• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
djaxx zei:
Dat is idd wel wat passeé.
Wat ik me nog afvraag. Ik lees overal dat mensen kodi aan het updaten zijn.
Is dit voor de zidoo dan ook? Gaat dit autolatisch? Krijg ik hier bericht over wanneer er een nieuwe versie is?
Goh, persoonlijk vind ik een NAS ook handiger, maar vergeet niet dat daar een stevig prijskaartje aan hangt.
Sommige willen gewoon af en toe een filmke kunnen zien en hebben maar een zeer beperkte collectie. Die zijn dan snel geholpen door er een schijfke van 80euro in te steken.

Maar ik vermoed dat een externe HDD wel een optie is bij de Zidoo? Dat lijkt me dan een goed alternatief op een ingebouwde schijf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Uiteraard is extern een optie
Iemand al eens kodi 17 app op de zidoo getest? dus zonder externe speler?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Version 1.2.12 of Zidoo X9S Updatelist: 1,Fix accidental audio drop issue in youtube 2,Fix the Amazon video unable to play 3,Fix the Netflix popup error when play 4,Remove the Android statusbar on the HDMI-IN record interface 5,Fix some DVD-ISOs compatible problem(Support popup menu) 6,Make the Hybrid multi partition u-disk identifiable 7,Fix some subtitles display unnecessary tags 8,Replaced the music player with a new one 9,Fix HDMI downmix option don't save itself after restart box 10,Add a switch to allow save AP after restart box
Full_OTA_Package: Mediafire mirror:http://www.mediafire.com/file/2qiefy8v2pktobc/ZIDOO_X9S_OTA_v1.2.12.zip Amazon mirror:http://ota-cloudfront.zidoo.tv/X9S/OTA/ZIDOO_X9S_OTA_v1.2.12.zip
MD5:dd16a733e5b4cc107a4f3a75618089cb
How to upgrade: http://www.zidoo.tv/Support/guide/guide_target/7kv1voas1D1KKmVViAFMcQ==/guide_faq/CN6lY0XMyIg=/faq_page/9nCdOWqz+dw=.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Nieuwe beta

http://forum.zidoo.tv/index.php?threads/new-firmware-v1-3-0-beta-version-for-zidoo-x9s-released.4357/#post-21585

Bepaalde mensen gaan super blij zijn, bluray menu support !! Zelf vind ik het nutteloos maar nu dus wel mogelijk.
Zidoo doet echt goed hun best, terwijl himedia serieuze steken laat vallen !

Way to go zidoo !!!!!!!!!!!!!!!


Recently, Zidoo is going to bring two mainly function to users. 1,Full Blu-Ray menu support in native player(support BD java menu). Zidoo Filemanager (or Theater) will allows users to play Blu-Ray in menu navigation mode, besides a simple mode. 2,A new external subtitles system with rich settings and ASS/SSA support. Support SRT/SMI/SUB..etc Especially support ASS special effects in native player Support HTML TAGS , It's not filter,but display the effect like italic. Support custom fonts. It even allow user to add new font files into the box system. Support custom shadow and strokes for srt subtitles. Users are free to choose new subtitles system or the old one. Thanks for the effort of engineers. Some functions are still on testing stage which means some imperfections exist , Comments and suggestions are very welcome as always. Update list, System: 1,Add Blu-Ray Menu Navigation support. Filemanager: 1,Eliminate the special gibberish filename in NFS share Theater: 1,Add episodes order Player: 1,User can add subtitles from NFS or SMB share(the default path is the video path, and you can cancel subtitle dialog by menu button). 2,User can save the subtitles be added which also can be deleted in advanced settings. 3,Add a new subtitles system. The old one also be retained. User can switch the new and the old in advanced settings. 4,The new subtitles support ASS special effect,SUB picture subtitles and SRT, SMI,TXT,etc. 5,Improved UI. HDMI: 1,Canceled the limitation of record file size when the save storage format is not vFat (record 4G file problem).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Hmmm sinds kort werkt de TMDB scraper niet meer op de zidoo? Blijkbaar nog geen fix.
Heb veranderd naar universal movie scaper en die doet het wel nog gelukkig, ,maar is wel een stuk trager.
Ook de watched status werkt niet meer - 't is te zeggen, op de htcp ben ik van Jarvis naar Krypton overgeschakeld, op de zidoo dus nog altijd jarvis - heb de indruk dat die dan andere tabellen in sql gebruikt dan bij de Jarvis versie - wel vervelend - iemand 17.3 op de zidoo al uitgeprobeerd, marcheert datte ok?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Jup ik zit op krYpton met de zidoo!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Zou je een Zidoo nu eerder aanraden dan een Himedia speler?

Buiten de X9S is er nu ook een X10 uit. Het design hiervan staat mij wel aan.. Hardware specs zijn volgens mij wel hetzelfde. Je kan er wel een hard disc in kwijt voor de liefhebbers. Maar dat is dus voor mij niet noodzakelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
Jup ik zit op krYpton met de zidoo!
dus je draait het naast de zdmc, right? Goed, dan ga ik het eens proberen want het niet syncen ts verschillende versies werkt op mijn systeem
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
ToothLess zei:
dus je draait het naast de zdmc, right? Goed, dan ga ik het eens proberen want het niet syncen ts verschillende versies werkt op mijn systeem
1f609.png
neen met zdmc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Sphinkx zei:
Zou je een Zidoo nu eerder aanraden dan een Himedia speler?

Buiten de X9S is er nu ook een X10 uit. Het design hiervan staat mij wel aan.. Hardware specs zijn volgens mij wel hetzelfde. Je kan er wel een hard disc in kwijt voor de liefhebbers. Maar dat is dus voor mij niet noodzakelijk.
zeker,
Wil je geen 3d zou ik een andere aanraden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
3D is wel niet noodzakelijk voor mij. Heb het nu ook maar 1 of 2x bekeken. Het boeit mij niet zo. Allicht ook beter met projectie zodat je een meer overweldigend gevoel hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Sphinkx zei:
3D is wel niet noodzakelijk voor mij. Heb het nu ook maar 1 of 2x bekeken. Het boeit mij niet zo. Allicht ook beter met projectie zodat je een meer overweldigend gevoel hebt.
Dan zou ik absoluut de vero 4k pakken. Absoluut !

https://osmc.tv/vero/


In de andere gevallen dat je toch 3d wil
-> intel nuc
-> zidoo X9 of X10
X10 kan een hdd in, en de remote vd x10 heeft nu ook een stop button
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die vero 4K ken ik niet. Ga ik eens opzoeken.. Thx

X10 staat mij wel aan van design en vooral de betere remote. HD ruimte heb ik wel niet nodig. Remote is minder een issue gezien ik toch mijn logitech gebruik. Intel nuc of eventueel een nVidea Shield is terug een HTPC met veel vrijheid maar ook veel zelf uitzoeken wat betreft updates..

Heb uiteraard nog een Himedia moest ik 3D willen zien. Vero is allicht ook gewoon een android box met Kodi. Ik ga er van uit dat OSMC gewoon een schil over android is.

Nadeel van de Zidoo en andere hardware leveranciers is dat je afhankelijk bent van hun voor updates. Zidooo zit nog steeds op Android 6 en Kodi 16.1. Ze gebruiken ook hun eigen versie van Kodi dus van zodra hun support weg valt zit je weer met een box die amper nog updates zal krijgen. Maar allicht kan je dat ook niet verwachten van media boxen die tussen de 100 en 150 euro kosten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Net een Zidoo X10 besteld!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Sphinkx zei:
Die vero 4K ken ik niet. Ga ik eens opzoeken.. Thx

X10 staat mij wel aan van design en vooral de betere remote. HD ruimte heb ik wel niet nodig. Remote is minder een issue gezien ik toch mijn logitech gebruik. Intel nuc of eventueel een nVidea Shield is terug een HTPC met veel vrijheid maar ook veel zelf uitzoeken wat betreft updates..

Heb uiteraard nog een Himedia moest ik 3D willen zien. Vero is allicht ook gewoon een android box met Kodi. Ik ga er van uit dat OSMC gewoon een schil over android is.

Nadeel van de Zidoo en andere hardware leveranciers is dat je afhankelijk bent van hun voor updates. Zidooo zit nog steeds op Android 6 en Kodi 16.1. Ze gebruiken ook hun eigen versie van Kodi dus van zodra hun support weg valt zit je weer met een box die amper nog updates zal krijgen. Maar allicht kan je dat ook niet verwachten van media boxen die tussen de 100 en 150 euro kosten..
Vero draait niet op android maar op een eigen besturingsysteem, osmc.
Heel stabiel !
Dus geen bullshit met wrappers enzo

Je zegt omwille vd remote voor de x10 te gaan... maar je gebruikt toch een harmony, en hoeft geen hdd erin te steken. Als je dan twijfelt tss x10 vs x9s, dan zou ik de 9 pakken. waste of money als je dan de 10 neemt.

Ik zou de Vero 4k boven de shield plaatsen (jawel) tenzij je netflix in all its glory wil
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Netflix heb ik niet. Zal er ook niet snel komen. Moest het er toch komen kan dat ook altijd via mijn smarttv. Heb zitten lezen over vero en is idd heel interessant. Valt te overwegen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: