• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet alternatief

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Voor mij is het als Telenet gebruiker geen optie om een gsm-abonnement bij Orange, Mobistar of Telenet te nemen, want bij de genoemde providers hebben we hier binnenshuis zo goed als geen ontvangst
1f608.png
Hierdoor zal Orange dmv koppelverkoop van een gsm-abonnement geen mogelijke kandidaat kunnen zijn.
Vandaar dat we hier met z'n allen, met onze gsm-abonnementen bij Proximus vast zitten, waar we gelukkig zeer tevreden over zijn
263a.png


Wel heb ik met Telenet als Whoppa-klant een gesprek gehad ivm de prijsstijgingen van de laatste jaren en zijn ze tot een voorstel / akkoord gekomen.
Dat er ons voor het 1ste jaar geen huur voor de digicorder wordt aangerekend, wat van toepassing is vanaf 1 januari 2017. Hierna zien we wel weer
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ola, tijd voor gesprekje met klantendienst dus, heb je getelefoneerd of mailtje ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Ola, tijd voor gesprekje met klantendienst dus, heb je getelefoneerd of mailtje ?
Telefoontje richting klantendienst was afdoende.
Succes
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Joske007 zei:
Voor mij is het als Telenet gebruiker geen optie om een gsm-abonnement bij Orange, Mobistar of Telenet te nemen, want bij de genoemde providers hebben we hier binnenshuis zo goed als geen ontvangst
1f608.png
Hierdoor zal Orange dmv koppelverkoop van een gsm-abonnement geen mogelijke kandidaat kunnen zijn.
Same shit hier. Gsm connectie sucks. Op de baan van en naar Brussel had ik gemiddeld 4 x connectieverlies. In BRU hangt het ook sterk af van waar ge zit - dat zou gewoon niet mogen in zo'n steden. Ben terug naar Proximus overgestapt - telenet, mobistar (en nu orange), base... gewoon mindere dekking tov Proximus. Tjah, nie veel aan te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat klopt , ben ook helemaal niet tevreden van da bereik met telenet gsm!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Joske007 zei:
Voor mij is het als Telenet gebruiker geen optie om een gsm-abonnement bij Orange, Mobistar of Telenet te nemen, want bij de genoemde providers hebben we hier binnenshuis zo goed als geen ontvangst
1f608.png
Hierdoor zal Orange dmv koppelverkoop van een gsm-abonnement geen mogelijke kandidaat kunnen zijn.
Vandaar dat we hier met z'n allen, met onze gsm-abonnementen bij Proximus vast zitten, waar we gelukkig zeer tevreden over zijn
263a.png
 

Wel heb ik met Telenet als Whoppa-klant een gesprek gehad ivm de prijsstijgingen van de laatste jaren en zijn ze tot een voorstel / akkoord gekomen.
Dat er ons voor het 1ste jaar geen huur voor de digicorder wordt aangerekend, wat van toepassing is vanaf 1 januari 2017. Hierna zien we wel weer
263a.png
Dat wistt ik al dat dat kon, bij telenet moet je altijd zagen en klagen voordat ge iets krijgt.
Rip offs.
Ik was het beu.

Als je geen gsm kan en of hoeft zou ik naar edpnet gaan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
djaxx zei:
Dat klopt , ben ook helemaal niet tevreden van da bereik met telenet gsm!
dus dan zou orange in jouw geval een pak goedkoper zijn, Met meer data op je gsm en een tikje beter bereik, maar lees dat dat bereik in realiteit hetzelfde is als telenet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
tuurlijk is bereik zelfde want orange roamt op Telenet netwerk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Telenet is de duurste, maar ook de beste :p Niet voor gsm bereik, maar wel voor internet en tv diensten, gsm bereik is iets waar ze aan werken nu ze base overkocht hebben.

Proximus met hun telefoonlijn is over het algemeen zeer minderwaardig tenzij je een huis bouwt naast hun knooppunten en op slechts 2 meter kabel hebt naar je huis :p En het is niet eens goedkoper.

Het enige alternatief als je deftig internet wel is Orange, voor de simpele reden dat deze de telenet kabel huren en dus dezelfde snelheden aankunnen.

Dat is mijn mening, fuck proximus en fuck alles wat over de telefoonlijn komt. Enkel over de coax kan je consistent maximum snelheden halen. Dus als je dan telenet niet wenst, dan moet je naar Orange.

Als telenet technieker breek ik op dagelijkse basis proximus installaties af bij mensen die zich hebben laten overhalen en die uiteindelijk terug naar telenet gaan. Proximus was niet eens goedkoper, dus waarom ze veranderen is mij steeds een raadsel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vandaag Om 14u werd mijn vast telnr van telenet oVergezet nr ovh.
Dat liep feilloos.
Vervolgens gekeken op mijn telenet en ja hoor, vaste tel is daar weg.
Daarna nr telenet gebrld om te vragen om internet fiBer 200 nr 100 te zetten, wat de vriendelijke meneer deed.
Dan vroeg hij mij ik zie dat je 2 gsm abos hebt, waarop ik zei , neen niet meer
Ik zie dat je vaste tel hebt, neen ook niet meer.
Mag ik vragen waarom , ja hoor, de prijs!

263a.png


Ik brn wel beniEuwd hoeveel telenet mij nu aanrekent voor fiber 100 en digitale tv, kan ik ook mooi vergelijken met orange tv en internet, hoewel internet onbeperkt is bij orange en bij telenet niet, wel zelfde snelheid nu.
En dat lukt perfect.

Volgende week woensdag komt orange (telenet installateur) daarna zeg ik telenet digi tv en fiber 100 op. En kous is af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Persoonlijk zou ik wel willen klant worden bij Telenet.
1f643.png


Of proximus, maar dat kan niet.

En mijn moeder is Proximus en zou graag Orange willen worden. Maar dat kan niet.
In mijn geval zou Orange trouwens duurder zijn dan VOO.

Zo zie je maar voor elk wat wils. En zo komt eenieder wel beperkingen tegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Internet en dtv bij telenet komt duurder uit dan een whop of whoppa met vaste lijn er bij normaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Iemand ervaring met vragen om een upgrade bij Telenet? Ik doe inmiddels 7 jaar met dezelfde installatie. Een 10/100 bekabeld netwerkje, geen Wifi modem, een 1080i digicorder. Huidige standaards gaan naar Gigabit netwerk, alles via Wifi, en 4K beeld.

Ik pomp jaarlijks heel veel geld naar Telenet, maar het lijkt er op dat ze niet uit eigen initiatief dingen up to date brengen. Of is dat allemaal mijn eigen verantwoordelijkheid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
even contact opnemen .Whoppa @75/mnd ongv . 200m lijn .Gigabit netwerk dual band router/modem 1080i digicorder ( wel 3 simultane opnames mogelijk nu) enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Rexp zei:
Iemand ervaring met vragen om een upgrade bij Telenet? Ik doe inmiddels 7 jaar met dezelfde installatie. Een 10/100 bekabeld netwerkje, geen Wifi modem, een 1080i digicorder. Huidige standaards gaan naar Gigabit netwerk, alles via Wifi, en 4K beeld.

Ik pomp jaarlijks heel veel geld naar Telenet, maar het lijkt er op dat ze niet uit eigen initiatief dingen up to date brengen. Of is dat allemaal mijn eigen verantwoordelijkheid?
Bij mij hebben ze vorig jaar zelf contact opgenomen om mijn huidige installatie hier thuis te komen bekijken en mijn netwerk waar nodig te verbeteren. Was zeer handig en gratis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Rexp zei:
Iemand ervaring met vragen om een upgrade bij Telenet? Ik doe inmiddels 7 jaar met dezelfde installatie. Een 10/100 bekabeld netwerkje, geen Wifi modem, een 1080i digicorder. Huidige standaards gaan naar Gigabit netwerk, alles via Wifi, en 4K beeld.

Ik pomp jaarlijks heel veel geld naar Telenet, maar het lijkt er op dat ze niet uit eigen initiatief dingen up to date brengen. Of is dat allemaal mijn eigen verantwoordelijkheid?
mij hebben ze het in ongeveer 18 jaar... 1x zelf gevraagd
1f609.png
en toen dacht ik, dat is niet normaal dat ze zelf willen passeren en de installatie vervangen lol ! Best zelf in 't oog houden en dan de spullen (modem, digibox toestellen) gewoon gaan inruilen. Nog nooit problemen mee gehad.
Die ervaring heb ik trouwens bij alle service providers... of het nu telefonie is of energie, ge moet alles zelf in 't oog houden - ook zeker de prijs van uw abo. Da's wel jammer, ze zouden automatisch het beste tarief voor uw profiel moeten instellen, maar ja... als je he, er op wijst is er dan wel wat mogelijk :-/
Wie niet vraagt... niet krijgt dus
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier hebben ze van Telenet uit ook eens een omzendbrief in de bus gedeponeerd met de vraag om mijn installatie ook eens gratis te bekijken.
Neen, miin Telenet-modem zonder ingebouwde router blijft hier lekker aanwezig
1f60e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Joske007 zei:
Hier hebben ze van Telenet uit ook eens een omzendbrief in de bus gedeponeerd met de vraag om mijn installatie ook eens gratis te bekijken.
Neen, miin Telenet-modem zonder ingebouwde router blijft hier lekker aanwezig
1f60e.png
Die toer heeft normaal niet zoveel te zien met de modem-only's te vervangen hoor :). Maar ze gaan belachelijk weinig kunnen doen aangezien de interventie eigenlijk dient om mensen hun wifibereik te optimaliseren :).
Ik zit zelf bij Telenet op project, bij verhuis tegen de mensen op de bureau rechtstreeks gaan zeggen dat ik modem-only wou, en was wéér niet doorgegeven aan technieker. Gelukkig hebben ze er tegenwoordig altijd een paar in hun camionette liggen. Ze vinden mij wel een irritante klant, Whop zonder wifi en zonder digicorder :p.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Wat is het probleem mischien van een telenet router?
 
Laatst bewerkt door een moderator: