• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Emby

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iemand de emby for lg smart tv?
Dan heb ik eigenlijk kodi niet nodig.
Kan ik die app downloaden op mn tv?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
oh zal ik es moeten uitzoeken, dan heb ik eigenlijk een mediaspeler over :p, hoef ik beneden geen kodi meer
Denk ik? Of ik zie toch geen meerwaarde vermits ik daar geen HT speakers enzo heb
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Gebruikt er iemand Emby op een Shield? Ik ben eerlijk gezegd super tevreden van Kodi maar blijkbaar is Emby (of Plex) wel een waardig alternatief. Centrale dbase is voor mij wel amper noodzakelijk gezien ik mijn media maar op 1 plaats afspeel. Maar veronderstel dat dit niet het enige voordeel is?

Bij Emby heb je wel bepaalde features waarvoor je moet betalen. Dus waarom overgaan naar een Emby (of Plex) als Kodi dit allemaal gratis aanbied?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb geen ervaring met Emby, maar het voordeel met Plex is dat het een server/client applicatie is.
Ik kan op mijn PC, iPad, TV of HT serie'kes zien en alles is altijd perfect in sync met elkaar. Mijn vriendin heeft zelfs haar eigen account zodat alles gescheiden blijft.
Plex is gratis, maar enkele features zijn ook betalend (plex pass nodig) zoals offline sync en dergelijke.
Een nadeel van Plex is dat hij iso's afspeelt.

Maar als je tevreden bent van Kodi, dan zou ik dat blijven gebruiken. Tenzij je gewoon iets nieuws wilt proberen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Is idd eens iets nieuw proberen. Kan ook perfect naast elkaar gebruikt worden volgens mij.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Is idd eens iets nieuw proberen. Kan ook perfect naast elkaar gebruikt worden volgens mij.
Zeker! In de woonkamer gebruiken we het meest Plex omdat we daar meestal series kijken. Soms eens Kodi als Plex het niet afspelen, maar dat gebeurd maar zelden. Bv. voor een iso.
Op zolder heb ik geen Shield en daar ist gewoon een Kodibox. Werkt voorlopig ook prima dus ik kan de aankoop van een Shield wel nog uitstellen. Al mis ik soms wel Netflix op zolder.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Veel gewisseld en gedaan

Ik gebruik kodi icm emby
kodi frontend, backend emby
of wast omgekeerd

plex geprobeerd, maar die doet het niet goed met subs enz
emby heeft meer gratis features dan plex

heel content van emby
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Sphinx, met een Shield moet je geen schrik hebben voor Plex. Het probleem met subs is dat sommige players dan vertrouwen op transcoding en dan heb je een zware server nodig. Maar de Shied speelt alles native af dus de server moet niet veel kunnen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik heb echt niet voor plex, nochtans er mij serieus in verdiept

meer opties met emby en kodi

niet alleen door die transcoding, die anderen ook beter doen, het is allemaal vaag, had je dit maanden geleden eerder gevraagd kon ik hje alle voor en nadelen zeggen, nu niet meer

zoek gerust es op google
mooie vgl'en daar
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben de enige met unraid en emby denk ik ;)
anyway pad juist gezet naar

smb://ipadres/map films
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat is goed mogelijk. Ik ben het aan het bekijken maar zie er momenteel niet veel meerwaarde in :)

Maar helpt wel om zo'n oplossingen te lezen ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat is goed mogelijk. Ik ben het aan het bekijken maar zie er momenteel niet veel meerwaarde in

Maar helpt wel om zo'n oplossingen te lezen ;-)

synced watched status over alle instances is een voordeel
kodi herinstall is je db nog goe
is gewoon veel beter ;)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik bekijk alles maar op 1 scherm. db nog goed na een herinstall is wel een heel groot voordeel :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
is echt wel makkelijk emby
beter dan plex imo in mijn geval


zal straks es filmke tonen van mn kodi in de woonkamer
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx