jvanhambelgium
Well-Known Member
Dan moet je inderdaad zeker zijn op die Orange box dat je iets met DMZ/Port-forward nog doet voor al die poorten voor L2TP VPNidd nee geen login/paswoord van isp
klopt ja, dhcp (geen vast ip)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Dan moet je inderdaad zeker zijn op die Orange box dat je iets met DMZ/Port-forward nog doet voor al die poorten voor L2TP VPNidd nee geen login/paswoord van isp
klopt ja, dhcp (geen vast ip)
Dan moet je inderdaad zeker zijn op die Orange box dat je iets met DMZ/Port-forward nog doet voor al die poorten voor L2TP VPN
Allereerst je vraag ivm de orange modem/router al ns beantwoorden.
Orange heeft *geen* modem-only toestellen; daarvoor moet je bij telenet zijn.
Je hebt momenteel het enige orange router model waarmee je een eigen router een extern IP kan bezorgen, en ze zijn ze uit circulatie aan het halen.
Via je orange router kan je mbv mac-passthrough je eigen router een extern IP geven (DMZ is eigenlijk een noodfix voor wanneer dat niet gaat, en kan alleszins geen extern IP bezorgen aan je eigen toestel).
Port forwarding (niet relevant hier) is ook weer een noodfix voor wanneer je geen modem only of mac passthrough kan doen, maar heb je niet nodig als je een DMZ gebruikt.
Wat een DMZ (de consumer term, niet de feitelijke technische variant) doet is alle onbekende packets die op een ISP router binnenkomen by default doorsturen naar een intern IP adres naar keuze.
Deze laatste paragraaf is echter puur ter info, want jouw orange modem kan mac passthrough aan, dus dit is allemaal niet nodig.
Niet zeker (zelf een modem only model), maar wellicht lukt het gewoon met Mac Passthrough door MAC adres van de USG op te zoeken door gewoon te klikken op de USG in devices van de UniFi controller. En dan dit MAC adres in te vullen op je Orange modem/router.
Je zou dit moeten kunnen oplossen door de WAN-interface een extra IP-adres te geven in de range die de Orange-modem normaliter uitdeelt. Voor Motorola-modems was dat indertijd 192.168.100.x. Je mag diezelfde range uiteraard dan niet intern gebruiken.
Op deze manier heb ik een OpenWRT-router draaien die zelf zijn PPPoE-sessie opzet maar ook nog de BBox2 kan bereiken.
[/quote$
Das wel niet haalbaar, als die dhcp al uitstaat en je geen aanpassingen meer kan doen erin.
Als je al uw trafiek door uw VPN tunnel stuurt wel, maar dat moet aan de client zijde kiezen.
Of een subdomein aanmaken via DuckDNS om je dynamisch IP altijd aan een subdomein te koppelen bv. skank.duckdns.org zo doe ik het momenteel ... nadat ik synology.me niet meer kan gebruiken.
Dan gebruik je dit ipv altijd een IP adres, wat kan en zal veranderen in de tijd, te moeten ingeven, enne DuckDNS is gratis.
Dit gaat over iets totaal anders ;-)Of een subdomein aanmaken via DuckDNS om je dynamisch IP altijd aan een subdomein te koppelen bv. skank.duckdns.org zo doe ik het momenteel ... nadat ik synology.me niet meer kan gebruiken.
Dan gebruik je dit ipv altijd een IP adres, wat kan en zal veranderen in de tijd, te moeten ingeven, enne DuckDNS is gratis.
Uiteraard.Ik kan met mn laptop geen vpn verbinding meer opzetten hier opt werk naar mij thuis
Met mn telefoon lukt het wel.
Dit heeft nochtans wel gewerkt, maar plots dus niet meer.
Kunnen ze dit blocken op t werk?
You bastardUiteraard.
Ze zullen denkelijk in de reporting gezien hebben dat er ene wat met VPN'kes aan het spelen is geweest en nu dus dat "gaatje" toegemaakt ;-)
Als ik (operationeel) verantwoordelijk was voor ICT zou ik net hetzelfde doen ;-)
Het risico is behoorlijk groot tegenwoordig dat medewerkers tal van "brol" injecteren in het netwerk (vb ransomware toestanden) nadat ze zaken binnen hebben kunnen halen via ongescreende kanalen.You bastard
Morgen es bellen en vriendelijk vragen terug open te zetten