• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Ik heb geen slimme boxen zoals Sonos of dergelijke. Dus dat is niet echt een optie. Android devices moeten ook opstaan vermoed ik? Dus ook minder van toepassing. Enkel mijn Google Nest Hub zou ik mss kunnen gebruiken, als dat mogelijk is?

Op je telefoon komen is interessant maar dat is nu ook al het geval via UniFi app. Krijg ik al melding dat er beweging is voor er zelfs maar op de bel gedrukt wordt.

Uiteraard. Dus daar zou ik het wel op kunnen afspelen. Maar die box staat niet zo ver van mijn bel. Maar ga dat wel eens proberen.

Ah. Toon dan nog iets beter… Ik heb nog altijd Hue. Dus dat gedeelte ziet er in ieder geval goed uit. Idem voor camera gedeelte. Want dat heb ik nog niet gekregen zoals in dat voorbeeld…

Ik vind die thema's cool, maar ik wil eigenlijk niet dat er veel shit breekt in mijn HA dus ik hou het standaard thema aan.
Ondertussen zit er zoveel in HA en vertrouw ik er op dat het werkt.

Dat moet er dan wel heel spectaculair en vooral super gebruiksvriendelijk uitzien als deze wel Sphinx linkt je maar gewoontjes vindt.

Ik heb een Frient warmte alarm gekocht voor mijn keuken en carport. Wanneer ik die gisteren wou toevoegen in HA krijg ik not supported error. Wanneer ik nu dagje later opnieuw kijk is die ineens wel toegevoegd en supported. Ook al heb ik niets meer gedaan. Het had allicht wat tijd nodig...

Maar iemand hier ervaring met Warmte / Rook detectors met ondersteuning van HA? Die Frient warmte lukt dus uiteindelijk wel. Ik heb ook nog 6 X Sense rookmelders gekocht. Die zouden ook moeten werken maar moet ik nog testen.

Epson TW9300 aansturen via home assistant

Ik zit thuis met een scope scherm, en mn beamer (epson tw9300) heeft lens memory.
Nu zou ik graag dit automatisch willen laten schakelen (ipv via de 2 preset knoppen op de ab) via home assistant.
Kan dit?

De officiële integratie kan dit niet volgens mij : https://www.home-assistant.io/integrations/epson/
Echter mss wel met deze: https://github.com/amosyuen/ha-epson-projector-link
Zijn er nog ideetjes/manieren om dit werkend te krijgen?
Dan zal je idd toch naar die 3e party integratie moeten kijken lijkt me. Veel opties zijn er niet als je echt lens-mem presets wil aanspreken. Als het niet in de officiele integratie zit dan stopt het hé, je kan altijd eens pingen naar de maintainer of het als feature-req kan geflagged worden ?

Als je Epson ESC/VP21 protocol ondersteuning heeft is wel iemand die via PHP beetje code geschreven heeft om "lens memory" settings te selecteren.

Maar daarom zit het nog niet in HA natuurlijk. Zou inderdaad mooi zijn als de officiele integratie wat uitbreiding van features zou zien. Ik denk dat slecht héééél weinig mensen zelfs lens-memory gebruiken enz.

Laatst bewerkt:
Mijn epson ondersteund het ESCP/VP21 protocol maar schijnbaar zit de lens memory niet in dat protocol volgens chatgpt.

Back
Bovenaan