• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

vraag over een nieuwe audio set in combi met de Denon X2700h, mischien met extra dolby atmos uitbreiding

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Spektor 6 kost je €600 per paar.

In mijn visie heeft dat enkel zin wanneer je wil starten zonder subwoofer. Maar het zal je dan nooit dezelfde filmbeleving geven.
De meeste leden hier hebben zuilen als frontspeakers. Dat kan nuttig zijn wanneer je een grote ruimte te vullen hebt of wanneer je veel stereo wil luisteren zonder subwoofer.
Maar in de regel is het zo, dat je voor de zuil van reeks A even veel betaald als voor de compact van duurdere reeks B. Reeks B geeft je dan een betere tweeter en midbas in een mooier afgewerkte kast. Dus zou ik mijn geld daarop inzetten.

Wanneer je een set zou samenstellen op basis van de THX standaard, dan zijn alle luidsprekers compact en in de laagweergave begrensd tot 80Hz. De subwoofer neemt alles daaronder voor zijn rekening. Dat kan perfect omdat het menselijk gehoor niet kan waarnemen van waar die tonen onder 80Hz vandaan komen. Je sub kan linksvoor staan en een explosie kan rechtsachter gebeuren... je hoort ze dan ook rechtsachter.