• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
De boeren in w-vl doen niet aan fitness he :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Xenomorph zei:
Net terug! Was heel proper en rustig met moderne toestellen! Valt natuurlijk te zien wanneer je gaat!
Hier ook al 4 jaar klant bij Basic Fit en totaal geen klagen van. Maar de ene Basic Fit is de andere niet heb ik al gemerkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
broodro0ster zei:
De boeren in w-vl doen niet aan fitness he
1f61b.png
Daarvoor hebben we hier in de west-Vlaanders allemaal een stuk land om om te spitten
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.753
422
98
Earth
Anygrip gsmhouder. Met dank aan brood vr de tip!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Graag gedaan!

Ikzelf een Asus RT-AC66U voor op zolder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Een i1disply pro om zelf de projector te calibreren
263a.png




EODIS3_device-box_right.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Mooi spul! Ben benieuwd naar je ervaring met het kalibreren van je projector.

Ik heb thuis een Spyder4 liggen van het werk, maar durf er mijn projector niet goed mee kalibreren - bang dat ik het slechter maak (is wel ISF gekalibreerd geweest... 550 uur geleden
1f643.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Een spyder is ook niet echt geschikt om projectoren te calibreren, de i1display pro wel.

Het wordt uiteraard eerst veel zoeken en inlezen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit best mogelijk moet zijn. Om het geluid deftig af te stellen hebben we ook allemaal veel moeten leren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
nielvm zei:
Een spyder is ook niet echt geschikt om projectoren te calibreren, de i1display pro wel.
Hoezo precies? Is daar veel verschil tussen of heeft het vooral te maken met professionelere software van x-rite?

Ik gebruik de Spyder vooral voor mijn laptop/computer scherm en daar ben ik erg tevreden van - simpele interface met een goed resultaat. De TV thuis heb ik hiermee ook eens gedaan en dat maakte toch wel een verschil t.o.v niet gekalibreerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.753
422
98
Earth
Ik kan het nog niet met geluid laat staan met beeld lol Nice als je dat lukt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik ken de precieze technische uitleg niet, maar een spyder zou vooral voor monitoren goed zijn, niet voor projectoren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
nielvm zei:
Ik ken de precieze technische uitleg niet, maar een spyder zou vooral voor monitoren goed zijn, niet voor projectoren...
Gebruik hier voor video en fotobewerking zelf ook een Spyder en deze is inderdaad alleen geschikt voor monitoren.

Verder, proficiat met deze mooie aankoop
thumbup.png
Eens je de techniek onder de knie hebt, mogen we met z'n allen voor een calibratie toch bij jou aankloppen....
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Tuurlijk, kom maar af! Hoeveel kost een calibratie weer?
1f61b.png


Neen, zal wel even duren vooraleer het allemaal lukt, maar ik vind een (her)calibratie altijd zo'n gedoe... Afspraak maken, projector van de plank, een tijd weg, projector terug afstellen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Joske007 zei:
Gebruik hier voor video en fotobewerking zelf ook een Spyder en deze is inderdaad alleen geschikt voor monitoren.
Ik denk dat dat van model tot model afhangt? Ik kan met die van het werk wel projectoren kalibreren. Ik geloof alleen niet dat zo een consumer model tegen een goede ISF kalibratie op kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik heb heel wat reviews gelezen. De spyder is geen slecht toestel, maar een projector ermee calibreren raadt men af.

De i1display pro zou al veel beter zijn en de "professionele" toestellen aardig weten te benaderen. Ik beweer niet dat die professionele toestellen niet nog nauwkeuriger zullen zijn, maar ik betwijfel of dit in dergelijke mate is dat het verschil in calibratie ook met het blote oog zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Inderdaad, je moet toch wel een redelijk geoefend oog hebben om die details en fouten in het beeld te kunnen beoordelen en corrigeren. Er zijn best een heleboel kijkers die al jaren naar een zeer belabberd beeld kijken en het toch wel een pracht van een plaatje vinden, tja ......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Waar en voor hoeveel aangeschaft ? Mischien dat ik er mij ook eens aan ga wagen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Kleur beoordelen is enorm moeilijk en onmogelijk goed te krijgen met het blote oog. Eenmaal gecalibreerd zouje welhet verschil moeten kunnen zien met de pre calibratie...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
skoebiedoe zei:
Waar en voor hoeveel aangeschaft ?

Mischien dat ik er mij ook eens aan ga wagen....
Op amazon duitsland staat ie voor €170, zou vrijdag moeten geleverd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator: