Hangt ervan af met wat je wilt beginnen natuurlijk
Een access point zoals de UAP-AC-PRO komt neer op ongeveer 135€ De Pro is wellicht een beetje overkill en in veel gevallen zal de UAP-AC-Lite ook wel voldoen, deze komt op ongeveer 80€. Wel te voeden via PoE dus ofwel een switch die dit ondersteund of via de meegeleverde PoE Injector (ethernet kabel erin, stroom erop, en ethernet kabel naar de AP)
De router USG komt neer op ongeveer 115€ en de 8 Poorts Switch 150W op 210€ of een 8 Poorts 60W Switch op ongeveer 115€ en dan is er nog de PoE gevoede normale 8 poorts Switch zonder verdere PoE mogelijkheden (alleen doorlussen) en deze kost iets van 95€
En als je je netwerk overal wilt kunnen bereiken is er nog de CloudKey waarop de Controller software draait en deze kost iets van 85€. Wil je die CloudKey niet dan kan je de Controller software installeren op een PC en wellicht zelfs via Docker op je Unraid server. Er zijn uiteraard ook mobiele apps voor iOS en Android.
Als ik zelf mijn boodschappen lijst neem op Alternate dan komt het voor mij neer op het volgende;
Code:
USG (router) 114,90
US-8-150W (switch) 209,90 (niet direct leverbaar)
UAP-AC-PRO (AP) 134,90
CloudKey 84,90
544,60
Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de 60W en 150W 8 poorts Switch. Later ga ik zeker nog een G3-Dome camera erbij nemen.