• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Synology ds 1513+

De nas heb ik als het goed is morgen pas.

Krijg al bang voor de installatie als ik al da chinees lees :s

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh no worries. Na installatie en instellen, gewoon nog eens extra herstarten. Everything should be fine
263a.png

Inderdaad, komt goed
263a.png
Gewoon de stappen volgen en de vele tutorials.

Let's hope
263a.png
Had aan de verkoper gevraagd om mij op weg te zetten met de installatie. hij vertelde me om 1 hd mee te brengen dan maar er rekening mee te houden dat die gewist zou worden bij installatie dsm, dit is toch wel raar? Vandaar dat ik geen risico wil nemen daar al mijn data nu op een 2 TB schijf staat en dan maar ineens al een nieuwe zal aankopen.

Waarom zou DSM gewist worden, wanneer het OS er opstaat? Een nas is geen Backup, deze wordt uiteraard steeds extern en buiten huis bewaard.

Ik ben bier niet goed in mee Rik. ik dacht dat het operating systeem op 1 van de disken werd instalt? Hier even de quote, ik had hem gevraagd om de nas werkend te zien maar hij heeft zijn schijven al in zijn nieuwe geplaatst.

Hier de quote

Hallo, eventjes verkeerd gedrukt. Hier vervolg uitleg. Dus je hebt een schijf nodig om te testen, opgelet want die schijf wordt gewist. Of je moet uit een andere NAS schijven nemen en deze nummeren zodat ze in dezelfde volgorde komen te zitten. Dan kan je migreren. Gegevens bewaard, deelse instellingen van dsm gaan verloren. Dinsdag ben ik normaal gezien thuis vanaf de middag tot ongeveer 17u. Mvg,

Nu ben ik mee
1f609.png
DSM zal de schijf naar zijn OS formatteren om vervolgens zijn install te doen.

Dus ik pak morgen dan maar best een 4 tb red mee dan
263a.png

Zeker doen en laat die backup maar lekker thuis liggen. Pas als je de gehele Nas hebt geïnstalleerd en naar je zin werkend hebt, kan je uw externe back-up op je nas plaatsen. Alvast veel succes morgen
1f44d.png

Alle schijven die je in de NAS steekt worden gewist, dus zeker je backup niet gebruiken. Zoals Joske al aangaf: eerst installeren op nieuwe schijven, daarna pas je data overkopiëren naar de NAS.

Ben net terug. Verkoop is voorlopig niet doorgegaan
2639.png
Was een nieuwe wd red 4 TB gaan kopen. Nadat deze in de nas zat hebben we dsm proberen te instaleren. Deze gaf echter steeds op einde installatie dezelfde foutmelding "verbinding verbroken". Wat ook raar was dat hij in het begin van de installatie steeds aangaf klaar voor mirror? Hij heeft uiteindelijk is getest op een schijf van uit zijn nieuwe nas, en daar werkte het precies wel. Dan mijn nieuwe schijf als 2 de geplaatst en dat werkte gewoon, die gaf geen foutmelding op die disk. Was mij allemaal wat te raar en heb al geen zin om direct beginnen te klooien en mijn vertrouwen was wat weg om deze mee te nemen. Even nadenken en waarschijnlijk met de feestdagen gewoon een nieuwe aankopen.

djaxx zei:
Ben net terug. Verkoop is voorlopig niet doorgegaan
2639.png
Oei, dat is spijtig nieuws
2639.png
Wie weet komt er tijdens de feestdagen dan wel een werkend pakketje onder de boom te liggen
1f609.png

Ja het is zeker jammer. Het is idd de bedoeling dat er een werkende onder onze boom komt te liggen. Ik hoop maar dat er niets mis is met de hd die ik net gekocht heb. Als die hier eerst nog een maand moet liggen voor ik weer naar de winkel ga...

Ik zou deze disk voor de zekerheid eens door enkele utilities gooien?

Oei, da's jammer. En vreemd...

Kan je je schijf ergens anders insteken om te testen? In je PC, of een externe enclosure?

Heb hem net even in de dune geplaatst ( kan hem nergens anders in plaatsen, geen enclosure en enkel laptop) en daar krijg ik de schijf met de melding dat deze nog moet geformateerd worden. Heb hier de mogelijkheid tussen 2 x ex en ntfs. Heb ze nog niet geformateerd. Toch wel raar dat deze niet geformateerd is, doet de nas dat normaal niet dan?

Back
Bovenaan