• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Video deurbellen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Allen, is die doorbird een goeie optie?

Die kan toch gewoon via PoE, utp kabel erin, en dat zal werken?
Later kan ik die dan via home assistant koppelen met een scherm? (chromecast)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Sorry, maar ik ken niveel van smart deurbellen. Dat is iets waar ik me pas zal mee bezig houden als ik eens een huis gekocht heb.
Als je informatie wil inwinnen over een specifiek model, dan kan je best de handleiding consulteren. Daar staat normaal alles uitgelegd hoe je het aansluit en wat de mogelijkheden zijn.
En als je dan nog niet zeker bent, kan je eens een verkoper contacteren.

EDIT: Even naar de website van Doorbrid gaan, leert mij dat ze compatibel is met POE 802.3af. Als je switch dit ondersteunt, dan kun je ze dus zo van stroom voorzien.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb info gevraagd aan hen.
Lijkt dat dit gewoon moet werken denk ik
Utp erin en via PoE switch en gaan
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Sorry, maar ik ken niveel van smart deurbellen. Dat is iets waar ik me pas zal mee bezig houden als ik eens een huis gekocht heb.
Als je informatie wil inwinnen over een specifiek model, dan kan je best de handleiding consulteren. Daar staat normaal alles uitgelegd hoe je het aansluit en wat de mogelijkheden zijn.
En als je dan nog niet zeker bent, kan je eens een verkoper contacteren.

EDIT: Even naar de website van Doorbrid gaan, leert mij dat ze compatibel is met POE 802.3af. Als je switch dit ondersteunt, dan kun je ze dus zo van stroom voorzien.

De switch is van ubiquiti met PoE
Of het dan nog compatible met home assistant of google home is dan voor later.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
De switch is van ubiquiti met PoE
Of het dan nog compatible met home assistant of google home is dan voor later.
In de controller kan je zien welke POE settings je hebt voor de poortjes op jouw switch, maar AF is normaal wel op alle POE modellen aanwezig denk ik.
Om te weten als het compatibel is met home assistant, kun je dit makkelijk zoeken in de components. Maar blijkbaar is er een component, dus tzou moeten werken: https://www.home-assistant.io/integrations/doorbird/
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ken ik niet. Ziet er ook groot uit. Zou ook moeten kijken of ik die kan koppelen met home assistant/chromecast

Anyway waar blijft die netatmo deurbel
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Deze dus https://www.netatmo.com/nl-be/security/doorbell
Wat is er dan zo speciaal aan dezen ?
Hoe kan je weten of je die kan koppelen aan HA ?

Wel, ik was 2 deurbellen op het oog. De ring versie, maar die was de mindere of de google nest maar daar ben je verplicht van abonnement te hebben. Deze netatmo zit er middenin, zonder abonnement ;)
+ detectie poging diefstal
Nu moest die bel al een jaar op de markt zijn, ik hoor of lees er ook niks meer over, ik vrees voor het product

wat heel jammer is.
Koppelen aan HA zullen de meeste wel kunnen, anders gewoon ff rondvragen op fora of op de site van ha zelf kijken..
Als je ze kan koppelen ,kan je ze 9/10 beeld doorsturen via chromecast en dan kun je ze op je google hub tonen ;)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Alecto, kijkhoek van 35 graden dat is wel bijzonder weinig of een drukfout op hun website. Wellicht zit de overname van Legrand van Netatmo er wel voor iets tussen dat hun deurbel nog niet beschikbaar is. De Netatmo heeft trouwens een kijkhoek van 160°
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank Skank
Stijn
Ik kan bij de ring deurbel, niet zo onmiddelijk vinden of je de deur nu ook via je smartphone kan openen?
Anders zou ik misschien wel interesse hebben in een aanwezige te zoeken oplossing :)
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Joske007 Joske007 , op de website staat de lijst van werkende lock-systemen.
Echter dit zijn allemaal min of meer "smart" doorlocks enz.
Sommigen zijn van die "opzet" stukken en dan moet je het binnenwerk/cylinder mee vervangen. Waarom zou je dit installeren ? Als je niet thuis bent doe je toch nooit een deur zomaar open ? Stel dat je effe een "glitch" hebt en je deur klikt open ?met niemand die thuis is ?

Om een klassieke "deuropener" aan te sturen zou je eerder een een ZWAVE "relay" of zoiets kunnen maken, uiteindelijk is het niet meer als even wat spanning op een spoel zetten zodat je deur open kan.

https://support.ring.com/hc/en-us/a...ks-With-Ring-Locks-Compatible-With-Ring-Alarm
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Aangezien we hier nog steeds geen videofoon hebben, zou dit eventueel een mooi alternatief voor onze klassieke parlofoon kunnen zijn. Wanneer we thuis zijn vind ik wel dat je de deur op afstand via de smartphone moet kunnen openen. Je installeert immers toch ook geen klassieke parlofoon met op ieder verdiep een binnenpost zonder een aanwezige drukknop om de deur te openen voor bekenden.

Dus volgens jou zou het perfect moeten lukken om de deur te kunnen openen? Dan moet ik me na mijn keuze in de wereld van de gekozen internetbel effe verder verdiepen.

De deurbel die me op het vlugge eerste zicht interesseert is de Ring Video Doorbel Elite, want die heeft bedraad internet en wordt POE gevoed.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Mocht m'n AIPHONE Video-unit kapot gaan (fingers crossed, bolt toch al probleemloos 13 jaar ondertussen) zou zo'n Elite Pro wel een vervanger kunnen zijn. Heb hier netjes een UTP'ke gebruik (wat eigenlijk feitlijk voor deze Aihpone niet officieel OK is maar het werk aangezien de niet zo lange afstand)
Bedraad Ethernet aansluiten lijkt me het meest robuuste & stabiele en is gelijk de voeding in orde met PoE/Injector
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als ik het goed begrijp kan de deur dmv Z-Wave wel geopend worden, al is dit niet standaard in de app opgenomen.
Ik veronderstel dat je hiervoor dan een scriptje dient te schrijven wat dan weer niet aan mij is besteed.

In dat geval kan ik dan beter een deel van de huidige parlofoon installatie laten bestaan, en installeer ik op de plaats waar de binnenposten nu staan een drukknop om de deur per verdiep alsnog te kunnen openen. Op deze manier blijft het openen van de deur onafhankelijk van de internet-deurbel werken.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Waarom is het voor jullie een vereiste om de deur open via de app ipv fysiek? Ik zie mij dat persoonlijk niet snel doen als er niemand thuis is..