Skank
Well-Known Member
Ik lees wel geen goeie commentarenGekocht![]()

Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 - Smarthome - GoT
Hij zit nog verpakt onder de boom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Ik lees wel geen goeie commentarenGekocht![]()
Ah ben duidelijk te laatGekocht![]()
Sure. Staat op 2dehands, maar ik betwijfel dat er snel reactie komt op zo'n dingenHou je P nog ff bij, als ik de mijne niet werkend krijg, neem ik die van u over?
Jan,Klopt dat is 'm.
Updaten via GUI ? Dunno, ik weet wel dat m'n Zigbee devices allesinds OTA-updates krijgen, maar de Sonoff controller zelf ? Waarschijnlijk mogelijk, nog nooit gedaan wegens geen issues. "if it ain't broke ... don't fix it"
Is filmke van denk ik.
Ook net daar gevondenPrecies niet ;
port: /dev/serial/by-id/usb-ITEAD_SONOFF_Zigbee_3.0_USB_Dongle_Plus_V2_20221029111839-if00
adapter: ezsp
Mja, om de huidige firmware te zien open je Zigbee2MQTT "webpage" , dan bovenaan naast de vlag "tandwieltje" en dan "About" , daar staat dan vb je "Coordinator Revision" en ik *denk* dat dit de firmware wel eens kan zijn.
In mijn geval : 6.10.3.0 build 297
Errors die ik zie in logging addonNope, ik heb voorlopig geen flash ambities, alles werkt prima enz. Wat zou deze nieuwe experimentele driver dan brengen ? Werkt er vandaag de dag iets niet ?
En op welke versie zit jij dan ?Errors die ik zie in logging addon
at /app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:154:23
at Array.every (<anonymous>)
at Function.createFrame (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:148:15)
at Ezsp.onFrameReceived (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:439:35)
[2024-07-25 18:28:33] error: zh:ezsp:ezsp: Unparsed frame 0xc4. Skipped
[2024-07-25 18:28:35] error: zh:ezsp:ezsp: Frame changeSourceRouteHandler parsing error: RangeError: Attempt to access memory outside buffer bounds
at new NodeError (node:internal/errors:405:5)
at boundsError (node:internal/buffer:86:11)
at Buffer.readUInt16LE (node:internal/buffer:245:5)
at Buffer.readUIntLE (node:internal/buffer:182:17)
at Function.deserialize (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/types/basic.ts:19:67)
at new EZSPFrameData (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:180:54)
at /app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:154:23
at Array.every (<anonymous>)
at Function.createFrame (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:148:15)
at Ezsp.onFrameReceived (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:439:35)
[2024-07-25 18:28:35] error: zh:ezsp:ezsp: Unparsed frame 0xc4. Skipped
[2024-07-25 18:28:37] error: zh:ezsp:ezsp: Frame changeSourceRouteHandler parsing error: RangeError: Attempt to access memory outside buffer bounds
EN
2024-07-25 20:28:23zh:ezsp:ezsp: Frame changeSourceRouteHandler parsing error: RangeError: Attempt to access memory outside buffer bounds at new NodeError (node:internal/errors:405:5) at boundsError (node:internal/buffer:86:11) at Buffer.readUInt16LE (node:internal/buffer:245:5) at Buffer.readUIntLE (node:internal/buffer:182:17) at Function.deserialize (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/types/basic.ts:19:67) at new EZSPFrameData (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:180:54) at /app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:154:23 at Array.every (<anonymous>) at Function.createFrame (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:148:15) at Ezsp.onFrameReceived (/app/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/ezsp/driver/ezsp.ts:439:35)
Error 2024-07-25 20:28:23zh:ezsp:ezsp: Unparsed frame 0xc4. Skipped
En de melding dat ik oude driver gebruik
Ik zit op dezelfde, ondertussen stelt hij voor om naar 7.3.1.0 te gaanIn mijn geval : 6.10.3.0 build 297
Goed te horen dat het update process robuust is. Als ik zoiets ga doen (en op een moment in de niet zo verre toekomst zullen we wel moeten) zal ik eerst toch backup'ke maken via Zigbee2MQTTNet update gedaan.
Mogelijke firmware versies
https://github.com/darkxst/silabs-firmware-builder/tree/main/firmware_builds/zbdonglee
Pak zeker die met baudrate 115200
Ik heb nu versie 7.4.3.0
Flashen door aan pc te hangen en deze tool te gebruiken: https://darkxst.github.io/silabs-firmware-builder/
Ik heb niets moeten repairen, ding werkt nu met de nieuwe firmware
Met deze nieuwe versie raden ze nu wel aan op de E versie te nemen van de dongle en niet de D
Maakt hij geen automatische backup dan bij jou?Goed te horen dat het update process robuust is. Als ik zoiets ga doen (en op een moment in de niet zo verre toekomst zullen we wel moeten) zal ik eerst toch backup'ke maken via Zigbee2MQTT
Goh, HA-backup wel dagelijks, maar dat is nog iets anders als de database op je Zigbee-stick zelf.Maakt hij geen automatische backup dan bij jou?