• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nice! Serieuze werken! Ach alst al 40j gn voortuin is zou ik er mijn voeten nu ook aan vagen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zal jammergenoeg niet lukken nu we de bouwaanvraag gedaan hebben. Gaat ook over ongeveer 5000€ aan premies die we anders mislopen omdat we een bouwovertreding hebben zogezegd -_-
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Chickenlal zei:
Zal jammergenoeg niet lukken nu we de bouwaanvraag gedaan hebben. Gaat ook over ongeveer 5000€ aan premies die we anders mislopen omdat we een bouwovertreding hebben zogezegd -_-
Waarschijnlijk mag je niet verharden (dus het moet waterdoorlatend blijven). Er zijn echter wel waterdoorlatende opritten mogelijk. Bespreek het eens met je architect.

btw, uw huis was vroeger echt wel een bommahuis
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ja, maar ze zeggen echt dat er geen 2de auto op mag! Voor het stukje muur tussen deur en poort moeten struikjes zodat er geen wagen op kan.

Had beter ipv voordeur daar ook een poort laten steken inkomhal is 2,5m breed, kan nen auto in haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ahja, logisch enal. Ze zouden moeten content zijn dat ge een oprit voor 2 auto's wilt voorzien. Das meer parking op straat...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ja jammer. Geen enkele oprit in de straat heeft groen, staan overal 2 auto's, maar blijkbaar al wie nu een vergunning aanvraagt heeft het zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Voor zij die aan het bouwen zijn: Kijk voor verlichting zeker op 2e hands en veilingsites! Deze week voor 900 euro verlichting gekocht met een waarde van + 5000 euro. En het is nu niet dat verlichting iets is dat snel verslijt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Zeer mooi allemaal!

Geweldige douche!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Knappe verbouwing!

Sent from my MotoG3 using Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.522
159
66
Nice!!

je moet eens experimenteren met je fronts iets naar binnen te draaien, dit kan de stereo weergave verbeteren bij muziek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Knap idd Badkamer vind ik net het minste
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Morgen om verf voor. Knze slaapkamer. Tijd om nog wa verder af te werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Vraagjr Onze keuken en badkamer meubel hebben ral 9001 Nu willen we al onze deuren ook in het wit (deuren zijn met verticale groeven en zwarte klinken en scharnieren, landelijk)

De muren willen we ook wit.

Zo ook in onze slaapkamer. Deuren identiek.

Maar wat doen we he

Deuren ook in ral 9001 en dan 9010 op de muren of past dat niet dan? Of muren in 9001 en deuren in 9010?

9001 is cremewit 9010 is meer wit wit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToonVA

New Member
4 mei 2017
1
0
4
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/709-bouwen-verbouwen/?postID=33721#post33721" data-author="sandervdw"> Begonnen met bekabeling van de zekeringkast. Ingewikkeld, maar leuk jobje om je in te verdiepen.

2ajcie0.jpg


21dfk7q.jpg
</woltlab-quote>
Hey,

Ik zie dat je een overspanningsbeveiliging hebt geplaats. Nu heb ik interesse om dit in mijn installatie in te bouwen maar heb hier geen ervaing mee. Zelf beschik ik over een 3 Fasen aansluiting (3x 380V +N - 40A) en wou het totaal tegen overspanning beveiligen, niet individuele kringen. Hoe sluit je deze aan, is dit na de hoofddifferentieel van 300mA of moet deze ergens anders tussen komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Overspanning altijd eerst dan hoofdzekering en dan de diff.

( is trouwens nog altijd geen garantie tegen blikseminslag.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ToonVA zei:
Hey,

Ik zie dat je een overspanningsbeveiliging hebt geplaats. Nu heb ik interesse om dit in mijn installatie in te bouwen maar heb hier geen ervaing mee. Zelf beschik ik over een 3 Fasen aansluiting (3x 380V +N - 40A) en wou het totaal tegen overspanning beveiligen, niet individuele kringen. Hoe sluit je deze aan, is dit na de hoofddifferentieel van 300mA of moet deze ergens anders tussen komen?
Dat aansluiten vond ik wel raar. Dat staat eigenlijk parallel tov de rest van de kringen. De draden die uit de meter komen gaan dus in de differentieelschakelaar, gaan van daaruit parallel naar de andere kringen en naar de overspanningsbeveiliging. Wij hadden dat ook eerst als "eerste" in de kast gehangen maar dat werd afgekeurd door de keurder. De reden was dat je anders een plek hebt die niet achter een verliesstroomschakelaar hangt, namelijk het draadje tussen de overspanningsbeveiliging en de verliesstroomschakelaar.

Wat ik vooral raar vond is dat hier eigenlijk gewoon draden in gaan, maar geen draden uit, dus op 1 of andere manier "zuigt" dat de overspanning naar zich toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator: