• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Joske007 zei:
Ik heb tot nu toe bij stroomuitval nog nooit een probleem bij mijn nassen in het verleden mogen ondervinden.
Ik zie het nut er eigenlijk niet van in, toch?
De kans op problemen is redelijk klein hoor. Eigenlijk is het probleem gelijkaardig met de "gelieve de pc niet af te sluiten tijdens ..." melding op een pc.
Je kan bvb je bestandssysteem volledig om zeep helpen als halfweg een bewerking de stroom uitvalt. Zeker als je bvb camera's hebt die continu de NAS benaderen stijgt het risico daarop wel serieus.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook niet vergeten dat bij een stroomuitval je NAS een volledige check doet van alle schijven. Zo'n parity check kan wel even duren. Zeker als je een systeem draait met 11 harde schijven en 35TB aan data...

Omwille van elektriciteitsproblemen in het verleden (uitval om de x aantal tijd) heb ik nu zo'n UPS gekocht. Heb nu ook wel hopelijk de oorzaak van het probleem gevonden en opgelost maar ik heb toch maar voor die extra zekerheid gegaan.

tjah, met al die datacenters die iedereen thuis draaien heeft... lol

Sphinkx zei:
Helemaal correct sandervdw

Want bij mijn vorige server is de elektriciteit enkele keren uitgevallen. Dit is uiteraard niet gezond voor de harde schijven. Zo'n UPS kost mij €80 euro maar je bouwt wel een hoop zekerheid in voor je verzamelde data. Enkel mijn server hangt aan de UPS omdat die 24/7 opstaat.
Heb ik ook

demon zei:
Als je NAS idle staat is dat niet zo een ramp, als hij toevallig data aan het wegschrijven is, wil je liever niet dat de stroom zomaar uitvalt
263a.png
Klopt, de meeste systemen/NAS'sen hebben tegenwoordig "Journaling Filesystems" zodat je behoorlijk robuust bent, maar tijdens schrijfoperaties plots de stekker uittrekken kan echt wel slecht uitdraaien, maar de kans is behoorlijk kleiner.

Wel. Bij mij is het al voorgevallen dat elektriciteit uitvalt terwijl ik bezig ben tv te kijken of aan het werken ben op pc/server. Dus wel degelijk tijdens die schrijfoperaties. Daarom de ups. Voor 80 euro moeten we niet sukkelen he
263a.png

Speelgoed is vandaag geleverd....kan er echter nog niet mee spelen vandaag.....zal voor het weekend worden.
1f609.png

Bijlagen

• IMG_1331.JPG
    IMG_1331.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 14
Nog een screenprotector en zo een toetsenbord ,hoes combo voor den iPad pro...extra Granda....moet zeggen leest en typt toch wel handig nu.
1f609.png

Enkel spijtig dat ik de stylus niet kwijt kan nu .

Weet ieMand of dit bij de Apple toetsenbord ,hoes combo wel kan?...

(En Stijn ...een pro is snel maar een grote pro is best wel snel en handig.
1f609.png
)

(Misschien toch eens overwegen om volledig over te stappen naar Apple producten...dus ook,gsm en pc. )

hmmm.. te duur voor wat het is me dunkt.
Tel eens op heoveel je aan al die apple producten uitgeeft, gsm, computer, tablet etc...
Voor minder geld heb je zeker evenwaardige alternatieven, en wil je dan toch zoveel uitgeven dan kan imo je meer krijgen bij andere producenten...

Heb nu ook € 1600 uitgegeven voor een ietwat deftige windows computer die na 2 jaar hopeloos achterhaalt is en geen fluit meer waard is....een apple computer houdt beter zijn waarde me dunkt.
1f609.png

Ik heb 600 euro uitgeven aan een windows pc, na 2 jaar draait e nog steeds heel vlotjes
263a.png

Waarom is uw 2 jaar oude pc van 1600 euro hopeloos verouderd?

Bij mijn weet moet ge voor een krachtige game pc niet bij apple zijn :-)....

Chr1st0f zei:
Tot je iTunes moet gebruiken en dan wil vlug iets anders
1f609.png
Daar geef ik u zeker wel gelijk in. Gebruik het dan ook niet maar er zijn gelukkig wel andere alternatieven maar ze dringen het idd wel overdreven hard op. Maar buiten itunes dan is het besturingssysteem echt wel superieur vind ik. Heb vroeger tijdje samsung gehad, man wat ne rommel was me dat seg...

je moet voorzichtig zijn met ervaringen uit het verleden te gebruiken voor je huidige analyses he, er zitten veel snufjes op de android top modellen die de iphone niet heeft...
Ik kan herinneren dat tot voor kort de iphone geen snelader had, geen oled screen, niet goed was in multitasken, niet waterbestendig was, geen mogelijlheid tot uitbreiden storage capaciteit, batterij na een dag of twee leeg is etc..

krikri zei:
je moet voorzichtig zijn met ervaringen uit het verleden te gebruiken voor je huidige analyses he
dat is nu eens hét meest zinnige wat ik las recentlijk - over die zinloze apple vs microsoft vs de rest van de wereld discussies zie...
alles in z'n context zien, in functie van de noden/budget en wat je wenst te bereiken - "alles hebbe z'n voor en na"

Apple maakt het gebruikers toch wel zeer makkelijk hoor.
Je iPhone, iPad, iMac, enz.. met elkaar synchroniseren is een fluitje van een cent en ga zo maar verder.
Voor een niet techneut als ik, een prima OS
1f44d.png

Back
Bovenaan