• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV buiten?

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Al zo'n 10-tal jaar geen TV abonnement. Nooit echt gemist, maar momenteel gaan er best heel wat kosten naar allerhande streaming diensten (vroeger enkel Netflix, maar nu meer).

Internet: Telenet All-Internet 300/20 onbeperkt
-- 54 EUR/maand maar grotendeels door wek betaald

GSM: Proximus
-- door werk betaald

TV: Netflix (gedeeld met familie), Disney+, YouTube Premium (+ soms Prime)
-- 8 + 5 + 12 = 25 EUR/maand

Film: Blu-ray en streaming
-- prijs depends... ondertussen maanden geleden dat er bog een schijf is gekocht

Muziek: Spotify voor vriendin, YouTube Music (in de premium) voor mij. Wordt beide wat door elkaar gebruikt
-- 10 EUR/maand


Vlaamse TV zenders gewoon via VRT Nu / VTM Go app, cast/airplay naar de TV. En Ketnet of YouTube Kids voor de kleine.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vandaar ik hem ook buiten wil gooien, enkel nog internet abo en gaan
gsm door werk
netflix en spotify gedeeld
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
En Skank Skank heb je nu reeds de knip gemaakt in de TV kabel?

Zit hier vandaag wel over na te denken en zou me flink wat geld besparen, dan kan een abo bij Disney+ er ook wel vanaf :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nee eigenlijk nog niet
Binnen kodi vind ik het teveel gedoe
of ik zou es opnieuw moeten proberne
buiten kodi, en op de shield, daar wacht ik op die google tv, maar das me niet gelukt op de shield dus ja...
Maar jij kan het toch ook proberen?
En hou ons es op de hoogte.

Ik zit hier nu vooral in spanning te wachten op die soundbar
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Tuurlijk kan ik het proberen. VTM GO is er voor de Apple TV, VRT Nu alleen voor iOS apparaten (iPhone, iPad) maar dan kan je via AirPlay wel naar de TV streamen.

Denk dat ik maar eens een knoop moet doorhakken ... en soms gaat dat verdacht snel :D
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Tuurlijk kan ik het proberen. VTM GO is er voor de Apple TV, VRT Nu alleen voor iOS apparaten (iPhone, iPad) maar dan kan je via AirPlay wel naar de TV streamen.

Denk dat ik maar eens een knoop moet doorhakken ... en soms gaat dat verdacht snel :D

Haha , ja vtm go is geen probleem.
vrt nu is echt jammer, ook niet op shield
enkel op smartphone en dan via chromecast casten idd, maar optimaal si da nie
Dan mis ik enkel nog vier enzo

Of toch via kodi...
Probeer jij es via kodi
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Sorry maar ga daar geen Kodi voor installeren, dat test gedeelte laat ik over aan jou :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Telenet heeft nu iets nieuw geïntroduceerd... Telenet One. Daarbij is er meer samenstellen mogelijk. Nu was ik aan het denken die digicorder buiten te smijten en die app te gebruiken. Maar ik heb daar heel wisselvallige zaken van gehoord ik kwaliteit. Niet altijd even stabiel is de voornaamste... Iemand hier die dit gebruikt? Waar heb je dit dan op geïnstalleerd? Want bij One is dit dus beperkt tot 2 apparaten die je kan registeren als je 1 SIM kaart hebt. Maar de Telenet app kan je dus niet installeren op je TV en zelfs niet op Shield. Installatie op een iPad/GSM/... zie ik echt niet zitten. Dus ik vrees dat dit geen oplossing is.

Alles via verschillende apps op ShieldTV / Kodi zie ik ook niet direct zitten.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Telenet heeft nu iets nieuw geïntroduceerd... Telenet One. Daarbij is er meer samenstellen mogelijk. Nu was ik aan het denken die digicorder buiten te smijten en die app te gebruiken. Maar ik heb daar heel wisselvallige zaken van gehoord ik kwaliteit. Niet altijd even stabiel is de voornaamste... Iemand hier die dit gebruikt? Waar heb je dit dan op geïnstalleerd? Want bij One is dit dus beperkt tot 2 apparaten die je kan registeren als je 1 SIM kaart hebt. Maar de Telenet app kan je dus niet installeren op je TV en zelfs niet op Shield. Installatie op een iPad/GSM/... zie ik echt niet zitten. Dus ik vrees dat dit geen oplossing is.

Alles via verschillende apps op ShieldTV / Kodi zie ik ook niet direct zitten.

Probeer es kodi -> iptvmanager
en zorg dat je zowel de vtm go als vrt nu addon hebt staan
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Bedankt voor de tip. Maar dan heb je enkel vtm en vrt? Geen vier veronderstel ik... Typische regeling van Telenet weer...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Er bestaat ene voor vier ook maar das niet live tv kijken, enkel programmas
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Telenet app was vroeger nogal buggy... heb daar eigenlijk de laatste maanden geen last meer van gehad. casten vanaf de app naar vb. Een chromecast is ook mogelijk in HD.
Weet niet of je inmiddels met die apps in HD kan kijken? Moest dat nog steeds het geval zijn, zou wel spijtig zijn om in SD formaat naar programma’s te kijken op een (dure) oled tv...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Heel correct krikri krikri ! Daarom dat ik zeker wil zijn. Kwaliteit van apps of andere alternatieven hoor ik veel wisselvallige verhalen rond. Zeker van tel op een 77” oled...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Heb je die iptvmanager al geprobeerd?
Ik ga het hier nogmaals proberen, ik wil dat tv abonnement echt buiten
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Zoveel verschil met Telenet is dat niet. Maar de kwaliteit is het belangrijkste en dat zal weer maar triestig zijn. Zeker bij een grote tv.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Iemand die plus al getest? Vraag me af of die op shield te vinden is of op de lg tv zelf.
Es checken
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Toch nog hier even verder.
Ik betaal nu 15 euro voor tv
70 zenders waarvan ik er maar 3 kijk, maw gewoon teveel
Opties zijn:
- orange tv lite: helaas nog geen app voor lg tv of android tv, dus valt die momenteel eigenlijk nog af
- tv vlaanderen: deze heeft app tv lite: https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-internet/abonnementen/app-tv-light/
Blijkbaar zou deze wel een app hebben, moet dit wel ff checken
- via kodi vtm go en vrt nu, maar dan mis ik de play4 en 5 kanalen

Ik ben er dus nog niet uit, maar ik ga geen 15 euro blijven betalen, das een feit :p