• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV buiten?

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank Skank , en welke Vlaamse apps kunnen dan wel via de Shield en niet via de Apple TV ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Skank Skank , en welke Vlaamse apps kunnen dan wel via de Shield en niet via de Apple TV ?

Dat verwonderde mij ook, blijkbaar geen vtm go
zie bericht van joske
of ik snap er iets niet aan?


Als app voor de Apple TV beschikbaar.
  • NPO
  • VTMGO = Vtm en Vitaya

Beschikbaar via Chromecast en AirPlay, verder helaas nog geen app.
  • VRT Nu en Canvas
  • VT4 en VT5

Als TVGIDS is er de app TVGIDS.


Ik heb geen apple tv dus ik weet het niet
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat verwonderde mij ook, blijkbaar geen vtm go
zie bericht van joske
of ik snap er iets niet aan?
Voor alle duidelijkheid zijn er voor Apple TV, VtmGo (Vitaya) en NPO als app beschikbaar.
Helaas zijn VRT Nu, Canvas, VT4 en VT5 voor de ATV nog niet beschikbaar, maar deze zijn wel Live te streamen via je smartphone of tablet dmv chromecast en AirPlay.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Skank Skank : Ik merk dat je toch een arsenaal aan apps en bijhorende toestellen nodig hebt om alles min of meer te laten draaien.

Wat is er mis met Telenet tv app? Een app alle tv kanalen overal en altijd..
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Skank Skank : Ik merk dat je toch een arsenaal aan apps en bijhorende toestellen nodig hebt om alles min of meer te laten draaien.

Wat is er mis met Telenet tv app? Een app alle tv kanalen overal en altijd..

+ al u opnames overal te bekijken. Plus alle hbo series via play...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Skank Skank : Ik merk dat je toch een arsenaal aan apps en bijhorende toestellen nodig hebt om alles min of meer te laten draaien.

Wat is er mis met Telenet tv app? Een app alle tv kanalen overal en altijd..
arsenaal?
Hoezo?.
1 app = kodi

Kan ik met telenet app netflix kijken?
Kan ik met telenet app mijn eigen series/films zien in 4k , hd audio (atmos?)

ik denk het niet
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ach als je het zo bekijkt... imo is een kodi add on een aparte app vandaar. Kodi is het platform.

...daar ik enkel films kijk in ht + geen behoefte heb aan netflix of naar series kijk heeft dit voor mij dus geen meerwaarde.
Daar ik regelmatig in het buitenland vertoef, is het echter wel nuttig om via Telenet tv app tv te kunnen kijken + we streamen ook via de app naar onze tv in slaapkamer. Ook hebben de kinderen elk de app gedownload en draaien op hun tablet. Het enige wat ik hiervoor moest e te doen is 5 keer de app downloaden.
ja ik ben een it’er maar buiten m’n werk hou ik me liever bezig met zaken waarvoor ik niet weer achter een scherm moet gaan zitten sleutelen, patchen, etc... in die zin ben ik volledig mee met Jos z’n verhaal :)

ben van kodi afgestapt en gebruik nu de zidoo native ht center, vind die net iets makkelijker in gebruik.
 
Laatst bewerkt:

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
204
46
36
En is die Amazon Fire stick niet iets? Vrij goedkoop precies toch? zo een Shield lijkt me vrij duur te zijn?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik overweeg dit zo hard weer..
Zo jammer dat ik geen shield heb om te testen..

S Sphinkx ,

Zin om nog es te testen, binnenin kodi:
- netflix (moet in hd zijn en zelfs 4k)
- vrt nu addon
- vtm go addon
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb geen Netflix... Maar wil jij alles via Kodi of via de Shield?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Mja. Dat snap ik dus niet.. Je kan als basis de shield nemen en van daar Kodi/Netflix/Amazon Prime of whatever starten. Waarom via Kodi naar bv een NF gaan. Op Shield is trouwens spraak mogelijk. Dus je kan gewoon tegen je shield zeggen start serie x op NF en in principe moet dat werken. Dat ga je via Kodi niet kunnen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mja. Dat snap ik dus niet.. Je kan als basis de shield nemen en van daar Kodi/Netflix/Amazon Prime of whatever starten. Waarom via Kodi naar bv een NF gaan. Op Shield is trouwens spraak mogelijk. Dus je kan gewoon tegen je shield zeggen start serie x op NF en in principe moet dat werken. Dat ga je via Kodi niet kunnen.

Dat heb ik al 10x uitgelegd.
Das niet dezelfde ervaring ;)

Ik wil alles in 1 geheel, niet in verschillende apps.
Kodi zal zelf beslissen waar het staat..
Als ik op films klik , wil ik alle films browsen, no matter waar ze staan.
Als jij in de app van netflix gaat, en je vraagt films, zal je enkel de films zien van netflix
als ik in kodi ga, zal ik de films zien van netflix, mn server, amazon, vrt, enz

snap je het verschil?

Spraak binnen kodi kan ook trouwens
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Snap het.. Maar heb dat probleem niet. Maar ik gebruik mijn Kodi ook enkel voor wat op server staat. Dus ik ga daarom ook heel moeilijk kunnen testen of het werkt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Snap het.. Maar heb dat probleem niet. Maar ik gebruik mijn Kodi ook enkel voor wat op server staat. Dus ik ga daarom ook heel moeilijk kunnen testen of het werkt.

Als je enkel kodi gebruikt op je shield kan je toch makkelijk testen, ga naar video addons, install vtm go en play
duurt 5 min :p
Je moet wel op de laatste kodi zitten merk ik
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Met vrtnu werkt het. VTM go zal ik eens installeren. Kodi is altijd laatste versie bij mij. Automatische update.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ben wel benieuwd, Hoe krijg je dit voor elkaar?

kan je eens toelichten hoeveel je nog per maand betaald en via welke kanalen je dan tv, internet, film en muziek binnenkrijgt...

alvast mijn setup:

TV: via Telenet TV-box: Telenet abo (Whoppa /streams). dus kan 10 dagen terug kijken, heb toegang tot heel pakket zenders, diegene die we vaak bekijken zijn: een, canvas, discovery Channel, discovery sience, nationaal geographic allen native in HD formaat. Kijk ook veel via Telenet app op tablet, gsm, en op tweede tv in slaapkamer.

YouTube: TV- box om YouTube te streamen op het grote scherm. Youtube apps op tablet en gsm...

internet: Telenet abo (Whoppa/Telenet fiber200) DL 200mb/sec UL 20 mb/sec. Onbeperkt surfen.

vaste lijn: via Telenet abo.

gsm: via werk.

Muziek: gezinsabonnement bij spotify

Film: blue-ray. streamen naar tv-box (Telenet streams). streamen van Nas naar zidoo. Kijk geen film op tablet/gsm.

bovenstaande kost ong. 110 Euro per maand ( Telenet & spotify abbo’s) dus exclusief gsm kosten die via werk gaan.
Ik kan wel elke maand 42 euro inbrengen op het werk voor internet verbinding. dus netto kost is ong. 70 euro.

Ben benieuwd naar jullie kosten, abonnements formules ... eventueel bovenstaande format kopiëren en aanpassen naar je eigen situatie...
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik heb Telenet Whoppa (200/20 down/up, vaste lijn die ik niet gebruikt en digitaal tv), Proximus gsm abbo (onbeperkt bellen en 25GB data), Netflix en Spotify

Voor Telenet betaal ik 27euro en de rest schuift het werk bij.
Proximus abbo wordt volledig door het werk betaald.
Netflix is het account van m’n vriendin haar gezin.
Spotify betaal ik 2.5euro.

Dus alles samen ben ik 29.5euro kwijt per maand.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri