• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Thermometers

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Ik heb ook al zitten zoeken... Ik vermoed dat die sensors gewoon duur zijn waardoor je ze niet goedkoper kan vinden. Hue heeft uiteraard geen scherm dus kan je niet vergelijken met je andere voorstellen.

Hue heeft volgens mij wel geen humidity. Dus die is ook niet compleet... De vraag is waarvoor je dit zal gebruiken natuurlijk.
Ja maar ik stap al af van het feit dat humidity en een scherm een must zijn
;)
Dus dan zou die hue perfect zijn, mocht hij 10 euro goedkoper zijn :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wachten op een deal dan zeker... Want dat passeert wel af en toe eens bij Hue. Het is ook bijna BF?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Ik wil er in elke kamer. Om te beginnen 3 slaapkamers, keuken en living
En dan eigenlijk ook badkamers en zolder en ht
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Je kan ook voor combi gaan. Ik veronderstel dat je niet in elke kamer een beweging/vocht/lux sensor nodig hebt. Beweging is bv bij mij enkel in hal, badkamer, keuken en berging. Voor bv living heb je dat niet nodig. In een gang of wc kan het ook nog handig zijn 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Je kan ook voor combi gaan. Ik veronderstel dat je niet in elke kamer een beweging/vocht/lux sensor nodig hebt. Beweging is bv bij mij enkel in hal, badkamer, keuken en berging. Voor bv living heb je dat niet nodig. In een gang of wc kan het ook nog handig zijn 😉

Ik sta open voor combi, maar welke dan?
Als je combi neemt kom ik bijna gelijk uit.

Ik wil net wel beweging en lux in elke kamer, dan kan ik ELKE verlichting automatisch schakelen
Of zie ik dat mis.
Hoef je nooit meer het licht aan te steken...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goh. In een living is dat bv niet handig. Bureau ook niet. Licht valt dan uit omdat in die ruimtes niet genoeg beweging is. Je moet gewoon beetje kijken waar het al dan niet handig is. Daar kan je dan die andere plaatsen uit je openingspost.

De vraag is of je dat echt overal nodig zal hebben. Start in enkele ruimtes en dan langzaam uitbreiden waar nodig.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Goh. In een living is dat bv niet handig. Bureau ook niet. Licht valt dan uit omdat in die ruimtes niet genoeg beweging is. Je moet gewoon beetje kijken waar het al dan niet handig is. Daar kan je dan die andere plaatsen uit je openingspost.

De vraag is of je dat echt overal nodig zal hebben. Start in enkele ruimtes en dan langzaam uitbreiden waar nodig.

Nodig is een overbodige vraag lol.
Omdat het kan en leuk is..

Een slaapkamer... zou je dan niet beide zetten?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
mmm 26,6 euro per stuk
Ga jij er ook kopen?
Vraag is dan, waar eerst zetten :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb er al in al mijn ruimtes die ik wil... Juist eventueel ooit nog in mijn wc maar dat is nog niet voor direct. Want daarvoor moet je iets speciaals doen omdat de ventilator dan ook op springt.

Ik heb er in: hal, keuken, badkamer, berging en keuken. Buiten ook 2. 1 aan de oprit en andere voor tuinverlichting.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Nice,
De inkom hal hier doe ik nu met de bewegingssensor van mn alarm.
Alleen reageert die soms te traag (polling mag niet sneller)
Misschien dat dik die daar hang.

De keuken heb ik nog niets.

De hal boven.. idem zoals de inkomhal
In feite zou de trap ook moeten, maar dan moet je 1 boven hangen + 1 beneden
en dan heb ik nog 2 trappen lol

De 2 badkamers heb ik ook nog niets, en de slaapkamers ook nog niet.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Deze zijn mss handig voior aan de trap

Wel geen lux maar er zit wel een triggerwaarde in bij welk lichtniveau hij moet triggeren of niet, dat is met een stelschroefje te stellen.
+
Achter op de IKEA sensor zit een knop. Hiermee kun je instellen wanneer de lamp aan moet. Alleen als het donker is, of als het licht en donker is.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Trap is bij mij nu een knop aan elke deur tot boven - 2de verdiep. Alles gaat direct aan. Maar dat wil ik behouden. Want soms doe ik dat niet aan voor niemand wakker te maken. Net daarom zou ik slaapkamer ook niet doen...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Trap is bij mij nu een knop aan elke deur tot boven - 2de verdiep. Alles gaat direct aan. Maar dat wil ik behouden. Want soms doe ik dat niet aan voor niemand wakker te maken. Net daarom zou ik slaapkamer ook niet doen...

Bij de trap kan je hem onder de eerste trede hangen toch, of net boven de eerste...
En in je automation kan je dan tijdstippen instellen dat het moet werken
Zodat bv snachts dit niet het geval is...
Voor de slaapkamer zou je kunnen zeggen dat deze enkel savonds en smorgens werken, en de orientatieverlichting altijd?

I dunno

Anyway
Deze 2 gevonden:


 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goh. Wij hebben ook een kat. Dus die triggert soms de sensor. Dus wil eerst dit proberen oplossen.

Trap is echt super ingewikkeld systeem met veel doorlussen. Blijf daar liever af...

Slaapkamer is moeilijk. Want niet iedereen staat altijd op zelfde moment op gaan slapen. Moeilijk te automatiseren dus. Wij hebben geen oriëntatie verlichting daar. Gewoon 1 lamp aan plafond.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Voor je kat, als je een sensor hebt die detecteert dat je in bed ligt, kun je de motion laten uitschakelen zodat de kat hem niet triggert
Die aqara kun je trouwens sneller laten reageren en zijn klein

Kan er trouwens een mod de titel van het topics aanpassen aub naar motion/lux/temp sensors?
 
Laatst bewerkt: