• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Digitale meter

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat zal idd gewoon vanop afstand geregeld worden.
Weet wel dat volgens mij dit het laatste jaar is dat het concept dag/nacht (2-voudig) nog bestaat, vanaf 2022 = capaciteits-tarief.
Dus hopelijk haal je de kost voor omzetten (25 euro ?) er nog enigzins uit ?
Bedankt dat je me hierover even inlicht.

Wel jammer dat het hele systeem is omgegooid. Waarbij ik me afvraag welke normale mens hier nog aan uitgeraakt?
Ivm het nachttarief dat blijkbaar komt te vervallen op 2022 en omschakelt naar het capaciteits-tarief, moet ik me dan toch weer eens even inlezen.

Wat is het capaciteitstarief?
Je verbruik spreiden om pieken af te vlakken wordt dus de boodschap. Je doet er vanaf 2022 dan ook goed aan om niet te veel energieverslindende apparaten op hetzelfde moment te gebruiken. Heb je zonnepanelen, dan verbruik je het best die energie op het moment dat ze geproduceerd wordt.

Dit is toch voor ne werkende mens niet realistisch haalbaar 🤬
Dus voortaan wassen, drogen en strijken als de zon schijnt ipv er even tussenuit te knijpen om van het goede weer te genieten 😎🌞
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Vb.

Ik dacht begrepen te hebben dat de huidige prijs / kWh een stukje zou dalen, maar vervolgens heb aanvulling in functie van je (gemeten bij DM, geschat op 2.5kW/piek bij analoge meter kwartier-piekverbruik)
Zet je dus je 2000W jacuzzi in gang, samen met je 3000W friteuze, nog je oven erbij en je 5000W inductie kookplaat ga je op die verbruikte kW's denkelijk de surplus betalen.
Maar er is nog veel onduidelijk denk ik, er zijn nog geen effectief cijfers geweten wat het nu allemaal gaat kosten etc.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007