• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

3D Printen

Nee weinig fun aan :)
Ik print ze zelf voor nog geen 10 euro
Staat trouwens op makerworld dat je ze niet mag verkopen

Heb ondertussen dat Jayo filament getest. Doet zijn ding, maar je merk wel dat het lagere kwaliteit is.
In mijn calibratie prints had ik wat stringing. Wordt mogelijks beter met drogen, maar met kwaliteit filament moet ik zelden nieuwe rollen drogen.
De kleuren zijn ook wat flets.

Maar voor m'n bakjes te printen om brol in te gooien meer dan genoeg. Voor echt mooie dingen te printen houden ik het bij eSun, Bambulab en Prusament filament. Daar haar ik mooiere resultaten mee.

Mijn madam wil nu graag ik wat potjes ga printen voor haar kruiden in de tuin. Mag weer filament bestellen want zo'n kleuren heb ik niet.
Ze wil zo'n 3 potjes in dezelfde kleuren als op de foto: https://thangs.com/designer/simiu/3d-model/RILLIA self-watering planter-1384459

Dit vond ik persoonlijk ook een leuke voor in onze inkom. Daar staat nu een plant omdat mijn vriendin daar wat groen wou, maar eigenlijk staat die meer in de weg. Dit lijkt me een mooie compromis: https://thangs.com/designer/simiu/3...agation vase - wall glass tube holder-1471507

Verdikke, volgende print geprobeerd:

Ik probeerde het eerste profiel te printen op 100%, zonder AMS, op het A1-model. Ik was niet thuis, maar na ongeveer 24 uur printen merkte mijn vrouw dat de printkop losgeschoten was van de printer.

Ik dacht vanochtend al dat de printkop te hoog ging om te printen, en kijk nu… Ik denk dat de printkop tegen de bovenkant is gebotst en daardoor is losgekomen.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb geen aanpassingen gemaakt, ik heb het gewoon gestart zoals ik het had gedownload. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Verder heb ik ook dat de printer bij zware modellen precies wegschufit in mn kast... iemand tips voor anti slip mat ofzo?

Ohja, ik zou ook 2 rollen red pla + nodig hebben, maar tis niet echt de moment van koopjes he.

Verdikke, volgende print geprobeerd:

Ik probeerde het eerste profiel te printen op 100%, zonder AMS, op het A1-model. Ik was niet thuis, maar na ongeveer 24 uur printen merkte mijn vrouw dat de printkop losgeschoten was van de printer.

Ik dacht vanochtend al dat de printkop te hoog ging om te printen, en kijk nu… Ik denk dat de printkop tegen de bovenkant is gebotst en daardoor is losgekomen.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb geen aanpassingen gemaakt, ik heb het gewoon gestart zoals ik het had gedownload. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Verder heb ik ook dat de printer bij zware modellen precies wegschufit in mn kast... iemand tips voor anti slip mat ofzo?

Ohja, ik zou ook 2 rollen red pla + nodig hebben, maar tis niet echt de moment van koopjes he.
Hmm, raar dat hij beweegt, anti slip mat heb ik van de Ikea ooit gekocht maar gebruik ik eigenlijk niet onder mijn printer, heb ik totaal geen last van.
Als je ergens PLA in reclame ziet, mag je altijd hier zetten, bambu doet wel wat actie momenteel maar daar is al maanden heel wat problemen met het aanbod, dan is een dag zwart er wel maar wit niet en een week later is wit er maar geen zwart enz, onmogelijk om dan tegoei 10 rollen te kunnen selecteren om hun 50% korting te krijgen.
Ik wil zilver nog halen en https://makerworld.com/en/models/2042477-t-1000-bust-terminator?from=search afprinten, vette bust vindk.

Pfff, ik zat vorige week op de Bambu site en alle kleuren dat ik wou waren in stock + de AMS2 Pro. 2 kleur ging 2 dagen later binnenkomen.
Ik dacht de hele heisa van Black Friday achter de rug was en ge terug op het gemak kon bestellen. Ik volgende het niet meer, maar boy ik was mis... Alles tegen 's avonds uitverkocht en er ging een restock zijn een week later. Natuurlijk niks beschikbaar op die dagen.

Ik wou graag wat van hun matte filamenten kopen want de prints die er mee gemaakt, zien er toch wel erg goed uit. Geen idee welke andere merken ook zo'n matte kleuren verkopen.

Hmm, raar dat hij beweegt, anti slip mat heb ik van de Ikea ooit gekocht maar gebruik ik eigenlijk niet onder mijn printer, heb ik totaal geen last van.
Als je ergens PLA in reclame ziet, mag je altijd hier zetten, bambu doet wel wat actie momenteel maar daar is al maanden heel wat problemen met het aanbod, dan is een dag zwart er wel maar wit niet en een week later is wit er maar geen zwart enz, onmogelijk om dan tegoei 10 rollen te kunnen selecteren om hun 50% korting te krijgen.
Ik wil zilver nog halen en https://makerworld.com/en/models/2042477-t-1000-bust-terminator?from=search afprinten, vette bust vindk.

Ik heb een andere terminator buste die ik wil printen, silver heb ik al :)

FYI, Bambu Lab heeft terug filamenten op stock. Vorige week 10 rollen besteld en deze week 15 rollen zodat ik terug eventjes voort kan.
Moest in 2x bestellen want er maar er beetje stock vorige week dat snel weg ging.

Blijft voor mij het goedkoopste kwaliteitsfilament. Met eSun print ik ook graag, maar onder de 13.5euro heb ik ze nog niet kunnen vinden. Sunlu nog niet geprobeerd, maar zal ook wel goed zijn.
Vroeger altijd met Prusament geprint, maar aan 30euro/kg is mij dat te duur geworden.

Jayo heb ik geprobeerd en prima voor mij bakjes, maar ik vind de A merken toch mooier kwa kleur enzo.

Eerste werkje zal zijn om wat extra spools in ABS te printen, want ik heb niet meer zoveel spoelen om al die refills op te steken...

Ik heb gisteren ook 18 rollen bijgekocht gehad, straffe is dat gewoon zwart er nog was en toen ik alles in het winkelmandje gooide was het al terug op waardoor ik black coal ofzoiets gekocht heb in de plaats, dus daar wordt massaal veel gekocht momenteel, maar zoals je zegt voor 11,65 euro per kg voor deze kwaliteit en gemakkelijkheid met de automatische detectie van welke pla waar zit kan je gewoon niet gekloot zijn imo. Ik heb al spijt dat ik niet meer gekocht heb van sommige kleuren 🤣

Ik moet voor u besteld hebben dan, want ik heb er 3 rollen gewoon zwart ingegooid en gekocht :p
PLA matte zwart is dat coal idd. Maar ik heb meestal een witte waas langs de onderkant als ik op mijn Smooth PEI sheet print. Ik denk door die toevoegingen is voor het mat te krijgen.

Maar de prints zien er wel iets mooier uit met de mattere afwerking vind ik.

Top. In Knokke ga ik nog niet direct komen. In doosje verzenden? Laat maar weten wat de kosten zijn en dan schrijf ik wel over. ;-)

Back
Bovenaan