostprijs van zo een installatie :p wil gewoon iets degelijk
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
dat is al zeer interessante dingen om weten, thanks!

@NAD comment: ik kan mijn budget nog een beetje optrekken indien nodig maar origineel had ik niet echt een idee van de kostprijs van zo een installatie :p wil gewoon iets degelijk
Die NAD receiver met Dirac Live is top spul, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan. Al is dat nog een vrij goedkope receiver in vergelijking met andere Dirac Live receivers. Die zitten allemaal boven de 2000euro. Dirac Live zelf inregelen is ook niet zo geschikt voor iemand die er niet echt wil mee bezig zijn.

Als de mogelijkheid hebt, dan zou ik gewoon kabels trekken voor de 5 speakers en een 5.1 receiver aankopen met Audyssey XT(32). Die receivers zijn wat goedkoper, makkelijk in te regelen en hebben veel features zoals Airplay en Spotify connect.

Voor uw bureau en keuken zou je dan wel een Sonos speaker kunnen nemen. Het enige wat je dan niet gaat kunnen doen, is op alle locaties hetzelfde spelen in sync. Maar ik heb daar thuis eigenlijk nog geen nood aan gehad.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: NieuwbouwSetup

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Waarom niet, dit gaat toch?
Met een Denon AVR in de woonkamer en Sonos speakers in de badkamer/keuken kan jij op alle systemen hetzelfde in sync spelen? Als dat kan, dan is dat goed om weten is m'n AVR waarschijnlijk te oud om hiermee mee overweg te kunnen :)
Ofwel moet je een Sonos connect aanschaffen, maar die zijn vrij prijzig.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Als je een denon Avro’s koopt, ben je dan niet beter af met bijhorende heos speakers? Imo kan dan wel alles in sync spelen en hebt perfecte integratie met reciever. Waarom zou je in datgeval nog een sonos speaker kopen...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De Sonos speakers vind ik persoonlijk de beste ondersteuning hebben op vlak van software. Vandaar dat m'n voorkeur daar naar uit zou gaan.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Welke sw gebruik je dan? Ik denk dat dit een paar jaar geleden zeker het geval was, maar momenteel Is dit toch geen probleem meer?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Welke sw gebruik je dan? Ik denk dat dit een paar jaar geleden zeker het geval was, maar momenteel Is dit toch geen probleem meer?
Gewoon de Sonos app. Maar heb het niet alleen over de software app voor de ipad/iphone, maar ook over de firmware van de toestellen zelf. Zelfs de oudste toestellen blijven regelmatig updates krijgen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Yep, zelfde voor mijn Yamaha, 4 jaar oud en goiing..nog altijd regelmatig updates en uitbreidingen voor musiccast.. dus ook op dat vlak geen verschil meer... toch?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Met Yamaha heb ik geen ervaring, maar mijn Denon krijgt ook wel nog updates. Maar HEOS is toch een minder gebruiksvriendelijk dan Sonos imo.
Maar ieder zijn voorkeur zeker?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
duidelijk wel, ik had net de omgekeerde mening:) vond sonos app en functies iets te beperkt ...