• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia players

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Dat weet ik ook nog niet. Wel enkele verbeteringen en andere Theme.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
rollback naar kodi 14.2 Weet niet als er in 15.x nieuwe features zitten die je leuk vind, maar die zou je dan waarschijnlijk kwijt zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Laatste versie .3 zet er beta 16 op. 14 is gebruikt omwille van problemen met HD passthrough. Bij 16 is dat blijkbaar niet het geval.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Sphinkx zei:
Laatste versie .3 zet er beta 16 op. 14 is gebruikt omwille van problemen met HD passthrough. Bij 16 is dat blijkbaar niet het geval.
Er is nog geen hd audio passthrough voor android, niet in 14 niet in 15 en niet in 16
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Was in ieder geval iets daarmee. Staat uitgelegd op de link dat ik heb opgegeven in mijn post.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Wat is eigenlijk het voordeel vd himedia player vs dvdplayer van Kodi?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Sphinkx zei:
Wat is eigenlijk het voordeel vd himedia player vs dvdplayer van Kodi?
Euh beetje alles? Hd audio, 3d iso mvc support... Trouwens himedia heeft de plug uit de huidige versie getrokken vd q5 Daar de nieuwe in maart al komt. Er komt dus geen nieuwe stock. Al wie nog ene wilt.. Snel bestellen want geen idee of de volgende ook zo goed wordt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Mja. Probleem is dat je dan telkens uit Kodi gaat. Als film/serie gedaan is ga ik dan niet terug naar Kodi maar blijft scherm zwart. Kodi loopt dan vast en moet reboot doen. Als ik de Kodi speler gebruik heb ik dit probleem niet..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Sphinkx zei:
Mja. Probleem is dat je dan telkens uit Kodi gaat. Als film/serie gedaan is ga ik dan niet terug naar Kodi maar blijft scherm zwart. Kodi loopt dan vast en moet reboot doen. Als ik de Kodi speler gebruik heb ik dit probleem niet..
Das niet normaal De mijne keert mooi netjes terug naar kodi. De kodi speler kan een pak minder.. Als je kodi gebruikt als speler dan had je niet de himedia moeten kopen...

Ik zou echt een volledige reset doen.. Nog problemen retour sturen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Vergelijking met nieuwe dune is de nieuwe q5. Pakken beter op papier De nieuwe soc van de next gen q5/q10 Zelfs met dolby vision support vr optimale beeld en geluid. Zelfs beter dan een dune 4k60fps, hdcp 2.2 hdmi 2.0 enz Hisilicon chip is enorm gekend en vd hoogste kwaliteit. Idem oude generatie. Vergelijk maar eens de mede8er en oude q5, de laatste heeft zeer duidelijk beter beeld dankzij de chilicon chip.

De nieuwe chip http://www.minipcdb.com/articles/HiSilicon-Hi3798C-V200

Tech sheet next q10 oude q5 staat er ook, maar next gen komt ook https://home-theater.be/attachment/862-image-jpeg/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Futeko nog altijd the place to be om zo'n bak te kopen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Dit is een demo van soortgelijke mediaspeler, met dezelfde nieuwe hisilicon chip die de nieuwe Q5/q10 zal hebben

Ziet er goed uit

Ook sub support en zelfs menus ! <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?time_continue=331&v=9NAxOv3KvZU</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Zelfde verpakking in ieder geval.. Dus gewoon update van de chip en dergelijke. Doet een beetje denken aan een "S" versie van de iPhone..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Sphinkx zei:
Zelfde verpakking in ieder geval.. Dus gewoon update van de chip en dergelijke. Doet een beetje denken aan een "S" versie van de iPhone..
Absoluut niet 1. die verpakkign is voorlopig en nog subject to change Maar dan nog, voor mij doet die verpakking er niet toe, komt toch in een kast

2. update van chip is een huge difference, en niet zomaar een light versie upgrade - hdmi 2.0 ipv 1.4 - hdr - snellere proc - 4k60fps ipv 30 - veel meer codecs ondersteund - dolby vision (betere audio /video) - 10 bit colour depth - dual gigabit (niet dat je daar iets v zal merken) - ongeziene image quality, en de gewone was al merkeljik beter tov bv een mede8er

Niet zomaar een update dus
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Voor mij dus enkel van toepassing is een snellere proc, meer codecs en die image kwaliteit.

Ik heb geen 4K tv en die zal ook niet komen de volgende jaren. Upgrade naar receiver met Atmos, etc is ook niet voor de nabije toekomst.

Belangrijkste vind ik echter de support.. De nieuwste versie is uit en direct is er geen support meer voor hun vorige speler. Wat wel jammer is.. Volgens mij zijn er zeker nog verbeteringen mogelijk. Voordeel is wel dat er je kan gaan voor een niet officiële firmware. Momenteel is dit enkel cosmetische ingrepen maar wie weet wat de toekomst brengt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Hoezo geen support meer? Die is er toch wel nog?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.487
311
93
Hmm. Ik had ergens gelezen dat de december update de laatste was.. Kan mij ook vergissen. Zal toekomst wel uitwijzen zeker
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: