jvanhambelgium
Well-Known Member
Typische slapen / camperen doe je altijd in afgesloten enclosure waar *echt* gevaarlijke dieren normaal niet zomaar bijkunnen. Jakhals, zwijnen enz lopen daar wel degelijk rond en kunnen vb wel de vuilbak plunderen etc.Reden jullie dan alleen rond in de parken of was het onder begeleiding of met een groep ?
Lijkt mij ook de leukste manier om Afrika te verkennen in plaats van zo al dat toeristisch gedoe errond maar kan wel begrijpen dat er dan een groter risico is op niet gewenste ontmoetingen met wilde dieren (en insecten ) .
Je hebt Safari-parken waar je zelf kan rondbollen en uiteraard blijf je binnenzitten en gewoon beetje gezond verstand gebruiken.
Nu eerlijk gezegd in Namibie toch in Etosha NP reden we ergens naar een WC-plek die niet afgesloten was, maar "in principe veilig". We hielden daar effe pauze en ik heb effe het gasvuurtje aangestoken en lekker potje koffie gezet enz. Toen we terug over het weggetje naar de grotere zandweg reden reed ik stapvoets langs hoge grassen (op +- 20/30 meter van de plek waar ik koffie stond te maken) en ik zag precies "iets" bewegen op 3-5meter van de weg...bleken daar verdorie toch enkele jonge leeuwinnen te liggen...camouflage echt wel top...nu ik denk niet dat die zomaar zouden komen aanvallen op die "open" WC-plek, maar als je te voet langs die weg zou hebben gegaan....
Je "situational awareness" in orde hebben kan daar nooit kwaad ;-)