• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Verlichting in de HT (lightmanager, scenes, hue-lampen, universele ab..)

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Mmm 50 euro per lamp x4
2639.png
en dan nog die bridge ook? Das nie goedkoop En dan kan ik dit bedienen met enkel mn harmony?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Skank zei:
dus ik zou eigenlijk alles al in huis hebben? zou zowel voor nuc als himedia zijn (ben er nog niet uit welke ik in ht hou)
Yep - ik denk dat je de NUC misschien met bluetooth zou kunnen aansturen en de Himedia met IR. 't is dus een kwestie van de harmony te koppelen aan dat toestel en zorgen dat ge de keymap maakt voor die functie knoppen. Dan in de Harmony software een activiteit aanmaken met dus de kodi functieknop + lightmanager knop en die activiteit dan koppelen aan de vb play knop op uw afstandsbediening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Skank" data-link="https://home-theater.be/topic/1904-verlichting-in-de-ht-lightmanager-scenes-hue-lampen-universele-ab/?postID=42881#post42881"> Mmm 50 euro per lamp x4 [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/2639.png[/img] en dan nog die bridge ook? Das nie goedkoop En dan kan ik dit bedienen met enkel mn harmony? </woltlab-quote> En je hebt ook start pakketten (3 lampen incl. bridige). Gisteren was het 130euro voor 3 kleuren lampen + bridge bij amzon.de Dit is de starterskit met kleuren lampen [url="https://www.amazon.de/Philips-GU10%C2%A0Starter-16%C2%A0Million-Controlled-8718696508626/dp/B0152WXDOA/ref=sr_1_9?ie=UTF8&amp;qid=1474468790&amp;sr=8-9&amp;keywords=hue+gu10 zei:
https://www.amazon.de/Philips-GU10%C2%A0Starter-16%C2%A0Million-Controlled-8718696508626/dp/B0152WXDOA/ref=sr_1_9?ie=UTF8&qid=1474468790&sr=8-9&keywords=hue+gu10[/url]

En hier 2 losse witte spots voor HUE. Bij deze kun je enkel de kleurentemperatuur regelen. Wil je echt kleurtjes dan is het 55euro voor een spotje. https://www.amazon.de/Philips-Ambiance-Dimmable-Controllable-8718696598283/dp/B01L99H850/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1474468790&sr=8-4&keywords=hue+gu10
<woltlab-quote data-author="Skank"] waar staat da dat ze lager zijn?
Low profile floor & ceiling spots. Ik ga er van uit dat low profile lager is als wat ze nu hebben
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
luckske zei:
Yep - ik denk dat je de NUC misschien met bluetooth zou kunnen aansturen en de Himedia met IR. 't is dus een kwestie van de harmony te koppelen aan dat toestel en zorgen dat ge de keymap maakt voor die functie knoppen. Dan in de Harmony software een activiteit aanmaken met dus de kodi functieknop + lightmanager knop en die activiteit dan koppelen aan de vb play knop op uw afstandsbediening.
mmm beide klinken erg aantrekkelijk, ofwel ga ik voor hue ofwel ga ik verder met kaku en de lightmanager mini die ik al heb.

Ik heb die lightmanager , 2 stekkerblokken en nog es 3 geschakelde stopcontacten...

Wat heb ik niet , dat is zo'n ding die ik kan inbouwen achter mijn dubbele schakelaar... Maar 1 gaat dat wel met drukknoppen? 2 past dit in zon gyproc inbouwdoosje?

De nuc kan idd via blietooth, maar hoe gaat dit dan naar mn harmony?

Hue daarentegen klinkt ook erg aantrekkelijk maar is een pak duurder

Which way?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ik hoef geen kleuren trouwens
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Skank zei:
Wat heb ik niet , dat is zo'n ding die ik kan inbouwen achter mijn dubbele schakelaar... Maar 1 gaat dat wel met drukknoppen? 2 past dit in zon gyproc inbouwdoosje?
Ik snap niet goed waarover ge het hebt, maar vb die dimmers van KaKu zijn behoorlijk klein en kunnen makkelijk weggewerkt worden. Ik heb een ACM-300 en deze kan makkelijk worden ingebouwd in een inbouwdoos. Ik heb ook een draadloze wandschakelaar van KaKu en hiermee kan ik de lichten ook aan en uit zetten, erg makkelijk en zo 1 batterijtje gaat nu toch al dik 2 jaar mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kaku kiezen of hue.. Das de eerste vraag Indien verder met kaku. Wat moet ik kiezen voor mijn huidige wandschakelaar. Dit is nu een dubbele schakelaar met drukknoppen. Werkt dat daarmee want dat zijn geen traditionele schakelaars.

En wat bedoel je met die bluetooth, hoe zal ik dit dan laten werken met mn harmony?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
hou je me op de hoogte als het kan zonder die air en enkel met hue?
Net effe getest met cinemavision en hue - werkt perfect.

Je zet gewoon in een action file welke groep lampen je wenst aan te sturen, met een bepaald PUT commando - die action file koppel je dan in uw scene in cinemavision.

Ik heb bv een 5tal groepen in de kamer - als ik binnenkom staat alles aan. Zodra ik play druk start de cinemavision z'n routine: hij dimt alle lichten behalve de 2 uplights naast het scherm. Zodra de videobumpers verlopen zijn en de feature begint (de film dus) zet hij die laatste groep ook af. Zodra de film gedaan is (of je drukt pauze bv) gaan de lichten terug aan. Niet moelijk dus.

Note: voor diegenen die zeggen dat 'kleur' hen niet interesseert. Het hangt weer af hoe je uw lichten wil gaan gebruiken. Bv ik vind het schoonste effect dat de uplights naast het scherm branden, maar als ik wit licht neem - dan is dat te veel omgevingslicht voor de projectie. Als ik blauw neem, dan heeft dat eerder een ambilight effect naast het scherm. Dat vind ik dan leuk tot de film begint en alles gaat donker... 't is maar en idee ;-)Paars is ook cool voor dat doeleinde. Met die kleurkes doe je wel coole dingen, het brengt whatever welke sfeer in de kamer (maar ik gebruik dat ook vooral bij muziek beluisteren enzo van die leuke andere dingen
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik wil ook wel eens weten hoe die KAKU met schakelaars werkt.

Stel ik plaats een zender achter een schakelaar en activeer deze, het licht gaat aan (via een ontvanger). Nu doe ik hetzelfde licht terug uit via een afstandsbediening. Wat gebeurt er dan als ik de schakelaar terug gebruik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Chr1st0f zei:
Ik wil ook wel eens weten hoe die KAKU met schakelaars werkt.

Stel ik plaats een zender achter een schakelaar en activeer deze, het licht gaat aan (via een ontvanger). Nu doe ik hetzelfde licht terug uit via een afstandsbediening. Wat gebeurt er dan als ik de schakelaar terug gebruik?
Uw schakelaar dient gewoon om de stroomkring te verbreken of te sluiten - meer is dat toch niet?

Dus manuele schakelaar AAN -> ontvanger schakelt/dimt de kring (aan/uit) - hangt af van hoe je die eventueel instelt (100% licht of minder bij opstarten) Schakelaar UIT -> ontvanger kan niets doen wegens stroomkring verbroken

Als je het gedoe met schakelaar niet wenst zwier je er die gewoon uit... afdekplaatje ipv schakelaar en klaar is kees. Bediening gaat dan echt via kaku zelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Chr1st0f zei:
Ik wil ook wel eens weten hoe die KAKU met schakelaars werkt.

Stel ik plaats een zender achter een schakelaar en activeer deze, het licht gaat aan (via een ontvanger). Nu doe ik hetzelfde licht terug uit via een afstandsbediening. Wat gebeurt er dan als ik de schakelaar terug gebruik?
die schakelaar is de ontvanger, niet de zender. De zender is uw ab.

Stel je duwt op je ab, dan gaat de schakelaar aan, en licht aan, duw je nog es op ab of schakelaar gaat hij uit. En zo verder
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ToothLess zei:
Uw schakelaar dient gewoon om de stroomkring te verbreken of te sluiten - meer is dat toch niet? Dus manuele schakelaar AAN -> ontvanger schakelt/dimt de kring (aan/uit) - hangt af van hoe je die eventueel instelt (100% licht of minder bij opstarten) Schakelaar UIT -> ontvanger kan niets doen wegens stroomkring verbroken

Als je het gedoe met schakelaar niet wenst zwier je er die gewoon uit... afdekplaatje ipv schakelaar en klaar is kees. Bediening gaat dan echt via kaku zelf.
toothless hoeveel hue lampen heb jij zo jong. Hue werkt dus. Kun je die cinemavision ook es testen met de lightmanager? Of je hetzelfde kan bereiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Miljaar totaal niet meer mee met die lightmanager net software gedwonload, denk dat ik dringend eens moet mn firmware updaten

die bridge is niet meer te verkrijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Chr1st0f zei:
Ik wil ook wel eens weten hoe die KAKU met schakelaars werkt.

Stel ik plaats een zender achter een schakelaar en activeer deze, het licht gaat aan (via een ontvanger). Nu doe ik hetzelfde licht terug uit via een afstandsbediening. Wat gebeurt er dan als ik de schakelaar terug gebruik?
in jouw vb doe je hem eerst aan Daarna uit via ab En dan terug aan met schakelaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
Hue werkt dus. Kun je die cinemavision ook es testen met de lightmanager? Of je hetzelfde kan bereiken?
Ja, met de lightmanger air kan ik perfect de Hue aansturen. Dat gaat over ip. (ik weet niet of de mini dat kan?) De scenes can de lightmanager kan ik dan syncen naar de Harmony remote en dat koppelen aan dan weer een actie uit de Harmony. Natuurlijk, je het de lightmanager niet nodig om via Harmony de lichten aan te sturen... het klote is wel dat je via myharmony applicatie op de pc GEEN Hue kan linken aan acties. Je moet daarvoor dus de harmony app op phone of tablet starten en van daar Hue stuff linken aan acties. Ik vind dat wreed ambetant... het lijkt alsof ze Hue van al de rest gescheiden hebben en om alles in 1 sequentie te stoppen is het dus heen en terug switchen naar AV toestellen en Home automation... waarom ze dat zo gedaan hebben, pfft, dunnow...

Zodra je de lampen in de lightmanager hebt gestopt kan je dan die z'n scenes integreren in de Harmony acties ook. Maar dus eerst scenes maken via de pc bv en dan op phone/tablet de lichten bijvoegen. (of alles vanop tablet instellen kan ook natuurlijk).

Heb nog niet gekeken of je in Kodi zelf achter de 'play' functie bv ook een IP commando voor de lichten kan steken... in cinemvision gaat dat met een action script, maar maybe kan je dat ook instellen op normale functieknoppen (ipv ze achter een harmony commande te steken bedoel ik dan)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
De vraag was eigenlijk of je niet-hue lampen, of je dit in kodi ook kan linken met de lightmagaer (niet air) en dit op een android mediaplayer..

Luc?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat gaat niet zomaar gaan vrees ik. De gewone lightmanager kan enkel IR ontvangen.

Je hebt een device nodig die IP commands naar IR triggert
 
Laatst bewerkt door een moderator: