• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV buiten?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik heb eigenlijk ook veel zin om m'n tv abbo op te zeggen (Proximus),er is idd niks te zien ...... 😞
Echter krijg ik nog een beetje teveel tegenkanting van m'n huisgenoten:(

De eerste stap is bv gaan naar een tv vlaanderen lite abonnement, dat scheelt al in prijs, de stap erna wil ik nu doen :) volledig gratis, alleen er is geen tv gids dan
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
De eerste stap is bv gaan naar een tv vlaanderen lite abonnement, dat scheelt al in prijs, de stap erna wil ik nu doen :) volledig gratis, alleen er is geen tv gids dan
Och ,tv gids heb ik eigenlijk niet nodig ,ik kijk enkel af en toe naar het nieuws en naar een WK of EK .
Maarja ,ik ben hier niet alleen...;)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik kijk eigenlijk ook amper, maar betaal wel maandelijk voor TV en huur digibox... Toch eens over nadenken. Als de TV dan opstaat is het meestal door m'n vriendin en op de achtergrond.
Als ik echt iets wil zien, dan ga ik op m'n gemak in de HT kijken. Daar valt niemand me lastig :D
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Alosta

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb na de Mol TV Vlaanderen stop gezet. In de zomer kijk ik toch amper TV. Nu heb ik nog steeds geen TV enkel via apps. Vier mis ik wel daardoor maar typisch Telenet dat zij die niet hebben... Vooral de reden waarom ze het niet hebben is belachelijk.

Behelpen dus met VRT en VTM app. Momenteel kijk ik dus geen Vier & co.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
S Sphinkx gebruik je dan tv gids.
Ik sta open voor het idee van de apps, maar een tvgids is toch echt handig, zodat je weet welke app je moet starten
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik gebruik geen tv gids… De weinige tv dat ik kijk weet ik wel wanneer het start.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Damn iets over het hoofd gezien, vrt nu of max heeft geen LG app
Ik heb al langere tijd een Chromecast (met Android TV) in gebruik ipv de apps op een gemiddelde "smart" TV die altijd achterhinken qua development, die trager reageren etc,etc. en na X tijd geen updates meer etc.
Als je elke 1 of 2 jaar een nieuwe TV koopt ok, maar ondertussen is m'n Samsung (van 2016) toch al wel "op leeftijd" op dat vlak.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Goh ik moet zeggen dat mn LG oled eigenlijk vrij snel reageert.... en meehinkt met apps.
Is je chromecast met android tv bekabeld verbonden? of enkel wifi
Das ook weer een device extra die energie slurpt
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik installeer de apps gewoon op mijn ShieldTV... Recente software + snelle hardware...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Goh ik moet zeggen dat mn LG oled eigenlijk vrij snel reageert.... en meehinkt met apps.
Is je chromecast met android tv bekabeld verbonden? of enkel wifi
Das ook weer een device extra die energie slurpt
Enkel Wifi maar geen probleem. Zelfs via KODI op de Chromecast lukt het via Wifi om de hoogste > 80Mbps bitrates te halen.
De 5Ghz Wifi is een stuk sneller dan de 100Mbps wired port op vele toestellen.
De Chromecast gaat hier automatisch "mee" aan als de TV aangaat (en gaat af als de TV uitgaat)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Je kan ook op je telenet tv-boycot appps draaien, superhandig en snel om te schakelen tussn tv kanalen, Netflix, YouTube etc…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Enkel Wifi maar geen probleem. Zelfs via KODI op de Chromecast lukt het via Wifi om de hoogste > 80Mbps bitrates te halen.
De 5Ghz Wifi is een stuk sneller dan de 100Mbps wired port op vele toestellen.
De Chromecast gaat hier automatisch "mee" aan als de TV aangaat (en gaat af als de TV uitgaat)
mm toch nog es testen ...
Ik heb ook een shield, maar ook niet van plan meerdere te kopen
Puur qua afspelen, zou die google tv hogere specs hebben dan de de lg apps ?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
mm toch nog es testen ...
Ik heb ook een shield, maar ook niet van plan meerdere te kopen
Puur qua afspelen, zou die google tv hogere specs hebben dan de de lg apps ?
Hangt ervan af hoeveel resources de apps toegewezen krijgen vanuit de TV. Een Chromecast (model 2020) heeft natuurlijk ook flink wat power voor zich alleen.

Ik zeg het ; mijn TV is al "een oudje" van 2016 en goed mogelijk dat TV's van 1 of 2 jaar oud echt wel snelle GPU + voldoende MEM enz krijgen om alles te spelen wat je ertegenaan gaat gooien.
En de "integratie" van een native app op een TV (op vlak van HDR/framerate switching) tov een extern apparaatje kan beter zijn.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Hangt ervan af hoeveel resources de apps toegewezen krijgen vanuit de TV. Een Chromecast (model 2020) heeft natuurlijk ook flink wat power voor zich alleen.

Ik zeg het ; mijn TV is al "een oudje" van 2016 en goed mogelijk dat TV's van 1 of 2 jaar oud echt wel snelle GPU + voldoende MEM enz krijgen om alles te spelen wat je ertegenaan gaat gooien.
En de "integratie" van een native app op een TV (op vlak van HDR/framerate switching) tov een extern apparaatje kan beter zijn.
Alleen ben je wel afhankelijk van het os van de tv.
En meestal zijn ze sneller met apps voor android tv dan lg :)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Zijn die apps reeds in full HD?
Da's een goede vraag eigenlijk of je 1080p kan kijken. Hangt af van de content-provider ook natuurlijk.
Heb het zo nog niet liggen zoeken of je ergens de resolutie kan zien. En verschil tussen on-demand content en de verschillende "Live" TV-kanalen die je kan zien.
Nu de kwaliteit heb ik altijd minde gevonden tov pakweg m'n Telenet Digibox. Dat beeld is gewoon een stukje helderder,frisser,meer clean. Met zo'n app + streaming toch wat meer "platter" eigenlijk. Ni veel, maar ik merk het wel.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Gisteren via Play Go iets willen Airplayen en telkens de reclame komt, klapt dat ding er uit. Zeer frusterend.
Dan start ik de stream terug op en kies ik verder kijken. Eerst 2 minuten reclame want ik start een stream op. Daarna terug 2 minuten reclame want ik start net aan het reclame blok...

Ik snap dat ze er reclame willen tussen duwen om hun kosten te dekken, maar zorg dan dat het wat deftig werkt als je naar een TV cast/Airplayed.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Gisteren via Play Go iets willen Airplayen en telkens de reclame komt, klapt dat ding er uit. Zeer frusterend.
Dan start ik de stream terug op en kies ik verder kijken. Eerst 2 minuten reclame want ik start een stream op. Daarna terug 2 minuten reclame want ik start net aan het reclame blok...

Ik snap dat ze er reclame willen tussen duwen om hun kosten te dekken, maar zorg dan dat het wat deftig werkt als je naar een TV cast/Airplayed.
waarom installeer je niet ipv te casten