Hoi hoi,
Eerst en vooral: een superdikke merci om ons op zondag te willen ontvangen voor de A*BNB sub demo Stephan!
Het ontvangst was zeer hartelijk en het was leuk de man achter A*BNB eens in levende lijve te mogen ontmoeten. Het was ook fijn om een paar gezichten achter de nicks op dit forum te kunnen plaatsen trouwens.
Eerlijkheidshalve was ik over de demo zelf wel teleurgesteld.
Na wat eerdere e-mail communicatie over het concept achter deze subs en de tussenkomsten van Stephan in een paar threads hier (over subs uiteraard), had ik eigenlijk best wel wat verwachtingen van de demo die er aan zat te komen. Als het dan misloopt bij het eerste filmfragment is het natuurlijk gedaan met spelen. Ik begrijp dat technische problemen met toestelenaltijd kunnen optreden, om het even op welk moment. Da’s
overmacht. Maar het verkeerd inregelen, het niet correct (kunnen) plaatsen van hardware edm... zou in principe niet mogen als je bij een audiodealer op locatie mag gaan luisteren. Die zorgt ervoor dat alles staat/ingeregeld staat zoals het hoort, toch? Ok, er is wel een ‘uitleg’ waarom het een en ander niet lukt(e), maar daar hebben we niet veel aan. Vergelijk het met een theatervoorstelling, iemand die een speech geeft, een concert etc… en dat je de avond ervoor je teksten gaat instuderen. Vergeet het, dat loopt gegarandeerd verkeerd (of minstens zeer stroef) af.
Over de stereo kan ik kort zijn – ik had niet echt veel ‘last’ van een stem die scheeftrok op de paar nummers die ik gehoord heb. Er was ook wel wat discussie over naargelang het nummer etc... Skoebiedoe zal daar wel meer over kunnen vertellen gezien die toch wel een langere tijd in de sofa geplakt naar stereo zitten luisteren heeft
. Het stemprobleem leek plots ook opgelost voor sommigen toen de centerspeaker verdween uit het stereobeeld? ...
Enfin, de uitleg hierboven was misschien ook wel de oorzaak van de scheefgetrokken situatie.
De spiderman track die ik mee had vond ik op het eerste gehoor wel snor zitten qua laag, dat was mijn focus in eerste instantie - want daar kwamen we toch voor? Van de Trentemøller had ik echter véél meer laag verwacht - of misschien wat nuanceren: ben ik gewoon van een pak laag te voelen? Lag het ook aan die verkeerde instellingen? Ik weet het niet. Wat dacht Jan over Trentemøller precies eigenlijk? (gezien het zijn usbke was en ik dus vermoed dat hij er ook naar luistert thuis) ? Er waren een paar andere nummers waarvan ik het laag dan wel weer "goed" vond klinken, maar gezien ik die nummers niet echt ken, weet ik dus ook niet wat er eventueel inzit/uit te halen valt. @Stephan - wat was die eerste schijf die je daar oplegde toen we allen samen zaten? De naam ontsnapt me (was een madam die zong, me zo een lage bass in die track?)
De Ed Sheeran BD was een héél leuke ontdekking – die heb ik me inmiddels al besteld zie
Over film kunnen we jammer genoeg niet veel zeggen, too bad
Don’t get me wrong here. Het is zeker niet mijn bedoeling hier wat te staan
bashen ofzo. Ik denk dat we hier volwassen genoeg zijn om te mogen discussiëren en onze eerlijke mening kunnen ventileren. Ik geef dus gewoon mee hoe ik de demo ervaren heb. Ik blijf het wel zeer eigenaardig vinden hoe een demo op deze manier in duigen kan vallen – over M&K wil ik trouwens geen discussie voeren. Ken dat al een hele tijd en dat is wel degelijk spul - hoewel ik ze destijds ook al rommelig weten spelen heb. (die audiobeurzen, daar blijft ge beter weg

) Ik geloof nog altijd in Stephan’s opzet/concept, dus het voordeel van de twijfel heeft hij nog wat mij betreft *lol* - hoewel ik zeer goed besef dat de enige (speaker) subtest er eentje is die je thuis uitprobeert.
Het is dan ook gewoon
ferm dat A*BNB de mogelijkheid biedt langs te komen om een test ter plekke uit te voeren – mét de nodige, correcte inregelingen.
Dat soort service is – naar mijn gevoel- eerder uitzonderlijk. Ik vind ook, gezien de scherpe prijs van de subs, dat bv bij niet aankoop van een A*BNB sub(combinatie) een kleine vergoeding mag gevraagd worden voor het uitvoeren van de demo in de eigen luisteromgeving (je ziet alvast hoe kritisch een manuele inregeling kan zijn, je moet er het hoofd bijhouden

). Voor niets gaat enkel de zon op!
Anyhow, nogmaals hartelijk bedankt voor de organisatie gisteren en hopelijk is de herkansing wel een schot in de roos. Ik kijk dus al volop uit naar wat Joske's bevindingen zullen zijn zodra hij het A*BNB concept thuis kan testen...
Ps: de .m4a is toch een lossy formaat hé?… ik denk dat Joske z’n files dus beter ript naar alac voortaan