• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Thx
Weet goed dat de zappiti net dezelfde is als de zidoo alleen betaalje veel meer. Lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vinny4K

New Member
1 feb 2017
5
0
4
Klopt Skank.

Had jij nog een antwoord op 1 van mijn 3 vragen toevallig? Of heb je hem nog niet zover getest met verschillend materiaal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Weet goed dat de zappiti net dezelfde is als de zidoo alleen betaalje veel meer. Lol
Euh, leg eens uit?
Het gaat hier toch om totaal 2 verschillende toestellen met een geheel andere interface.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Joske007 zei:
Euh, leg eens uit?
Het gaat hier toch om totaal 2 verschillende toestellen met een geheel andere interface.
neen, het is exact hetzelfde toestel, chip. Alleen betaal je voor de software ... Een pak meer.
Gebruik je kodi heb je net dezelfde kodi.. Voordeel is dat bij zidoo je een nog betere kodi krijgt door de externe speler.

Ik blijf ver weg van zappiti
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Vinny4K zei:
Ik heb dit hele topic zo een beetje gelezen en ben toch wel enthousiast geworden.
Ik zat eerst te twijfelen tussen de Zappity 4K HDR Mini en deze Zidoo X9S. Gezien het enorme prijsverschil zal het toch deze gaan worden.

Zelf bezit ik momenteel een Mede8er 600X3D en ben toe aan een upgrade voor mijn 4K tv.
Ik vermoed dat de nieuwe chip RTD 1295 wel een behoorlijke verbetering zal zijn.

Heb toch wel een paar vragen, misschien kan iemand deze voor me beantwoorden.
Zelf heb ik niet zoveel met Kodi en alle andere extra's buiten de externe mediaspeler om.
1: Geeft deze mediaspeler een duidelijk mooier beeld dan mijn oudere Mede8er 600X3D met de oudere RTD 1186 chip erin?
2: Speelt deze mediaspeler zonder haperingen: 4K BD ISO + FULL 3D ISO + MKV met interne PGS ondertitel goed af?
3: Is van een MKV met een interne .srt ondertitel deze ook op hoogte te verstellen en evt. groter/kleiner te maken?

Wil Skank bedanken voor de mooie review, dit heeft mij nu al veel geholpen.
1) je kaN dit enkel vergelijken met een side by side. Quasi niemand kan dit. Beter? Ik zou zeggen , denk van wel. Alleszinds slechter zeker niet.
2) ik heb geen 4k, de rest ja
3) doe ik nooit, zelf nog niet getest
Subszijn voor mij altijd goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vinny4K

New Member
1 feb 2017
5
0
4
Joske007 zei:
Euh, leg eens uit?
Het gaat hier toch om totaal 2 verschillende toestellen met een geheel andere interface.
Ik vermoed zo dat Skank doelt op de SoC
Check de specs even van de Zidoo X9S: http://www.zidoo.tv/Product/spec/model/X9S/target/rRwtRFydZ4xKKmVViAFMcQ%3D%3D.html
En de Zappity 4K HDR: http://zappiti.com/zappiti-one-4k-hdr.html

Dit is nagenoeg gelijk, omdat dezelfde hardware gebruikt wordt.
De eigen toegevoegde software, schil en de ondersteuning is uiteraard wel anders!
De vraag is alleen of je dit gaat merken aan de beeldkwaliteit van de film die je kijkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Vinny4K zei:
Ik vermoed zo dat Skank doelt op de SoC
Check de specs even van de Zidoo X9S: http://www.zidoo.tv/Product/spec/model/X9S/target/rRwtRFydZ4xKKmVViAFMcQ%3D%3D.html
En de Zappity 4K HDR: http://zappiti.com/zappiti-one-4k-hdr.html

Dit is nagenoeg gelijk, omdat dezelfde hardware gebruikt wordt.
De eigen toegevoegde software, schil en de ondersteuning is uiteraard wel anders!
De vraag is alleen of je dit gaat merken aan de beeldkwaliteit van de film die je kijkt?
Nee dat ga je niet merken
Die zappiti doet geen full 4k als ik me kan herinneren, zidoo wel.
Software via kodi is beter met zidoo, onder zappiti geen 3d in kodi ook niet.

Ga je voor zappiti, ben je mij alvast kwijt, ik steek daar geen energie in, pokkeduur voor wat het is, en belange na zo goed niet als zidoo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vinny4K

New Member
1 feb 2017
5
0
4
Prijsverschil is enorm inderdaad.

Ik zal ook is zo een kastje bestellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dirksmet

New Member
21 jan 2017
2
0
4
speelt de zappiti 4k HDR ook vloeiend</strong> 3D (m2ts ) MVC <strong>25 fps af ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vinny4K

New Member
1 feb 2017
5
0
4
Zojuist mijn nieuwe aanwinst (de X9S) aangesloten, geupdate en Skank zijn setting over genomen.
Vervolgens mijn externe HDD eraan gehangen en begonnen met films testen.

Wat mij direct opvalt is de beeld kwaliteit. Wat een verschil met mijn oude mede8er Med600X3D. Beeld kwaliteit is gewoon veel beter.
Ik denk dat de beeld kwaliteit wel te vergelijken is met mijn huidige blu ray speler.

De geteste formaten tot zover:
BD ISO (45 GB): Speelt moeiteloos af zonder haperen.

MKV 9 GB met interne srt ondertitel: Speelt moeiteloos af zonder haperen.
Een interne srt ondertitel is op hoogte te stellen en groter en kleiner te maken wat ik erg belangrijk vond.
Wel moet ik zeggen dat ik bij wat ondertitels, codes zag zoals tekst. Wat dus schuin gedrukt hoort te zijn wat (nog)niet zo is.
BB codes o.i.d. zijn nog niet volledig aanwezig dus in de firmware.
Neem aan dat dit eenvoudig op te lossen is met een update.

Verder is er een 55 GB MKV 4K UHD film afgespeeld met interne srt, wat ook prima en soepel werkt. Zag wel wat banding, maar goed, misschien wordt het 4K gedeelte nog wat verbeterd met updates. (HDR nog niet getest)

Verder wordt DTS HD netjes down convert naar DTS (naar mijn Samsung HC setje), maar True HD dat weigert die helaas.
Wellicht een instellings probleem.

Tot zover al erg tevreden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
dirksmet zei:
speelt de zappiti 4k HDR ook vloeiend</strong> 3D (m2ts ) MVC <strong>25 fps af ??
Beetje jammer dat je die keuze gemaakt hebt, veel succes ermee !
Ik denk niet dat er hier iemand diezelfde heeft om te kunnen testen
Jij hebt hem toch in bezit zie ik; dus kun je toch zelf testen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Vinny4K zei:
Ik vermoed zo dat Skank doelt op de SoC
Check de specs even van de Zidoo X9S: http://www.zidoo.tv/Product/spec/model/X9S/target/rRwtRFydZ4xKKmVViAFMcQ%3D%3D.html
En de Zappity 4K HDR: http://zappiti.com/zappiti-one-4k-hdr.html

Dit is nagenoeg gelijk, omdat dezelfde hardware gebruikt wordt.
De eigen toegevoegde software, schil en de ondersteuning is uiteraard wel anders!
De vraag is alleen of je dit gaat merken aan de beeldkwaliteit van de film die je kijkt?
Wanneer ik het Kodi-forum er zo eventjes vluchtig op nalees, is Zidoo precies op goede weg, iets wat je voorheen echt niet kon zeggen
263a.png

De firmware updates komen nu gelukkig wel zeer regelmatig uit, maar introduceren gelijk weer nieuwe.

Rekening houdend met dit bovenstaande heb ik naar persoonlijk buikgevoel wat meer vertrouwen in de Zappiti... maar voorlopig kijk ik rustig de kat uit de boom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Joske007 zei:
Wanneer ik het Kodi-forum er zo eventjes vluchtig op nalees, is Zidoo precies op goede weg, iets wat je voorheen echt niet kon zeggen
263a.png

De firmware updates komen nu gelukkig wel komen regelmatig uit, maar introduceren gelijk weer nieuwe.

Rekening houdend met dit bovenstaande heb ik naar persoonlijk buikgevoel wat meer vertrouwen in de Zappiti... maar voorlopig kijk ik rustig de kat uit de boom.
Seriously? Zappiti? Ik verklaar jou dan erg goed zot. Sorry
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
De klik volgelgeluiden zijn intussen verdwenen.
Het spoelen gaat een pak beter, heb op de harmony eindelijk de button gevonden om makkelijk in de tijd te verplaatsen. Was mijn eigen fout , overgekeken en beetje rap met oordeel.
Momenteel niets meer dat me tegensteekt en volop genieten.
Meeste kleine dingen waar ik me aan stoorde zijn er uitgehaald in de laatste update, prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dirksmet

New Member
21 jan 2017
2
0
4
Skank zei:
Beetje jammer dat je die keuze gemaakt hebt, veel succes ermee !
Ik denk niet dat er hier iemand diezelfde heeft om te kunnen testen
Jij hebt hem toch in bezit zie ik; dus kun je toch zelf testen?
ik heb de zappiti 4k in bezit, maar niet de nieuwe zappiti 4k HDR die idem technische gegevens blijkt te hebben als de Zidoo x9s. de Zappiti heeft een sleuf voor mijn HDD. De zappiti 4k die ik nu bezit is een ramp voor 3D m2ts 25p files: stotterend beeld. BD kopie speelt hij goed af.
Ik zoek dus een goede 3D m2ts 25 fps mediaspeler die ook met 4k goed overweg kan, en waarin ik mijn HDD kwijt kan. dus zidoo x9s of zappiti 4k HDR ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
In de zidoo kan geen hdd..
Maar wie doet dat nu nog
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat is idd wel wat passeé.
Wat ik me nog afvraag. Ik lees overal dat mensen kodi aan het updaten zijn.
Is dit voor de zidoo dan ook? Gaat dit autolatisch? Krijg ik hier bericht over wanneer er een nieuwe versie is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Dank je djaxx
263a.png

Ivm zidoo. Is afhankelijk hoe je hem gebruikt.
Als je kodi zelf gebruikt zonder externe speler dan kan die update nu al.
Gebruik je zdmc (vermoedelijk) met externe speler! Dan moet je wachten op een update v zido zelf, die komt zeker, want heb dit zelf aan hen gevraagd.
 
Laatst bewerkt door een moderator: