• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Video deurbellen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
FF verduidelijken zodat we mekaar niet misverstaan
-Dus als je vraagt aan google "toon me de deurbel en/of camera" dan duurt het 15 seconden om die te tonen op je google hub?
-Als je via de app naar je deurbel kijkt, zie je onmiddelijk het beeld.
- wanneer er iemand op je deurbel drukt , krijg je op google home/mini geen booschap dat er iemand aan de deur staat, en krijg je ook geen beeld op je hub

Correct? Want die eerste en derde zijn verschillende zaken he
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
In menu van hub kan je naar deurbel/camera gaan. Als je die activeert is het een 15tal seconden voor je beeld hebt. Misschien omdat dit een beveiligde verbinding is?

App start je op via gsm en je hebt veel sneller beeld. Seconde of 2-3.

Als er iemand op deurbel drukt krijg ik geen melding van hub/mini. Ik krijg enkel melding op app gsm. Maar dat is allicht instelling... Nog niet echt gezocht hoe ik dat kan instellen dat het ook daar op komt :s
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
In menu van hub kan je naar deurbel/camera gaan. Als je die activeert is het een 15tal seconden voor je beeld hebt. Misschien omdat dit een beveiligde verbinding is?

App start je op via gsm en je hebt veel sneller beeld. Seconde of 2-3.

Als er iemand op deurbel drukt krijg ik geen melding van hub/mini. Ik krijg enkel melding op app gsm. Maar dat is allicht instelling... Nog niet echt gezocht hoe ik dat kan instellen dat het ook daar op komt :s

Ah zo bedoel je via de hub

Nu die melding op hub kun je altijd via HA doen ook, maar zou leuk zijn als het ook out of the box werkt vanuit GH
Maar het zou wel handig zijn, als je er gedrukt wordt, je direct beeld krijgt op de hub, kun je dit es uitzoeken aub?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Daar vrees ik dus voor... Gezien het opstarten nu al zolang is gaat dat hetzelfde zijn als er iemand aanbelt. Maar zal eens googlen of ik dat kan instellen..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Voila.. Dat dacht ik dus al. Dat is bij mij gelukkig niet de reden waarom ik de hub heb gekocht. Dus niet echt een issue voor mij... Die staat bij mij nu in de keuken. Handig voor recepten, vragen tijdens koken en timer. Photoslide staat ook op van al ons Google Photos.

Google bel is ook met een abonnement. No-go voor mij.. Behalve moest dat bv samen met hun Drive gaan. Want ik ben wel een fervente gebruiker van Google Photos en die gaan volgend jaar de opslag beperken. Dus misschien dat ik daar wel de cloud ga nemen en die van Apple stopzetten.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sphinkx, probeer eens ipv via het menu je deurbel te bekijken te vragen aan google "hey google, toon me de voordeur/deurbell" of hoe je het genoemd hebt, ne kijk es of dat sneller gaat?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Net geprobeerd. Nog altijd een seconde of 15...

Correcte instructie is trouwens "Laat deurbel zien". Deurbel is naam dat ik het gegeven heb...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Awel.. Dat heb ik nu net gecontroleerd en dat staat allemaal juist ingesteld. Maar toch heb ik nog nooit melding hiervan gekregen.

Maar ik heb wel net een nieuwe instructie gegeven. Buiten sync alle apparaten moet je ook sync alle camera's doen. Dus een camera valt niet onder apparaten...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Awel.. Dat heb ik nu net gecontroleerd en dat staat allemaal juist ingesteld. Maar toch heb ik nog nooit melding hiervan gekregen.

Maar ik heb wel net een nieuwe instructie gegeven. Buiten sync alle apparaten moet je ook sync alle camera's doen. Dus een camera valt niet onder apparaten...
oh das wist ik niet.

En maakt dat verschil?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nee... Krijg nog altijd geen melding op mijn hub of mini... Eufy app gsm is er onmiddelijk een melding. Mijn horloge ook... Google blijft stil...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Maar HA staat toch niet op je hub? Dat zou jij dan hebben via die tablet dat tegen je muur hangt..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Maar HA staat toch niet op je hub? Dat zou jij dan hebben via die tablet dat tegen je muur hangt..
Huh hoe bedoel je?
Heeft niks met de hub of tablet te maken he.

Doorbell press eufy -> opgevangen door home assistant (op mn pi) -> text to speach casten naar -> alle google home devices , eventueel smartphones, eventueel tablet...
En dan kun je kiezen he, je kan zeggen alleen text to speach, maar ook bv gewoon een notificatie op smartphone, tablet/ android tv, noem maar op. Of zelfs beeld casten naar castdevices
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ideetje voor eufy
Link eufy to Alexa
Create input_boolean in HA (input_boolean.doobell_pressed)
Create Routine in Alexa to switch input_boolean.doobell_pressed to on when the doorbell is pressed.
Create automation in HA that triggers on the input boolean.
In my automation I turn the hallway lights on and turn the input_boolean.doorbell_pressed back to off.

I’m not sure but this might work with the google home integration too.


Misschien toch es springen :p
Op die manier zou je ook kunnen zeggen dat er iets door de speakers gecast moet worden :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sphinkx, al bij al, content nu van die bel? en de camera?

Hoe is het bereik? Kan die base ver staan?
Kan die in een gesloten kast?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik ben tevreden. Maar de belofte van batterij heb ik wel beetje twijfel bij. Staat nu op 2 blokjes. Bij installatie was het volledig vol. Tijd terug opgeladen en zal nu dus opnieuw moeten gebeuren. Ik schat een maand of 2-3 en dan moet je opnieuw opladen. Maar gezien jij dit gaat aansluiten via kabel is dit geen issue.

Base kan via wifi of kabel. Base is ook het geluid van de bel binnen. Dus indien die opgesloten is ergens ga je dit niet zo goed horen volgens mij. De bel buiten maakt ook een geluid. Alles gaat via WiFi. Dus indien dit plat ligt ga je uiteraard geen beeld hebben. Geluid ga je volgens mij wel hebben maar dat heb ik nog niet getest...

Camera werkt goed, ook in donkere omstandigheden. Wanneer je in de buurt van de bel komt licht die op.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
2-3 maand maar van de beloofde jaar?
Das toch echt vreemd.
De bel komt hier bekabeld ja.
Geluid van de bel kan ik via ha doen ;)
Ik dacht dat de verbinding met de base via een eigen wifi netwerk ging :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kan idd zijn dat dit via een eigen mesh of dergelijke gaat. Nog nooit meegemaakt dat de bel niet werkt eerlijk gezegd...

Batterij is idd wel een teleurstelling. Maar alles staat wel aan.. Dus als ik passeer langs de deur krijg ik melding. Krijg ook melding als er beweging is in het geselecteerde kader. Dus zelfs als de bel niet gebruikt wordt krijg ik meldingen. Dit zorgt voor verhoogd verbruik en batterij die sneller moet opgeladen worden. Mijn pakjes brievenbus staat aan de bel. Die bezorgers bellen dikwijls niet aan maar door die melding ben ik toch op de hoogte dat pakje is aangekomen.