Ondertussen zitten we in ons huisje en heb ik alles nog is goed kunnen opmeten. Aanvankelijk was het plan om twee vloerstaanders te nemen voor de fronts (B&W 684 S2) en satelliet speakers als rears (B&W M1). Maar de realiteit blijkt anders te zijn dan mijn aanvankelijk schets. Ik wil de TV uitlijnen tegenover de zetel (andersom gaat niet - zetel is te groot) waardoor die niet in het midden van de muur komt te hangen. Daardoor krijg je ongeveer zoiets....
Die linkse speaker zit echt wel in het hoekje geperst. Lijkt me niet ideaal wat het geluid betreft.
Mijn Plan B is een setje van Q acoustics, de 7000i.
Iets compleet anders, weet ik, maar de reviews zijn - rekening houdend met wat het setje kost - lovend. Om het geheel toch een beetje op te waarderen zou ik de center wel vervangen door een 3090c van Q acoustics:
De sub wil ik vervangen door SVSound SB-2000:
Wat denken jullie hiervan? Gaat dat geheel wat in evenwicht zijn?
Een receiver heb ik trouwens al, dat is de Onkyo TX-NR709. Heb die op de kop kunnen tikken voor 300 euro, kon ik gewoon niet laten liggen. Heb al een paar luistersessies gedaan in speciaalzaken en om heel eerlijk te zijn, blind zou ik wellicht geen verschil horen tussen de verschillende receivers. Dus zo'n Onkyo leek me sowieso een veilige keuze.
Ik weet het: die Q acoustics sats gaan geen match zijn voor B&W vloerstaanders maar langs de andere kant: Ze nemen veel minder plaats in, zijn wellicht wat minder 'veeleisend' qua ademruimte en - ook niet onbelangrijk - het geheel wordt een stuk goedkoper. Toch niet onbelangrijk want de aankoop van een huis heeft toch meer onverwachte kosten meegebracht dan aanvankelijk gedacht.
Graag jullie meningen! Alvast bedankt!