• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je net gekregen?

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Nieuwe job... Na 15 jaar was het tijd voor iets nieuws ????

Dat betekent ook nieuwe gsm. Een Huawei P10.

Krijg ook een bedrijfswagen. Momenteel wel een aanloop wagen.. Een astra met 150k op de teller. Maar die zal ik gezien aantal km en leeftijd wel snel vervangen worden. Dan mag ik gaan kiezen ????
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess and djaxx

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Niet gekocht, maar gekregen een kleine twee weken geleden. Nieuwe bedrijfswagen een Skoda Octavia Break 1.4 met CNG en net zoals mijn vorige Mercedes A met een automaat.


IMG_0706.jpg
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Proficiat, ik ben zelf ook een Octavia rijder en ik ben er zeer tevreden over.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Mijn vorige voiture was een Skoda Superb (geen break) en ben daar altijd tevreden over geweest eigenlijk, 4jaar zonder problemen eigenlijk
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Proficiat, ik ben zelf ook een Octavia rijder en ik ben er zeer tevreden over.
Na een aantal maanden rijden nog altijd zeer tevreden van deze auto. Valt ook véél meer in te vervoeren dan in zo'n Mercedes A klasse natuurlijk al zeker omdat deze zijn hoofdsteunen vast waren.

Enig minpuntje tot nu toe is de automaat want die is in vergelijking met de die van Mercedes toch een stuk minder nauwkeurig en schakelt soms te laag terug.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
UB824-Product_ImageGlobal-1.png


Sony X800 buiten
Pana UB820 binnen
De projector gaat content zijn... en ik ook hopelijk :p
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Wat was er mis met de Sony? :)

Was een van de eerste "deftige"/betaalbare 4K spelers en nu dus... outdated :)
Gebruikte die enkel om 4K af te spelen, maar stelde toch wat teleur in HDR - tijd voor een upgrade, de pana zou "een zegen" moeten zijn voor HDR via projectie.
Voor gewone blu rays (1080p dus) vond ik de Sony altijd al teleurstellen qua beeld en geluid. Daarvoor gebruik ik nog altijd de oudere Marantz UD7007...je zou denken, 't gaat over HDMI by surround dus what's the point, edoch er was wel degelijk een verschil in dynamiek waar te nemen. Dus ja...
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
UB824-Product_ImageGlobal-1.png


Sony X800 buiten
Pana UB820 binnen
De projector gaat content zijn... en ik ook hopelijk :p

Ik denk dat deze alleen al voor de HDR optimiser functie geweldig moet zijn! Ik denk er ook over na mijn UB700 om te wisselen voor de UB820.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar uw bevindingen met de JVC.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ik denk dat deze alleen al voor de HDR optimiser functie geweldig moet zijn! Ik denk er ook over na mijn UB700 om te wisselen voor de UB820.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar uw bevindingen met de JVC.

Ik kan je zeggen: het 4K beeld en geluid is WOW. Mega groot verschil met de Sony. In begin wat 'wennen" gezien het beeld wat donkerder is (via HDR modi kan je de intensiteit instellen, maar we laten het maar staan zoals het op het schijfke staat). Het is gewoon veel filmischer als je begrijpt wat ik bedoel. Precies een JVC uit een hoger gamma ;-) )Ook de ondertiteling is veel scherper en overall beeld sowieso, zonder dat het uw ogen uitsteekt (vandaar dat filmische, ik zie dat graag). En zo "smooth" dat alles lijkt, geen korreltjes, meer details, zwart is nog zwarter. Dikke upgrade tov de Sony.
Edoch, voor upscalen van BD, daar ben ik niet 100% aan uit. Sommige scenes zijn niet goed genoeg naar mijn goesting. Te artificieel en ik hou het dus liever op niet upscalen.
Ook de sound van gewone bd's klinkt nog altijd stukken beter op de Marantz, maar het is wel al beter dan het was met de Sony.

Anyhow, 4K speler wordt hier gebruikt om 4k schijfkes af te spelen. En dat is een dikke upgrade tov de Sony.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
vergeten; negatief punt - dat frontje op dat ding is een stofmagneet pfftt ;-)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Misschien een domme vraag, maar Waarom heb je beslist om de audio en video data te manipuleren/ bij te werken op je blue ray speler? Kan je dat niet beter overlaten aan de reciever en beamer?
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Goed te lezen date ub820 goed meevalt, wist niet dat er zo grote verschillen in konden zitten. Heb je de HDR optimiser op 500 nits gezet (projector of low lcd of hoe heet het juist)? Ik gebruik tegenwoordig er een hdfury Vertex samen met custom curves voor HDR en dat is al wat beter dan de standaard curve (maar geen gigantische verschillen).

krikri krikri dat gaat vooral over HDR data, HDR kan gemasterd worden op 1000 tot 10 000 nits. Met een projector mag je al tevreden zijn met 100 nits, dus wat de JVC, Sony, Epson,... doen in het projectoren is een curve aanbieden die deze HDR data zoveel mogelijk gaat herverdelen (mappen) naar de capaciteiten van een projector. Tot voor de lancering van de laatste JVCs was dit 1 curve voor alle content. Als gevolg dat een HDR uhd blu ray met een master op 1000 nit een heel ander beeld zou geven dan eentje wat gemasterd was op 10 000 nits (beeld werd dan stuk donkerder). Panasonic heeft dan een oplossing gebracht met hun HDR optimiser die de mapping doet op de blu ray, speler ik doe het met 3 verschillende gamma curves die geselecteerd worden aan de hand van data die in de HDR metadata zit. Nieuwste JVCs hebben een automatisch systeem hiervoor. En hier zullen elk jaar weer wel vooruitgangen in geboekt worden.

Dus gewoon een kwestie van de tools te gebruiken wat er voor handen is en zoveel mogelijk details in het donker en licht proberen te redden.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri