Skank
Well-Known Member
ah https://www.fluvius.be/nl/thema/met...tale-meters-en-zonnepanelen-dit-moet-je-weten
Dus toch nog terugdraaiend hoewel fysiek niet zichtbaar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Nee hoor, sinds het arrest van grondwettelijk hof is er geen terug-draaiende meter meer voor eigenaars met panelen en DM.ah https://www.fluvius.be/nl/thema/met...tale-meters-en-zonnepanelen-dit-moet-je-weten
Op die link die je aangaf staat het duidelijk :Hoe? is die pagina dan niet meer correct?
MAar dan krijgen we wel cent per kwh? toch?
En hoeveel is dat?
Kan toch niet dat ze dit nog niet weten maar de terugdraaiende meter wel al stopzetten
Ja, indien je installatie al wat jaren operationeel is moet je geen enkele premie verwachten. Ik denk zo ongeveer tot 2013 ofzo. (maar dan is de premie ook maar 50 euro ofzo)Als ik het goed begrepen heb voor mijn PV-installatie + DM komt er het volgende resultaat uit de calculatie.
Bereken uw retroactieve investeringspremie
Uw retroactieve investeringspremie bedraagt €0,00.
Bedraagt uw retroactieve investeringspremie 0 euro, dan betekent dit dat uw installatie al een rendement van 5% behaalt, berekend op een referentie-installatie.
Waar doe je daAls ik het goed begrepen heb voor mijn PV-installatie + DM komt er het volgende resultaat uit de calculatie.
Bereken uw retroactieve investeringspremie
Uw retroactieve investeringspremie bedraagt €0,00.
Bedraagt uw retroactieve investeringspremie 0 euro, dan betekent dit dat uw installatie al een rendement van 5% behaalt, berekend op een referentie-installatie.
Mij PV-installatie is inderdaad al wat jaartjes oud, ergens begin 2011.Ja, indien je installatie al wat jaren operationeel is moet je geen enkele premie verwachten. Ik denk zo ongeveer tot 2013 ofzo. (maar dan is de premie ook maar 50 euro ofzo)
Ik weet ook niet of er daar de komende maanden iets aan gaat aangepast worden, maar als je de 5% "rendement" hebt gehaald zal het noppes zijn.
Ne keer kijken wat Vlaanderen nog uit de hoed gaat toveren de komende maanden. Denkelijk een iets betere compensatie voor diegene die echt gekloot zijn en hun installatie in 2019/2020 in gang gezet hebben enz.
Hier
Vlaams Energie- en Klimaatagentschap | Vlaanderen.be
www.energiesparen.be
Huh? Toch niet waar ? Net omgekeerd.1500 euro, maar ik vind het maar een rare berekening. Als mijn installatie ouder was, zou ik meer krijgen
Ik lees dat je je overschot aan geproduceerde elektriciteit ook kan verkopen?
Iemand hier al ervaring mee heeft?
Wat ik al wel weet is dat wij door de digitale meter het nachttarief terug laten activeren.
Bron: https://www.energiesparen.be/groene...t-die-ik-niet-gebruik-en-in-het-net-injecteer
Vanaf 1 januari 2021 heeft elke eigenaar van zonnepanelen die een digitale meter heeft het recht zijn elektriciteit te verkopen die hij niet onmiddellijk zelf verbruikt en in het net injecteert. De digitale meter laat toe dat de elektriciteit die u in het net injecteert exact gemeten wordt en door een elektriciteitsleverancier aangekocht kan worden.
Alle eigenaars van zonnepanelen met een digitale meter kunnen met hun elektriciteitsleverancier een terugleveringscontract afsluiten om een vergoeding te ontvangen. Dit gebeurt dus niet automatisch door de elektriciteitsleverancier.
Indien u geen teruglevercontract afsluit met uw elektriciteitsleverancier, wordt de elektriciteit die u produceert, maar niet onmiddellijk zelf verbruikt (productieoverschot) 'gratis' op het net geïnjecteerd en gebruikt om de netverliezen te dekken en dus kosten van de netbeheerder te verlagen. Dit voordeel voor de netbeheerder komt uiteindelijk ten goede van alle netgebruikers en is geen extra winst voor de netbeheerders.
De V-test® van de VREG vergelijkt niet alleen de afnamecontracten van de verschillende energieleveranciers, maar ook terugleveringscontracten.
Dat zal idd gewoon vanop afstand geregeld worden.Bedankt Heren
Ik heb vandaag alleszins mijn aanvraag voor het nachttarief ingediend.
Als ik het goed heb kan dit nu vanop afstand geactiveerd worden?