• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Emby

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nee zijn vergelijkbaar. Plex is ooit begonnen in 2008 als fork van XBMC en XBMC is een voorloper van Kodi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb echt zero issues met emby Geen idee wat jij zit te klooien lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Geen idee, ondertussen is het terug in orde
1f606.png


Gewoon altijd wat issues met die path substitution blijkbaar :p (Wat nu niet meer bestaat in de nieuwste emby)... Maar allé het is in orde /D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Path substitutions kon wel problemen geven op MAC en moest je manueel aanpassen. Nogal GEEKY en voor veel mensen een NO GO waar ik mij goed in kan vinden.

Ikzelf heb EMBY 6 maanden tevreden gebruikt, alleen heb ik bij updates meermaals problemen gehad (update van Mac OSX waarbij server niet meer werkte; update van Android TV op de Shield TV waarbij de Titan Skin of EMby in de Titan skin binnen SPMC voor Android TV niet meer werkte). Zoals ik in het begin al stelde dat is vaak een probleem als je veel dingen stackt bij kodi (Android>KodiFOrk>SKIN>Add-ON>...), vroeg of laat crasht de boel en de laatste keer bij mij moest er zelfs een fresh install van de server met volledige scraping klaargezet worden en dat was de druppel voor mij.

Op mac OSX is Plex Media server stabieler en beter in alle opzichten. Maar geen idee hoelang dat nog gratis zal blijven!

Qua client is PLEX dan weer niet echt top (zeker op android is het brol) waardoor ik een aangepaste EMBY-addon gebruik voor SPMC (een KODI fork). Tot aan de volgende update waarschijnlijk.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Erg tevreden hier v emby maar zit paar versies achter. Ik ga de komende tijd unraid, emby en kodi updaten wanneer kodi krypton stable is. (Gouw) daarna doe ik een serieuze freeze.... Alles op krypton en stoppen met updaten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
draai emby server op een imac §Versie 3.0.8300.0) en de kodi addon 2.3.0 onder Librelelec/kodi 17 beta3..

Alles werkt min of meer. het enige "ambetante" zijn de ondertitels. Vaak komt het voor dat de eerste 20( of meer alles sychroon verloopt en dan komen de ondertitels te laat maar soms ook te vroeg.. emby server download die van opensubtitles en de namen van de videofile en subtitlefile komen overeen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Wat ik heb nu onlangs is in een seizoen van the office dat de titels foutief zijn. De titels staan telkens aan aflevering te ver. Dus de aflevering die ik kijk draagt de titel van de vorige die ik gezien heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Omdat PLEX steeds meer de betalende toer lijkt uit te gaan (en omdat de plex app op android net je dat is, het op kodi maar half werkt sinds het niet meer ondersteunen van plexmbc) heb ik Emby opnieuw geïnstalleerd.
De verschillende profielen die je kan aanmaken vind ik een grote + en doet me toch twijfelen om PLEX te vervangen door EMBY. Maar ik ben wel nog voorzichtig met de laatste glitches en ondertitels blijkt nog steeds niet feilloos automatisch.

De EMBY app op Android TV is wel een grote vooruitgang! Hele mooie interfaces met veel extra info over acteurs en de film, integratie met Rotten TOmatoes. Het geluid kreeg ik bij mij niet helemaal ok, maar dat is vast omdat ik in de client decodeer ipv in de receiver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Road rebel
Probeer eens kodi als frontend , en emby als backend, zo doe ik het ook, en afspelen laat je doen door toestel zelf en niet door de emby server

Worth a try
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Dat had ik dus tot die ene update in oktober waar plots de combinatie spmc jarvis +titan + emby server volledig crashte. Het heeft mij een Clean install gekost op de shield (valt mee) en mijn server (pita!!).
Maar ik was er dan super tevreden over -op de ondertitels na-. Heb je de laatste versie van de Android app al kunnen proberen; die is echt ok en je kan externe spelers aanduiden (beetje zoals de wrapper).

In idee geval hoop ik met een receiver die passthrough toelaat iets meer flexibiliteit te hebben dan door intern te decoden in de app.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
De android app gebruik ik niet.
EMby ios app wel, tevreden van
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
nog mensen problemen met emby sinds upgrade naar officiële kodi 17? tot gistere n had ik een release candidate kodi 17 draaien onder libre electronic en sinds ik upgrade vanuit kodi naar Versie 17 werkt niets van emby nog. alle film en serieposters zijn verdwenen, enkel nog de titels en bij afspelen melding van niet gevonden. serverversie 2.3.0 en kodi addon 2.3.46
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
BIJ mij werkt het (de gemodde addon voor plex) beter dan ooit tevoren. Welke skin had je en welke gebruik je nu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
probleem heeft zich opgelost nadat emby een nieuwe server release 3.2.1 vrijgaf. Ik la op hun forum eenzelfde probleem. Nu werkt alles voorlopig terug.
kodi 17 skin estuary op een nvidia shield
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Maandag nieuwe PC.

Wat is het eenvoudigst om zonder problemen Emby op de nieuwe PC te krijgen zonder dat er eigenlijk veel zal veranderen? Laatste keren dat ik emby opnieuw installeerde had ik enkele uren werk om alles met Kodi terug tip top te krijgen met die pathing enzo, maar dat is precies veel verbeterd.

Is er een mogelijkheid om Emby te backup en restoren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
't is al te laat. Was vergeten te backuppen

en nu krijg ik het niet meer in orde natuurlijk. Constant diezelfde shitmelding dat hij de bestanden niet kan vinden... terwijl hij wel gans mijn library heeft gesynct.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Chickenlal zei:
en nu krijg ik het niet meer in orde natuurlijk. Constant diezelfde shitmelding dat hij de bestanden niet kan vinden... terwijl hij wel gans mijn library heeft gesynct.
Dat is minder, al eens geprobeerd om de emby addon in kodi opnieuw te doen? Eventueel eens de kodi host file aanpassen met het ip adres van de emby server, zodat ze zeker kunnen communiceren..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zal morgen eens de addon er af gooien en opnieuw doen.

Kan ook aan mijn windows pc liggen hoor, heb wel mijn schijven gedeeld enzo, maar geraak er met een andere pc ook niet in.

Is het mss omdat mijn account geen wachtwoord heeft op mijn pc dat het daar moeilijk mee om kan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Emby for kodi addon opnieuw geinstalleerd en alles werkt ????
 
Laatst bewerkt door een moderator: