• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Verlichting in de HT (lightmanager, scenes, hue-lampen, universele ab..)

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
luckske zei:
Dat gaat niet zomaar gaan vrees ik. De gewone lightmanager kan enkel IR ontvangen.

Je hebt een device nodig die IP commands naar IR triggert
bestaat da? Als de lightmanager aan pc hangt lukt da toch? Kan ik op een of andere manier dan nt aan android hangen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Anders moet ik eerst een lightmanager air kopen (duur) of hue (ook duur)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ToothLess zei:
Heb nog niet gekeken of je in Kodi zelf achter de 'play' functie bv ook een IP commando voor de lichten kan steken... in cinemvision gaat dat met een action script, maar maybe kan je dat ook instellen op normale functieknoppen (ipv ze achter een harmony commande te steken bedoel ik dan)
Jup, dat kan. Kheb daar een plug-in voor gevonden. Zou eens moeten zien hoe die heet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Skank zei:
bestaat da?Als de lightmanager aan pc hangt lukt da toch? Kan ik op een of andere manier dan nt aan android hangen?
Ik vrees ervoor dat daar out-of-the-box oplossingen voor zijn, maar met iets zoals een Arduino moet dat wel te doen zijn. Alleen moet je zo iets helemaal zelf programmeren en in elkaar steken.

Met een gewone lightmanager denk ik dat de simpelste oplossing gewoon via een universele remote is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
broodro0ster zei:
Jup, dat kan. Kheb daar een plug-in voor gevonden. Zou eens moeten zien hoe die heet.
Cool! Laat je bij gelegenheid eens weten over welke plugin dit gaat precies? Thx!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ToothLess zei:
Cool! Laat je bij gelegenheid eens weten over welke plugin dit gaat precies? Thx!
Jup, net gekeken en tis XMBC Callbacks 2 Er is een callback voor play/stop/pauze/resume en ge kunt nog parameters meegeven ook, zoals aspect ratio etc voor uw automatisch masking
1f609.png


Hier is een fotoke van instellingen
IMG_3746.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
SweetBrood
263a.png
Ga ik nekeer testen, supermerci voor de tip dude!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ToothLess zei:
SweetBrood
263a.png
Ga ik nekeer testen, supermerci voor de tip dude!
Kheb ondertussen eens naar cinema vision gekeken. Er is mij 1 ding niet duidelijk.

Ik installeer dat en speel gewoon eens een film af in demo mode. Ik krijg zo wat trivia te zien, trailers en een audiobumper. Ik kies dan voor de content op m'n NAS te zetten en ik doe update en ik krijg niks meer van standaard dinges meer binnen. Is dat de bedoeling of gaat er iets fout?

Want hoe zorgt ge dan dat ge automatisch de goeie trivia enzo binnen krijgt? Ik dacht dat daarvoor die update local content knop diende.

De folders worden wel aangemaakt, maar zijn zo goed als allemaal leeg. Ik verwacht dat ik wat default audio bumpers zou krijgen en rating zoals die kerel presenteert in z'n youtube filmke van cinema vision.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Ik heb die demo mode nu niet geprobeerd, maar wellicht bevat die dus...demo content?
263a.png
Ik heb direct ook een cinemavision map gemaakt op de nas en die dan gekoppeld. Die maakt dan inderdaad de mapjes daar aan, leeg... in cinemavision heb je dan een standaard routine die je aanpast (of verwijdert en from scratch start?). Trivia stuff en al de rest moet ge downloaden en in de juste map zetten? (ik gebruik enkel een paar bumpers en trailers, en wat actions voor die lichten dan - meer niet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ToothLess zei:
Ik heb die demo mode nu niet geprobeerd, maar wellicht bevat die dus...demo content?
263a.png
Ik heb direct ook een cinemavision map gemaakt op de nas en die dan gekoppeld. Die maakt dan inderdaad de mapjes daar aan, leeg... in cinemavision heb je dan een standaard routine die je aanpast (of verwijdert en from scratch start?). Trivia stuff en al de rest moet ge downloaden en in de juste map zetten? (ik gebruik enkel een paar bumpers en trailers, en wat actions voor die lichten dan - meer niet)
Ok, dan is er toch niks mis denk ek. Bij die youtube insctructies stonden die kerel zijn mapke vol standaard materiaal. Blijkbaar wordt het dan toch niet gedownload.

Ja ik wil gewoon 1 of 2 trialers zien van nieuwe films en mijn lampen aansturen. En evt. nog een audio bumper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
Anders moet ik eerst een lightmanager air kopen (duur) of hue (ook duur)
Den deze heeft dus een Kodi add-on geschreven om Lightmanager aan te sturen --- 'k ga'm ook eens uittesten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
luckske" data-link="https://home-theater.be/topic/1904-verlichting-in-de-ht-lightmanager-scenes-hue-lampen-universele-ab/?postID=42980#post42980"> Ik vrees ervoor dat daar out-of-the-box oplossingen voor zijn zei:
Den deze heeft dus een Kodi add-on geschreven om Lightmanager aan te sturen --- 'k ga'm ook eens uittesten
via ip dan? Dan moet mn manager aan pc hangen?
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
via ip dan? Dan moet mn manager aan pc hangen?
2639.png
Kunt gij de scenes van uw lightmanager via een browser bedienen? Op de air zie ik alle scenes en "aktoren" in een webpage... ik kan daar dan gewoon op klikken om een scene/aktor te bedienen. Het lijkt er op dat die add-on binnen Kodi op die manier verbinding kan maken en dat zo dan achter een functie in Kodi zet - nog geen tijd gehad vandeweek om te bezien, but i'll do... probeer het anders gewoon es he?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dat lukt op pc maar niet in stopcontact.. Moest ik die nu kunnen aan android hangen maar da werkt nie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Skank zei:
Mm dan moet ik enkel een inbouw ontvanger vinden vr een dubbele pulsschakelaar
Ik heb per kring een KaKu dimmer en bedien die met een draadloze dubbele wandschakelaar. Ik zie precies wel een dubbele ontvanger voor twee kringen, maar dat is geen dimmer dus gewoon aan/uit t.o.v van 100% gradueel naar 0%.

Wat je wilt kan misschien wel bereikt worden met KaKu's eigen Internet Control System?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
Dat lukt op pc maar niet in stopcontact.. Moest ik die nu kunnen aan android hangen maar da werkt nie
dees begrijp ik niet zenne, "het lukt op pc maar niet in stopcontact"? :-s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
luckske zei:
Ik heb per kring een KaKu dimmer en bedien die met een draadloze dubbele wandschakelaar. Ik zie precies wel een dubbele ontvanger voor twee kringen, maar dat is geen dimmer dus gewoon aan/uit t.o.v van 100% gradueel naar 0%. Wat je wilt kan misschien wel bereikt worden met KaKu's eigen Internet Control System?
ik wil geen extra schakelaar, ik wil mn huidige houden ik zie ook een dubbele ontvanger maar je mag daar geen pulsschakelaar opzetten
2639.png


mm internet control system, es kijken

anders geen mogelijkheden voor mij met kaku? dan rest enkel hue
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Luckske Ik zie 2 control stations, is bij de duurdere het enige verschil dat ge dat alarmsysteem ook kunt bedienen? dan zou ik genoeg hebben met de goedkope

MAAR, dat control station is een zender, geen ontvanger en als ik mijn lichten wil bedienen is het net de ontvanger die ik moet hebben, de zender heb ik (remote)

hoe bedien ik mijn lampen anders via dat control station de lampen die erin zittenn hangen aan die dubbele pusschakelaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Heb wat met die callbacks 2 in Kodi liggen prullen, maar het werkte niet direct via script. Strange, ik zou alles moeten opzetten via IP dan...

Dan eens snel overgeschakeld naar deze script.kodi.hue.ambilight add-on waar je snel uw hue lichten als "ambilight" of "theatre mode" kan gaan gebruiken. Werkte op 1,2,3 ... moet wel nog eens checken hoe ik ze traag kan laten dimmen, want nu is het in/uit-schakelen. Enfin, bij play/pauze/stop werkt dat ding direct dus da's al goed (buiten cinemavision om) Je kan natuurlijk veel meer stapjes instellen ahv callback

De JBMedia lightmanager add on werkt ook zoals het moet. Je kan dus een scene van de airmanager aan een actie in Kodi koppelen en je bent vertrokken.

Bon, er zijn dus verschillende oplossingen mogelijk om de lichten te gaan besturen binnen Kodi - moet nog efkes zien waarmee nu de meeste mogelijkheden zijn, maar ik vermoed dat het gebruik van de airmanager icm de add-on of callbacks de meeste mogelijkheden biedt (en vooral, het meeste overzichtelijk is wegens alles deftig geordend in airstudio)
 
Laatst bewerkt door een moderator: