• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

A*BNB meet & greet met onze subs en monitors

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
broodro0ster zei:
Ik ben benieuwd naar jullie verslag!
263a.png
Door een pijnlijke vergissing van mijn kant, is in feite alles wat in de HT ruimte werd gedemonstreerd, niet representatief gebleken.
1f612.png
Ik leg uit waarom... er stonden 2 baskasten opgesteld - een kast met 1 x 15inch driver voor het infra laag tot 30Hz en een kast met een 2x10inch in gebalanceerde opstelling voor het laag tussen 30 en 80Hz. Beide passieve kasten waren aangesloten op 1 Hypex plate amp met 2 kanalen versterking en actieve filtering per kanaal. Vanuit die versterker kan je dus de subs apart inregelen en de gewenste boost geven - het is immers een gesloten kast waar de driver al heel snel output verliest in het laag. De dsp 'pompt" die output op om een vlak verloop te behouden tot ver onder die afvalfrequentie. De 15inch kan je zo doortrekken tot 15Hz en de 2x10 tot 30Hz... Helaas had ik het hele systeem vorige nacht nog ingeregeld omdat ik niet tevreden was met eerdere resultaten. De meetresultaten met REW waren vanacht wel goed, dus ik verwachtte een goed eindresultaat.

Omdat er vanmorgen al om 10u werd gestart, kon ik enkel maar wat muziek in stereo en op laag volume testen (buren weet je wel). Dat leek prima. Bij de eerste stereo demo's was er hier en daar een opmerking dat de stemmen wat naar links trokken, dus niet helemaal centraal stonden. Dat was al een beetje vreemd, maar niet iedereen had er last van en de klank was verder strak te noemen.

Stereo en concerten op bluray passeerden allemaal zonder enig probleem. Tot de eerste film (the Hobbit pt2) en de 2x10 herhaaldelijk begon te "flapperen", de driver die dus voorbij zn xmax gaat. Het ding gaat er niet van stuk, maar het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn.
1f44e.png
Toen ik de dsp settings wou checken om de oorzaak te ontdekken, diende het antwoord zich al snel aan. Ik "mute" het 15inch kanaal en wou de 2x10 even apart horen... maar het was de 2x10 die stil bleef.
1f62d.png
De subwoofers zaten dus op de foute trap. De 2x10 kreeg de 15inch settings en de 15inch de 2x10 settings. De 2x10 bevat bas drivers, geen subbas drivers. Het is een wonder dat hij tot dan toe alles prima deed. Zogauw er echter 20Hz content door werd gejaagd, kon hij niet meer mee natuurlijk.
1f612.png


Het verklaart meteen ook de moeilijke instelprocedure. Een beetje als een zeehond in een boom laten kruipen en een aap in zee laten duiken... je moet het maar voor mekaar krijgen!

Helaas was de demo dus weinig representatief. Het systeem met uitgebalanceerde drivers is ideaal voor de hogere basfrequenties loepzuiver te plaatsen en koppelen aan de +80Hz van de gesloten monitoren. Dat werk werd nu gedaan door de enkele 15inch. Niet vreemd dat er dan problemen waren op het crossover punt naar de monitors. En vandaar waarschijnlijk ook de opmerking dat de stem wat naar links trok ... waar de 15 inch naast de linker speaker stond.
dash.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Fijn dat te horen Joske. Beneden deed een 2x10 op een stereo set met compacte gepoorte speakers wel goed zn werk. Gelukkig maar.

In de namiddag kwam.er trouwens nog een geluidstechnicus langs voor een demo. Îk wisselde eerst de kabels, stelde een simpele filtering in zonder na te meten met REW en dus ook zonder finetuning. Resultaat... set met sub verkocht!
1f606.png
Kon het smorgens maar zo geklonken hebben. Zucht. Andermaal sorry voor deze beginnersfout van een toch wel ervaren rot.
1f617.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Hoi hoi,


Eerst en vooral: een superdikke merci om ons op zondag te willen ontvangen voor de A*BNB sub demo Stephan!
1f44d.png
Het ontvangst was zeer hartelijk en het was leuk de man achter A*BNB eens in levende lijve te mogen ontmoeten. Het was ook fijn om een paar gezichten achter de nicks op dit forum te kunnen plaatsen trouwens.
1f61c.png
1f609.png


Eerlijkheidshalve was ik over de demo zelf wel teleurgesteld.
1f922.png
Na wat eerdere e-mail communicatie over het concept achter deze subs en de tussenkomsten van Stephan in een paar threads hier (over subs uiteraard), had ik eigenlijk best wel wat verwachtingen van de demo die er aan zat te komen. Als het dan misloopt bij het eerste filmfragment is het natuurlijk gedaan met spelen. Ik begrijp dat technische problemen met toestelenaltijd kunnen optreden, om het even op welk moment. Da’s overmacht. Maar het verkeerd inregelen, het niet correct (kunnen) plaatsen van hardware edm... zou in principe niet mogen als je bij een audiodealer op locatie mag gaan luisteren. Die zorgt ervoor dat alles staat/ingeregeld staat zoals het hoort, toch? Ok, er is wel een ‘uitleg’ waarom het een en ander niet lukt(e), maar daar hebben we niet veel aan. Vergelijk het met een theatervoorstelling, iemand die een speech geeft, een concert etc… en dat je de avond ervoor je teksten gaat instuderen. Vergeet het, dat loopt gegarandeerd verkeerd (of minstens zeer stroef) af.


Over de stereo kan ik kort zijn – ik had niet echt veel ‘last’ van een stem die scheeftrok op de paar nummers die ik gehoord heb. Er was ook wel wat discussie over naargelang het nummer etc... Skoebiedoe zal daar wel meer over kunnen vertellen gezien die toch wel een langere tijd in de sofa geplakt naar stereo zitten luisteren heeft
1f634.png
. Het stemprobleem leek plots ook opgelost voor sommigen toen de centerspeaker verdween uit het stereobeeld? ...
1f606.png
Enfin, de uitleg hierboven was misschien ook wel de oorzaak van de scheefgetrokken situatie.

De spiderman track die ik mee had vond ik op het eerste gehoor wel snor zitten qua laag, dat was mijn focus in eerste instantie - want daar kwamen we toch voor? Van de Trentemøller had ik echter véél meer laag verwacht - of misschien wat nuanceren: ben ik gewoon van een pak laag te voelen? Lag het ook aan die verkeerde instellingen? Ik weet het niet. Wat dacht Jan over Trentemøller precies eigenlijk? (gezien het zijn usbke was en ik dus vermoed dat hij er ook naar luistert thuis) ? Er waren een paar andere nummers waarvan ik het laag dan wel weer "goed" vond klinken, maar gezien ik die nummers niet echt ken, weet ik dus ook niet wat er eventueel inzit/uit te halen valt. @Stephan - wat was die eerste schijf die je daar oplegde toen we allen samen zaten? De naam ontsnapt me (was een madam die zong, me zo een lage bass in die track?)

De Ed Sheeran BD was een héél leuke ontdekking – die heb ik me inmiddels al besteld zie
1f44d.png


Over film kunnen we jammer genoeg niet veel zeggen, too bad
1f62d.png


Don’t get me wrong here. Het is zeker niet mijn bedoeling hier wat te staan bashen ofzo. Ik denk dat we hier volwassen genoeg zijn om te mogen discussiëren en onze eerlijke mening kunnen ventileren. Ik geef dus gewoon mee hoe ik de demo ervaren heb. Ik blijf het wel zeer eigenaardig vinden hoe een demo op deze manier in duigen kan vallen – over M&K wil ik trouwens geen discussie voeren. Ken dat al een hele tijd en dat is wel degelijk spul - hoewel ik ze destijds ook al rommelig weten spelen heb. (die audiobeurzen, daar blijft ge beter weg :)) Ik geloof nog altijd in Stephan’s opzet/concept, dus het voordeel van de twijfel heeft hij nog wat mij betreft *lol* - hoewel ik zeer goed besef dat de enige (speaker) subtest er eentje is die je thuis uitprobeert.

Het is dan ook gewoon ferm dat A*BNB de mogelijkheid biedt langs te komen om een test ter plekke uit te voeren – mét de nodige, correcte inregelingen.
1f606.png
Dat soort service is – naar mijn gevoel- eerder uitzonderlijk. Ik vind ook, gezien de scherpe prijs van de subs, dat bv bij niet aankoop van een A*BNB sub(combinatie) een kleine vergoeding mag gevraagd worden voor het uitvoeren van de demo in de eigen luisteromgeving (je ziet alvast hoe kritisch een manuele inregeling kan zijn, je moet er het hoofd bijhouden :)). Voor niets gaat enkel de zon op!

Anyhow, nogmaals hartelijk bedankt voor de organisatie gisteren en hopelijk is de herkansing wel een schot in de roos. Ik kijk dus al volop uit naar wat Joske's bevindingen zullen zijn zodra hij het A*BNB concept thuis kan testen...
1f44d.png



Ps: de .m4a is toch een lossy formaat hé?… ik denk dat Joske z’n files dus beter ript naar alac voortaan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess zei:
Ik geloof nog altijd in Stephan’s opzet/concept, dus het voordeel van de twijfel heeft hij nog wat mij betreft *lol* - hoewel ik zeer goed besef dat de enige (speaker) subtest er eentje is die je thuis uitprobeert.


Anyhow, nogmaals hartelijk bedankt voor de organisatie gisteren en hopelijk is de herkansing wel een schot in de roos. Ik kijk dus al volop uit naar wat Joske's bevindingen zullen zijn zodra hij het A*BNB concept thuis kan testen...
1f44d.png



Ps: de .m4a is toch een lossy formaat hé?… ik denk dat Joske z’n files dus beter ript naar alac voortaan
1f609.png
Daar de sub zonet is verkocht zal een uitdaging van Stephan's concept in mijn eigen vertrouwde luisteromgeving helaas even op zich moeten laten wachten. Uiteraard is het bij mij wel de bedoeling dat de dual-sub 10" zonder enige toepassing (neutraal) van DSP hier even naast een SVS SB13Ultra kan getest worden en de verdere afstelling van de gehele set hier voor rekening van ADSY Pro wordt genomen.

Ben toch wel eens benieuwd of Stephan’s dual-sub 10” hier het midlaag fameus zal kunnen opkrikken
1f606.png


PS: mijn muziekbestanden .m4a zijn uiteraard lossless ALAC http://www.applelossless.com/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Joske007 zei:
Daar de sub zonet is verkocht zal een uitdaging van Stephan's concept in mijn eigen vertrouwde luisteromgeving helaas even op zich moeten laten wachten. Uiteraard is het bij mij wel de bedoeling dat de dual-sub 10" zonder enige toepassing (neutraal) van DSP hier even naast een SVS SB13Ultra kan getest worden en de verdere afstelling van de gehele set hier voor rekening van ADSY Pro wordt genomen. Ben toch wel eens benieuwd of Stephan’s dual-sub 10” hier het midlaag fameus zal kunnen opkrikken
1f606.png


PS: mijn muziekbestanden .m4a zijn uiteraard lossless ALAC http://www.applelossless.com/
Is dat een vereiste dat die ADSY pro z'n ding doet? Dat kan je toch niet zeggen op voorhand? Ik bedoel, voor 't zelfde geld geeft een manuele instelling een beter resultaat in 't geheel? (dunnow he, stel me gewoon de vraag en gezien je wel wat kan instellen op die dsp bij de sub blijkbaar - in dat geval heb je wel wat meer spullen uit te testen vermoed ik :))

verwarrend hoor, lossless in m4a container duwen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Of een ruimte nu wel of niet akoestisch is behandeld, kan ik je uit persoonlijke ervaring wel zeggen dat roomcorrectie zijnde “Adsy Pro” hier zijn diensten in zeer positieve zin wel heeft bewezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Joske007 zei:
Of een ruimte nu wel of niet akoestisch is behandeld, kan ik je uit persoonlijke ervaring wel zeggen dat roomcorrectie zijnde “Adsy Pro” hier zijn diensten in zeer positieve zin wel heeft bewezen.
Dat zal wel zijn, maar onmiddellijk de dsp instellingen uit het A*BNB produkt als "niet relevant" of "niet te gebruiken" beschouwen is misschien ook wat kort door de bocht, zeker als je ziet welke instellingsmogelijkheden er blijkbaar zijn tov de (mainstream) commerciële alternatieven ? Misschien is er wel meer te spelen op subniveau op de box zelf dan met de adsy pro... uit te vissen zou ik zeggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Wat de instelling van onze subs met ADSY pro betreft... Ik heb geen persoonlijke ervaring met deze EQ, maar ik vrees dat bij een (semi) automatische inregeling, ADSY de sub of subs zal trachten op te krikken waar mogelijk in het laag, met de bedoeling zo diep mogelijk te gaan. Het concept achter de 2x10 baswoofer, is net dat deze drivers bevat die, veel beter dan de commerciële SUBwoofers, het gebied tss 40 en 80Hz kan weergeven. Door het feit dat de drivers kleiner zijn en geen dikke rolranden hebben met grote Xmax, reageren ze sneller en kunnen ze een korte en zeer droge, correcte laagweergave geven in dat gebied. Ik filter deze dan ook af op 35 of 30Hz - een beetje in functie van het gebruik. Als een klant graag heel hard speelt (referentieniveau of hoger), dan is 35Hz een veiliger marge. Dat affilteren is via dsp en gebeurt doorgaans met een 18 db per octaaf instelling. Dus als de output op 30Hz zo'n 90db is, is hij op 15Hz nog maar 72db ... als er een 15Hz signaal wordt weergegeven natuurlijk. Maar er is uiteraard nog steeds een niet te verwaarlozen output (ook al is deze niet hoor of voelbaar meer). Als een ADSY nu dat signaal onder die 30Hz gaat versterken met dezelfde 18db per octaaf, dan zit de sub natuurlijk wel met een probleem. Ik weet niet in hoeverre je met ADSY (pro) rekening kan houden met de fysieke beperkingen van een driver. Kan je dit vooraf instellen? Zoja, dan kan je het automatisch laten werken, indien niet, dan is het volgens mij beter om de sub manueel bij te plaatsen en regelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
@Joske007 Dat de 2x10 in 'Industrial' afwerking is verkocht, hoeft niet te beletten dat ik met de andere 2x10 kan langskomen. En vermits ik de planken en drivers heb liggen om 2 nieuwe te bouwen, kan ook de versie met de 2e driver in downfiring vrij snel klaar zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
ToothLess zei:
...Als het dan misloopt bij het eerste filmfragment is het natuurlijk gedaan met spelen. Ik begrijp dat technische problemen met toestelenaltijd kunnen optreden, om het even op welk moment. Da’s overmacht. Maar het verkeerd inregelen, het niet correct (kunnen) plaatsen van hardware edm... zou in principe niet mogen als je bij een audiodealer op locatie mag gaan luisteren. Die zorgt ervoor dat alles staat/ingeregeld staat zoals het hoort, toch? Ok, er is wel een ‘uitleg’ waarom het een en ander niet lukt(e), maar daar hebben we niet veel aan. Vergelijk het met een theatervoorstelling, iemand die een speech geeft, een concert etc… en dat je de avond ervoor je teksten gaat instuderen. Vergeet het, dat loopt gegarandeerd verkeerd (of minstens zeer stroef) af.
1f62b.png
Ik sla deemoedig de blik naar de grond.
1f609.png


Er is uiteraard geen excuus voor het feit dat een filmdemo niet heeft kunnen plaatsvinden. Het was jammer dat het al na 13u was toen we aan het draaien van film zijn begonnen, terwijl De M&G van 10u tot 14u was gepland. Enkelen gaven ook aan niet lang meer te kunnen blijven, anders had ik wel nog een poging gedaan om de filtering aan te passen.

Maar je mag het niet wijten aan "het niet kunnen plaatsen of instellen van de apparatuur". Het was domweg een vergissing door het fout aansluiten van de speakerkabels vanuit de subamp (die los stond van de subwooferkasten). Het ene kanaal gaf de infra bas weer, het andere de bas en lage midbas. De room eq via de actieve filtering was prima, net zoals de integratie tussen beide subs en de monitoren... Ik heb REW metingen die dat aantonen. Maar dat is een testsignaal aan 70db en dat bracht dus niet aan het licht dat de kast die ik een filtersetting had gegeven voor het gebied van 15 tot 35Hz in werkelijkheid de kast was met de 2x10 basdrivers! Dat werd pas bij film op volle sterkte duidelijk. Had ik vooraf met die settings ook zelf film getest, dan had ik het toen al gemerkt. Maar helaas was zondagochtend 9u daar niet het gepaste tijdstip voor. De finetuning van de subs was ik trouwens vrijdagmiddag al begonnen. Zowel vrijdagavond als zaterdagavond had ik een 'goed' respectievelijk 'ok' resultaat, maar daar doen we het niet voor!
1f609.png
Vandaar de keuze om zaterdagnacht nog op beter te mikken... Wanneer de fout is binnengeslopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Afregelen en finetunen van de subs, doe je pas eens je een goede plaatsing hebt gevonden. Eentje waarbij je eerste meting al behoorlijk goed is, zonder dat er aan gewerkt werd. Vandaar dat de 2 subs enkele keren van plaats zijn gewisseld. Van links en rechts vooraan over links en rechts opzij tot links en rechts achter. Met 2 kasten geeft dat wel heel wat opties.
1f606.png
De speakerkabels die ik ervoor gebruikte waren 1 korter en 1 langere, dus die moesten ook af en toe van subkast worden gewisseld. Uiteindelijk heb ik de -instinctieve- fout gemaakt om de kabel die van rechts kwam in de rechter speakerterminal te stoppen en de kabel van links in de linker - en dat was nu net niet de juiste keuze. My bad...
1f634.png
... ik was aan het slapen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Oesje, ik kan even niet meer volgen - als het een fout aansluiten van speakerkabels betrof - dan waren die toch heel snel verwisseld? Ik dacht dat het ging om filtering dat verkeerdelijk gewisseld werd en dat je dat met de pc dan terug moest gaan instellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
ToothLess zei:
Oesje, ik kan even niet meer volgen - als het een fout aansluiten van speakerkabels betrof - dan waren die toch heel snel verwisseld? Ik dacht dat het ging om filtering dat verkeerdelijk gewisseld werd en dat je dat met de pc dan terug moest gaan instellen?
Het fout aansluiten van de speakerkabels gebeurde VOOR ik de filtering instelde. Dus alle filtering was via REW nagemeten en goed bevonden, rekening houdend met de pieken en dalen die in de kamer van nature optreden. Had ik simpelweg de kabels terug omgewisseld, dan zou de 2x10 niet meer zijn doorgeslagen, uiteraard, maar de filtersettings zouden dan wel in de "safe zone" gezeten hebben, de pieken en dalen zouden totaal onvoorspelbaar zijn geworden zonder eerst na te meten en opnieuw bij te stellen. Een werk van al gauw een uur minimum.

Dan moet de conclusie zijn ... beter geen filmdemo dan een slechte filmdemo omdat je de callibratie niet hebt kunnen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Maar hoewel de meting een behoorlijk goed resultaat had gegeven, was wat weergegeven werd helemaal in strijd met mijn filosofie! Ik vind namelijk dat een 15ich driver niet goed genoeg kan integreren met gesloten monitor speakers die pas vanaf 80Hz weergeven. Vandaar het gebruik van vlakke 10inchen voor die taak. Als je dan in realiteit de 15inch aan het gebruiken bent en de 10 voor infra ... dan mag ik al blij zijn dat het nog 'ok' klonk bij stereo. Pas op, het klonk gecontrolleerd, maar al de meerwaarde van het gebalanceerde geluid uit de 2x10 was er niet en alle nadelen van een 15inch tot 80Hz waren er wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
achja, missen is des mensens uiteindelijk!
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
ToothLess zei:
achja, missen is des mensens uiteindelijk!
1f609.png
Idd.
1f62b.png


En het klopt dat je makkelijker in de fout gaat als je onvoorbereid bent ... ... maar kennelijk ook als je tè hard je best doet.
1f606.png


Voor wie alsnog interesse heeft, ondertussen staat de set sinds gisteren terug te knallen. Altijd welkom (na afspraak) om het met je eigen oren te checken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess zei:
Dat zal wel zijn, maar onmiddellijk de dsp instellingen uit het A*BNB produkt als "niet relevant" of "niet te gebruiken" beschouwen is misschien ook wat kort door de bocht, zeker als je ziet welke instellingsmogelijkheden er blijkbaar zijn tov de (mainstream) commerciële alternatieven ? Misschien is er wel meer te spelen op subniveau op de box zelf dan met de adsy pro... uit te vissen zou ik zeggen?
Er staat ook nergens te lezen dat de DSP-instellingen uit het A*BNB produkt als "niet relevant" of "niet te gebruiken" door me wordt aangehaald. Ik bedoel vooral, wanneer de betreffende A*BNB sub zonder enige vorm van toegepaste DSP (alles in bypass) hier wordt afgeleverd! Het voor me wel eenvoudiger wordt om deze ongecorrigeerd naast mijn bestaande sub te zetten om nadien alles in te regelen met Adsy Pro, zonder hierbij beroep te moeten doen op Stephan’s tijd en DSP-toepassingen.

Uiteraard kan je dmv DSP-instellingen uit het A*BNB produkt het een en ander corrigeren om tot een goed resultaat te komen, helaas is dit gehele gebeuren dan ook niet voor alle consumers onder ons weggelegd
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@Joske007 Dat de 2x10 in 'Industrial' afwerking is verkocht, hoeft niet te beletten dat ik met de andere 2x10 kan langskomen.
Als dit het zelfde strakke resultaat kan neerzetten, uiteraard van harte welkom om het midlaag hier op te krikken
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Uiteraard is het bij mij wel de bedoeling dat de dual-sub 10" zonder enige toepassing (neutraal) van DSP hier even naast een SVS SB13Ultra kan getest worden en de verdere afstelling van de gehele set hier voor rekening van ADSY Pro wordt genomen.
Dat had ik wel nu wel efkes anders geïnterpreteerd zie Josken
1f617.png
1f606.png
my bad
1f607.png


Gewoon uit curiositeit - op hoeveel room positions doen jullie dan de pro meting precies?


@Stephan - kan je bij gelegenheid de naam van die madam es doorspelen die je eerst oplegde ?
1f44d.png
tenkjoe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
@ToothLess Die vraag was me net weer te binnen geschoten... Tori Amos met een cover CD "Strange Little Girls" die ik kan aanbevelen. Zit er net weer naar te luisteren.
1f604.png


Cowboy Junkies - Trinity Sessions kan ik ook sterk aanbevelen voor een atmosferische CD live opgenomen in een kerk. Let op, er is ook een revisited versie van voor het 25 jaar bestaan van de opname... maar die is minder vind ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator: