• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Up/downtime nas/server

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Chr1st0f zei:
Wel even een opmerking ivm WOL, Sonos ondersteunt dit niet. Dus als je storage in sleep staat, krijg je deze niet opgestart via je Sonos.
En daarom hou ik nog steeds van een product als een Squeezebox dewelke zonder enige probleem al jaaaaren netjes de WoL magic packet gaat versturen om je librabry wakker te maken indien nodig
1f609.png
Ik mag hopen dat WoL op de Sonos feature-request list staat ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Heeft in weze niets te maken met UNRAID. Je moederbord moet de WoL functie ondersteunen. Unraid kan je wel netjes downbrengen met timers enz zie ik. Een WoL "ping" geven om wakker te worden kan dan ook wel, aangezien het is alsof je server een verse opstart doet. Als een unraid-server opbrengen 20 minuten duurt omdat ie vanalles moet checken etc is het mischien niet zo'n strak plan om telkens je server af te zetten en dan gewoon 24/7 te werken.

Zal je per jaar wel wat kosten natuurlijk mah bon...zo'n 2euro per Watt per jaar. Met PV-panels natuurlijk een ander verhaal.

Gewoon effe Googlen en je zal direct weten of je MB het kan.
Mobo is asus M4A78LT-M Unraid opstarten duurt nog geen 5min, dus zo er is dat niet, liever dat dan het andere Storage erop voor sonos heb ik ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
jvanhambelgium zei:
Ik mag hopen dat WoL op de Sonos feature-request list staat ?
Ja, al enkele jaren
1f62d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
Mobo is asus M4A78LT-M Unraid opstarten duurt nog geen 5min, dus zo er is dat niet, liever dat dan het andere Storage erop voor sonos heb ik ook niet.
Tuurlijk dat zo'n MB WoL heeft, gewoon effe in je BIOS zorgen dat APM/ACPI 2.0 zaken goed staan etc Dat zijn typisch van die prullekes als "Power from S5 by PME" of zoiets wat oa poweron via de NIC is etc. Als dat nu allemaal op "Disabled" staat kan je WoL niet gebruiken natuurlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Qnap: schijven gaan uit na 30min. verbruik is dan dacht ik 1-5 W

zodra er toenadering is via netwerk is alles binnen de 10sec up and running. ...Die euro aan meerprijs vergeleken met een boot van 2-5min is hier dan verwaarloosbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
unraid gaat aan als ik HTPC opstart of via snelkoppeling op mijn PC beide via WOL. gaat terug vanzelf uit om 1u 's nachts (dan lig ik meestal in bed)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dus jij doet sleep. Mm Ook maar es kijken. Je moet je xbmc es updaten
 
Laatst bewerkt door een moderator: