• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrische fiets

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Identiek hetzelfde ga je uiteraard niet vinden... Ik bedoel een gelijkaardige stijl.

De BMC Alpenchallenge die ik heb is bv zo. Daar zijn er 3 verschillende modellen in. De Ridley heeft ook een model of 2 in die stijl. Dus je hebt er al meer dan 4... FYI de prijs op een site zal altijd duurder zijn. Als je bij de fietsenwinkel gaat krijg je zeker nog wat korting...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Met die cowboy zie ik echter ook geen mogelijkheid om de laptop of rugzak ofzo mee te doen.
Moeilijk he, compromis tss de 2
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Cowboy is wel std achterkant. Dus je kan bagagerek zelf installeren als je wil. Maakt het wel minder mooi... Dus type dat gemakkelijk verwijderbaar is beste optie hier. Je kan hun dat gerust eens vragen via FB. Ze antwoorden heel snel...
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Heb de kans gehad om ff met zo’n Cowboy te rijden. Op zich fietst die wel fijn enzo, maaruhm... die is wel volledig afhankelijk van de app om de fiets in te schakelen enzo. Voor mij een no go ;).

Slot is bv elektronisch en wordt unlocked met de smartphone app. Telefoon plat of erger, kwijt? Geraak maar eens thuis met de fiets dan

Edit: de v3 heeft nu op z’n minst een manuele unlock. Toch, te veel “high tech omdat het kan” in mijn ogen 😅. https://help.cowboy.com/en/articles/4634801-unlock-your-bike
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Heb de kans gehad om ff met zo’n Cowboy te rijden. Op zich fietst die wel fijn enzo, maaruhm... die is wel volledig afhankelijk van de app om de fiets in te schakelen enzo. Voor mij een no go ;).

Slot is bv elektronisch en wordt unlocked met de smartphone app. Telefoon plat of erger, kwijt? Geraak maar eens thuis met de fiets dan

Skank Skank is al aan het dromen van een HomeAssistant integratie... 8-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Haha sphinkx, nee of toch?
Nee serieus das niet de reden vd fiets

Dit is de scott https://www.elektrischefietsen.com/p/scott-aspect-eride-40-500wh-29-2019/

Philip,

Is wel waar wat je zegt.
Nu als die unlock er nu ook is, is dat geen issue

Is zo moeilijk wat te doen
Ik wil vooral meer fietsen en daarom kies ik voor elektrisch in de hoop dat dat me zal helpen daarmee.
Alleen wat he
Die alpenchallenge, 1, 2 of 3 , wat heb jij sphinkx?
Of een stromer? ook mooi, of zijn dat enkel pedelecs?

Doe je dat ook bagagerek on/off on /off

Geven jullie es exact jullie types door.
Zo twijfelen hier.
Mtb of citybike
 
Laatst bewerkt:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Mischien kan dit je ook interesseren....https://www.fietsenwinkel.nl/stromer-st1-x-618wh-sport-ltd-45km

Tis een stromer speedpedelec , hij kost ong 500 euro meer, maar is van een ander niveau. Stromer is zowat de top wat betreft elec fietsen, en hij kan 47 km /uur...
Omdat je zelf aangaf dat je er ook woon werk verkeer mee wil gaan doen mischien toch eens de moeite doen om een testrit te maken.

Die scott is een mbt, waarom denk je een mbt te kopen in het vlakke Knokke Heist?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ok. Er zit wel wat verschil in gevoel en rijgedrag van verschillende fietsen. Dat heeft te maken met vb. Hoek waaronder de voorvork staat, hoogte van de pedaalas, afstand tussn pedaalas en achterwielnaaf, stijfheid van het kader enz.

je gaf aan dat de fiets voor je vrouw is, en 2000 tot 3000euro is toch een redelijk bedrag. Het beste is naar de fietswinkel te gaan en zelf / je vrouw met een aantal fietsen laten rijden om zelf te voelen welke fiets je voorkeur geeft

Persoonlijk zou ik met dat budget eerder een ridley, trek of bmc kopen, cube zit naar mijn mening niet op dat niveau. Het verschil zit me vb. In graad van afwerking van de lasnaden, stijfheid shokbestendigheid van het kader, afwerking vb. Schijfremmen, voor en achter versnelling, stuur, zadel, naven, banden, etc...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Topic is zo geopend ja, ondertussen heeft mn vrouw ene besteld en ben ik nog op zoek
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bikester.be

Ken iemand dat?
Betrouwbaar?

Echt alles van fietsen is overal uitverkocht, ik heb de mijne te snel weggedaan denk ik

Behalve daar...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb er al wat gerief voor mijn fiets gekocht. Maar de fiets zelf komt van bij de fietsenmaker... Dan kan je testen 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Alle fietsen voor 2021 zijn overal uitverkocht.
Probeer maar es een fiets te bestellen bij een fietsenwinkel, je hoort direct dat alles uitverkocht is.
Gelijk waar ik ga.
Gewoon hun stock en thats it
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Ik heb er al wat gerief voor mijn fiets gekocht. Maar de fiets zelf komt van bij de fietsenmaker... Dan kan je testen 😉

same hier, spulletjes bestellen via bikester ok - zelfs terugsturen en ruilen werkt perfect! maar ne fiets... gaat ge toch eerst testen voor ge koopt bij de fietsenmaker :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
E-bikes zijn populair... Maar als specifieke fiets wil ga je geduld moeten hebben vrees ik. Die winkels kunnen toch bestellen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
E-bikes zijn populair... Maar als specifieke fiets wil ga je geduld moeten hebben vrees ik. Die winkels kunnen toch bestellen?

Neen want ze zijn allemaal uitverkocht voor 2021
Wie nu nog moet bestellen is voor 2022
Ik begreep er ook niks van en kon het moeilijk geloven, tot je in andere winkels gaat.
De bestellingen voor 2021 zijn volledig OP

Dus enkel als de shops die specifieke nu al besteld hebben , heb je kans, maar helaas
cube, scott.. allemaal uitverkocht

Das ook de reden waarom ik mijn mtb zo snel verkocht heb, tegen hoge prijs

Er zijn er geen te krijgen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hmm. Dus kan nog geld krijgen voor mijn mtb cube dan 😋
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tis nu echt de moment, ze springen erop, je zal zien, zet maar es op tweedehands