Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
In 2023 zit ik voorlopig maar aan een kleine 10% zelfconsumptie gemiddeld.
Als we maand-voor-maand bekijken :
Jan = 20%
Feb = 15%
Mar = 15%
Apr = 9%
Mei = 6%
Jun = 6%
Ik moet dringend meer gebruiken. Geen EV of Plugin-Hybride hier
Een thuis-accu geloof ik voorlopig niet echt in.
Helemaal niet, ik heb nog analoge-terugdraaiende meter hé ... op jaarbasis quasi "0" verbruik.Wauw das erg laag, dan heb jij ook een grote energie factuur?
Thuisbatterij zou het wel oplossen denk ik.
Ik denk ook dat er heel veel mensen zijn met hun dak vol zonnepanelen, die dan uiteindelijk maar 10% van hun verbruik dekt..
Ik heb maar 3600 liggen qua zonnepanelen, meer is waste of installment denk ik
ah hoelang hou je dat nog vol?Helemaal niet, ik heb nog analoge-terugdraaiende meter hé ... op jaarbasis quasi "0" verbruik.
Tot ze hier voor de deur staan omdat ze héél de straat omkitten zekers?ah hoelang hou je dat nog vol?![]()
Nee he. Je kunt je zelf voorziening vooral opkrikken door meer te leggen.ah ja?
nice
Is wel leuk om es te zien.
Op jaarbasis:
Ik zit maar aan 32% zelfvoorzieningsquota
En 53% v zelfverbruikte zonneenergie
Bijleggen heeft dus echt geen nut he
En wat je is jouw zelf voorzieningsgraad? Dat is ook een belangrijke om naar te kijken.In 2023 zit ik voorlopig maar aan een kleine 10% zelfconsumptie gemiddeld.
Als we maand-voor-maand bekijken :
Jan = 20%
Feb = 15%
Mar = 15%
Apr = 9%
Mei = 6%
Jun = 6%
Ik moet dringend meer gebruiken. Geen EV of Plugin-Hybride hier
Een thuis-accu geloof ik voorlopig niet echt in.
Als ik het jouwe zo bekijk , heb je echt massas teveel liggen toch.Zo mag het iedere dag wel zijn![]()
Nog ruimte genoeg om daarbij nog een EV in te pluggen. Hopelijk binnenkort.
Bekijk bijlage 2383
Het is gelegd met een elektrische wagen in het achterhoofd hé. Zo’n installatie ligt er voor minstens 25 jaar en ik verwacht binnen dit en een jaar een EV.Als ik het jouwe zo bekijk , heb je echt massas teveel liggen toch.
Idd elec auto, is aangeraden daar.
Om mijn self sufficiency te verhogen kan ik toch ofwel alleen maar een batterij zetten, of meer verbruiken tijdens de zonperiodes.. (hoewel dat niet meer lukt).
We overwegen een jacuzzi te zetten.
Verbruik zal dan wel stijgen, maar als ik die overdag verwarm, zal ik mn zonopbrengst ook zelf meer verbruiken
Hmmm, ik vat het eerder op als hoe zelf voorziend ben/kan je zijn. Dus echt het percentage dat je onafhankelijk van het net bent.Die "Self sufficiency" graph in HA zou eigenlijk een flag moeten hebben "salderen" (terug-draai) ON of OFF.
Want die value klopt hier helemaal niet in het geval van een terug-draaiende meter. (of digitale meter met concept terug-draaien)
Stel vandaag, bijna niet thuis geweest dus helemaal niet veel verbruikt, een 5kWh terwijl er vandaag 17kWh opgewekt is.
Het kan dan toch niet anders dan te zeggen dat het hier vandaag 100% "self suffiant" is geweest ? (uiteraard omdat je terugdraaiende teller hebt hé, want anders als vermogen nodig hebt terwiijl de zon net weg is tellen die Wh's of kWh's wel om te betalen en ik begrijp dat dit zou knabbelen aan de self-sufficient %)
Ja klopt, ik bekeek het teveel vanuit financieel perspectief eigenlijk. Je moet die "zelf-voorziening" eerder vanuit technisch perspectief zien.Hmmm, ik vat het eerder op als hoe zelf voorziend ben/kan je zijn. Dus echt het percentage dat je onafhankelijk van het net bent.
Voor jouw netto verbruik met analoge meter, kun je kijken naar de graph "Net returned to grid". Daar kan je zien hoeveel je over of te kort hebt in het geval van saldering.
En heb je hem al of ben je nog wachtende? Ik werk nu veel thuis en rij een stuk minder als vroeger, dus ik denk wel dat het zal lukken met een stopcontact.Bij mij ook maar zelfs nog veel langer gezien ik ga bouwen. Ik ga in dit huis niet meer investeren voor een laadpaal. Dat is voor de volgende…