• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia players

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Je hebt dan misschien geen 4K TV of atmos setup staan, Maar dat betekend niet dat je er geen voordelen van zal hebben.

Je zal alles kunnen afspelen wat ze uitbrengen. Ondersteunt je hardware de specs/codec/track niet, kun je de film vaak niet spelen.

Een 4K film ziet er veel beter uit, zelfs op een 1080p scherm

.... Bekijk het als volgt... Ik ken iemand die in 2014 zijn kapotte dvd speler vervangen heeft door..... wederom een dvd speler,
1f62e.png
omdat hij toch geen full HD tv had wou hij geen 20 euro extra uitgeven aan een BD speler. Die is nu dus nog altijd dvd's aan het kopen!

Moet hij morgen een nieuwe tv en bluray speler kopen,

Valt hem op dat elke film die hij heeft er spuuglelijk uit ziet.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Goed punt.. Maar heb nog een Q5. Dus ga hier nog even mee verder
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nog es de specs

Key Features: --HI3798CV200 Quad-core 64-bit high-performance ARM Cortex A53 with NEON --High-performance multi-core GPU Mali T720 with OPENGL ES3.1 supported --Android 5.1 running on 1080P resolution --Perfect playback compatible up to 250Mbps 4K UHD movie --H.265/HEVC 10bit maximum 4K x 2K@60 fps --H.264/VC1/MPEG4/MPEG2/VP9/VP8/VP6/AVS video decoding --HDMI 2.0a output upto 4K x 2K@60 fps --Imprex 2.0 Processing Engine with HDR,Dolby vision supported --Support 7.1 HD Audio passthrough :DOLBY TRUEHD, DOBLY ATOMS, DTS-HD --Support 192K/24bit audio decoding and output --Support video post-processing advanced setting --DSD/SACD audio decoding and passthrough --BDMV/BDISO lite Navigation --3D Bluray subtitles supported --USB3.0 interface --SATA3.0 interface --1000M LAN(support remote wakeup and standby via ethernet) --802.11ac wifi bluetooth --Support firmware local update and OTA online update --KODI and ADD-ONs online update --SKYPE,YOUTUBE,NETFLIX,FACEBOOK,PLAY STORE,CHROME BROWSER --LED Display with high white backlight --Support 6TB harddisk --Support SAMBA, NFS network playback --Remote control with mouse function for use by all Andorid apps --Private Mould designed for excellent heat dissipation

Hardware: CPU Hi3798CV200 Quad-core 64bit RAM 2GB DDR3 Flash 16G eMMC Wired LAN 1000M Based-T Ethernet Wireless LAN Built-in 802.11N, 802.11AC USB USB3.0x1, USB 3.0 Device, USB2.0x2 Bluetooth Supported AV Output HDMI2.0,Composite, L/R Stereo, optical SPDIF, coaxial SPDIF Other Ports SD Card,SATA3.0 MCU MCU power on/off by remote control

http://www.himediatech.com

Ik ken iemand die deze al 2 weken uitvoerig aan het testen is, en de nieuwe doet alles wat de oude doet... Dus voor mij zoiezo al een blindelinge koop waardig

Beeld is er ook een pak op vooruit gegaan Dit beloofd erg veel goeds.. Uit trouwe bron kan ik zeggen dat er een kodi dev opzit ook.. (dit mag echter nog niet lekken), dus het komt helemaal goed !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dit ga ik jullie niet onthouden

Pre-release update van futeko

Copied from the email we just sent to Q5/Q10 Pro mailing list subscribers.

For latest Q5/Q10 Pro info sign up to mailing list here: http://www.futeko.com/products/MP068.php

" Q10 Pro samples have been in the hands of testers across the world for about 2 weeks. The good news is that the early firmware is excellent and close to everything works as expected.

HD-Audio, 4K60, 10bit colour, 192kHz audio, 3D-ISO, multi-channel LPCM are all working as expected. Auto-frame rate switching also works, and 23.976 playback is smooth.

Image quality surpasses expectations. The new HiSilicon ExpressEngine2 is an advance on the previous generation and image quality exceeds that of Q5/Q10 4K3D.

At launch there will be a wrapper solution for Kodi. This has the big advantage of enabling all chipset features for video launched from Kodi and allowing any version of Kodi to be used. There is work being done on integrating chipset features into Kodi, but this is unlikely to be available at launch.

More info is available on our updated Q10 Pro product page: http://www.futeko.com/products/MP068.php Product launch is still scheduled for late March. Despite the firmware being advanced there is still work to be done on finalising hardware and getting full production up and running. We'll notify you via this list when we start taking pre-orders, it's likely to be ~ 3 weeks before launch.

We will continue to post updates on our site, forum, and via this list. The next update should contain photos of the final production product. "
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik hoop echt dat ze de Kodi integratie in orde krijgen (HD audio is al genoeg voor mij), dan bestel ik er direct eentje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Chr1st0f zei:
Ik hoop echt dat ze de Kodi integratie in orde krijgen (HD audio is al genoeg voor mij), dan bestel ik er direct eentje.
MMM je bent niet duidelijk genoeg Kodi is al in orde he, met die wrapper Dus het zou mij niet tegenhouden

Wat ze wel aan het doen is de integratie zonder de wrapper Met wrapper is het evengoed hoor maar zonder zou het mss nog makkelijker zijn Hd-audio zonder wrapper zal geen probleem zijn, het probleem zal eerder 3d iso mvc zijn denk ik Kodi krypton gaat hdd audio in android ondersteunen.. daar zal het niet aan liggen Probleem is dat ffmpeg geen 3d mvc doet, dus kodi moet dit anders oplossen, middels de hardware support
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ben in gesprekken voor een review unit van himedia :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nog altijd geen hd audio???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Nadeel van die wrapper is wel dat je beperkte mogelijkheden hebt. Je kan enkel pauze en vorige of volgende hoofdstuk nemen. Geen stop bv... Dus daar graag een update voor of natuurlijk de speler van Kodi met HD audio natuurlijk. Eventueel zou ik er wel mee kunnen leven moest het enkel voor 3D de wrapper nemen. 3D kijk ik toch nooit
263a.png


Laat die review maar komen als je een test versie krijgt. Nieuwsgierig wat het design zal worden ook... Maar heel veel gaan we daar niet van moeten verwachten allicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
djaxx" data-link="https://home-theater.be/topic/1287-himedia-players/?postID=39595#post39595"> Nog altijd geen hd audio??? </woltlab-quote> Hoezo? Dat kan wel... <woltlab-quote data-author="Sphinkx zei:
Nadeel van die wrapper is wel dat je beperkte mogelijkheden hebt. Je kan enkel pauze en vorige of volgende hoofdstuk nemen. Geen stop bv... Dus daar graag een update voor of natuurlijk de speler van Kodi met HD audio natuurlijk. Eventueel zou ik er wel mee kunnen leven moest het enkel voor 3D de wrapper nemen. 3D kijk ik toch nooit
263a.png


Laat die review maar komen als je een test versie krijgt. Nieuwsgierig wat het design zal worden ook... Maar heel veel gaan we daar niet van moeten verwachten allicht.
Terug hoezo, ook dat kan, je kan perfect een stop button toewijzen aan je remote. De wrapper enkel voor 3d kan nu ook al.. perfect mogelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Volgens mij werkt die stop knop niet van mijn remote. Net zoals vooruitspoelen ook niet gaat...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Sphinkx zei:
Volgens mij werkt die stop knop niet van mijn remote. Net zoals vooruitspoelen ook niet gaat...
De stop knop op je remote van himedia zelf is er niet. Maar je kan wel als je bv een harmony gebruikt een stop knop toewijzen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Q5 Pro = Q10 Pro zonder plaats voor hdd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Xenomorph zei:
Q5 Pro = Q10 Pro zonder plaats voor hdd?
ik denk het maar de q5 pro is nog niet officieel aangekondigd, officieus wel maar nog gn specs.. Maar zal zoals huidige niet pro lijn zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Imprex 2.0 Processing Engine with HDR,Dolby vision supported

Wat houd zo een chip precies in? Indien je een TV of projector met dolby vision hebt, Kan een unit met zo een chip dan: - enkel HDR films afspelen? - of ook een soort upscaling waarbij "gewone" films een hogere contrast en kleuren pallet krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Support vr hdr he betere beeld en geluidskwaliteit tov een gewone chip
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
HiMedia Q5/Q10 Pro Pre-release Update #2

Thanks for signing up to our mailing list for HiMedia Q5/Q10 Pro updates.

We have final Q10 Pro photos. No big surprise, it looks almost exactly like the previous generation Q10 4K3D:
012f96c4-5763-4cef-85a4-80362228f425.jpg
7bfc90e6-ede4-4c5b-bcf7-1dda19c5b674.jpg
01945f20-c53e-4a6d-b2fa-449b75dfb7da.jpg
df46703d-e616-4d80-8133-3706f88ca450.jpg
71144477-fff1-4a8a-99b9-1b81f23c1841.jpg


Q10 Pro is on schedule for late March. We expect to start taking pre-orders from 10th March. Final Q10 Pro pricing should be confirmed by end next week.

Q10 Pro: http://www.futeko.com/products/MP068.php We have updated our Q5 Pro page with more product info. Core internal hardware for Q5 Pro will be identical to Q10 Pro, with the differences being Q10 having added 3.5" HDD bay and front touch buttons. Updated info here: http://www.futeko.com/products/MP067.php Q5 Pro is now scheduled for launch on 21st April.

We expect Q5 Pro to have a different casing design to the previous generation Q5 4K3D. When we have photos we'll post them on our website/forum and send an email via this list.

Please post any questions about Q5/Q10 Pro on our forum: http://www.futeko.com/newforum/index.php?board=14.0 Regards,

futeko.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
deze week eindelijk de instelling gevonden om mijn refresh rate naar 24 terug te schroeven
 
Laatst bewerkt door een moderator: