• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV buiten?

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Dat zou m'n voorkeur genieten, maar ik vind geen Go Play app in de Google Play store op m'n ShieldTV
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hij ligt buiten, gebruik nu enkel google tv.
Daarop de netflix app, emby app, vrt nu en vtm go app en kodi app (voor goplay)
Thats it.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Vrees ervoor, vier is van telenet he, ze gaan hun eigen dingen niet schrappen, anders verkopen ze hun tv niet meer
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Tja. Kan wel zijn. Maar aantal kijkers en dus reclame inkomsten gaan ook dalen als ze deze houding gaan aanhouden.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Eerlijk gezegd, mij zijn zo nog niet zo snel kwijt…denk ik. Hoe zappen jullie tussn programma’s en tussn shermen?
Wat ook is is dat je tijdens kijken van programma door de programmagids kan wandelen om je volgend programma te kiezen, kan dat ook via de apps?

Ter info, ik kijk bijna nooit live of lineair, tenzij soms naar de koers op sportza of Eurosport. Dus veel zappen tussn programmas op de “tijdslijn” of in geval vtm - opnames om de reclame te bypassen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Eerlijk gezegd, mij zijn zo nog niet zo snel kwijt…denk ik. Hoe zappen jullie tussn programma’s en tussn shermen?
Wat ook is is dat je tijdens kijken van programma door de programmagids kan wandelen om je volgend programma te kiezen, kan dat ook via de apps?

Ter info, ik kijk bijna nooit live of lineair, tenzij soms naar de koers op sportza of Eurosport. Dus veel zappen tussn programmas op de “tijdslijn” of in geval vtm - opnames om de reclame te bypassen.
Als je nooit live kijkt, zou ik ZEER zeker overstappen op de apps.
Je hebt er ook geen reclame
En dan hoef je ook geen gids met een tijdslijn, je zoekt gewoon op titel
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Mij was het zinloos zappen eigenlijk de reden om te stoppen… Weer de zoveelste herhaling van film x of serie y waar ik toch soms blijf hangen. Ik kijk ook niet naar soaps zoals thuis of familie.

Met de apps kijk ik nu bewust naar een programma. Vrt en vtm hebben heel goeie app. Zappen gaat idd niet echt maar hoeft dus niet. Als ik echt een programma wil volgen op vier neem ik voor maand of 2-3 tv vlaanderen. Daar kan je trouwens wel mee zappen…

Nu kijk ik dus veel bewuster naar tv. Gedaan met de vele herhalingen (en reclame).
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Zal er nog eens over nadenken. Op de telenet box zit VRT. U app, maar ik vind de beeldkwaliteit minder dan rechtstreeks via de kabel. Ervaren jullie dat ook?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Zal er nog eens over nadenken. Op de telenet box zit VRT. U app, maar ik vind de beeldkwaliteit minder dan rechtstreeks via de kabel. Ervaren jullie dat ook?
Yup. Beeld is zeker niet slecht, maar de Telenet-box toch even "crispier" of kleur-echter of hoe moet ik zeggen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zal er nog eens over nadenken. Op de telenet box zit VRT. U app, maar ik vind de beeldkwaliteit minder dan rechtstreeks via de kabel. Ervaren jullie dat ook?

Dat kan lichtjes schelen, maar persoonlijk... het is maar TV he
Het is nu niet dat ik daar films ga zien die in absolute topkwaliteit moet
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik zie het verschil niet... Maar dat zal eerder liggen aan het feit dat ik kijk naar een 50" vanaf 4.2m afstand :p
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Tis een beetje bizar om geld uit te geven aan een dure 65 of 70 inch TV om daarna 80% van de tijd te zitten kijken naar “minderwaardig” beeld.

Vb

Optie 1 Je koopt met heel veel een tv van 3000 euro met je nadruk op kristal helder beeld en prachtige zwartwaarden om daarna 80% van de tijd via apps naar tv te kijken in minderwaardige kwaliteit.

Optie 2 je koopt een TV van 2500 euro met net iets minder toeters en bellen maar je geeft die 500 euro de komende 5 jaar uit aan huur TV box telenet.

Als optie 2 je betere beeld kwaliteit heeft en meer programma keuze voor hetzelfde budget lijkt me dat mogelijks een betere aankoop.

Zou het ook zo kunnen stellen, de beeldkwaliteit van tvbox telenet op een “top end “ led tv is beter dan de beeldkwaliteit van een tv app op een oled, terwijl de pakket prijs van beiden ong hetzelfde is.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Tis een beetje bizar om geld uit te geven aan een dure 65 of 70 inch TV om daarna 80% van de tijd te zitten kijken naar “minderwaardig” beeld.

Vb

Optie 1 Je koopt met heel veel een tv van 3000 euro met je nadruk op kristal helder beeld en prachtige zwartwaarden om daarna 80% van de tijd via apps naar tv te kijken in minderwaardige kwaliteit.

Optie 2 je koopt een TV van 2500 euro met net iets minder toeters en bellen maar je geeft die 500 euro de komende 5 jaar uit aan huur TV box telenet.

Als optie 2 je betere beeld kwaliteit heeft en meer programma keuze voor hetzelfde budget lijkt me dat mogelijks een betere aankoop.

Zou het ook zo kunnen stellen, de beeldkwaliteit van tvbox telenet op een “top end “ led tv is beter dan de beeldkwaliteit van een tv app op een oled, terwijl de pakket prijs van beiden ong hetzelfde is.

Kijk jij dan enkel tv op je dure tv?
Tis ook bizar om een dure TV te kopen om daar enkel gewoon tv op te kijken...

Ik koop een dure tv om daar prachtig beeld op te hebben van streaming diensten en blurays... niet voor gewoon tv....
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Jake

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Heb even aan het kijken geweest en per maand zou Proximus fiber (1000/200) + PXS TV me zo'n 17 euro kosten. Cava'kes nog. M'n xDSL lijntje vandaag kost me 6 euro/maand.
Ik hoop dat de komende weken de fiber-onderaannemer stillekes in onze straat kan beginnen en dan zal.

M'n TV-only abbo'ke van Telenet kost ondertussen bijna 30 !!! euro /maand zie ik nu. Dat moeten we wel kunnen optimaliseren.

NOTE : Ik werk wel voor Proximus dus m'n tarief-plan is wel wat anders natuurlijk 😁
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Ik koop een dure tv en tvbox om altijd een mooi beeld te hebben ongeacht de bron.
Was een repliek op jouw aanbeveling om naar apps over te stappen en om ook eens de andere zijde en logica te belichten.
Iedereen moet voor zichzelf de rekening maken denk ik zo…
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Speelt de telenet of proximus box 1080p? Laat staan 4k. Ik vermoed van niet… Netflix, Disney of Amazon heeft zelfs een beter kwaliteit. Dus mss moeten we hun eens duidelijk maken dat ze voor het vele geld dat we er voor moeten betalen ook eens hedendaagse technologie geven…
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Geeft te maken met compressie van de source kontent denk ik.

Ander element is vb geluid. heb een Netflix premium abbo, beeld is ok, maar geluid valt me dik tegen ivg met een blu-ray, ik weet echt niet vanwaar dat komt, heb m’n settings al meer dan eens nagekeken, ik denk dus dat het waarschijnlijk daar niet aan ligt, wat je wel duidelijk merkt is dat de bitstream veel lager ligt.