• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Yep. Had ik gedaan. Ook een API key nodig. Maar lukte toch niet. Ik moest wel geen ip invullen. Maar ben er mss wat snel doorgegaan. Nog eens proberen vanavond.

Edit: nu wel gelukt 👍

Laatst bewerkt:
Ik had geen api key nodig voor network.
Wel voor protect, en dat was mij ook niet gelukt, maar ik heb die niet nodig dus weer weggedaan

Was voor protect met mijn camera’s. Ik ga gewoon alles toevoegen dat mogelijk is. Waarom zou je dat niet doen?

Warmtepomp en omvormer kan ik blijkbaar ook toevoegen. Dat ook eens proberen 😎

Was voor protect met mijn camera’s. Ik ga gewoon alles toevoegen dat mogelijk is. Waarom zou je dat niet doen?

Warmtepomp en omvormer kan ik blijkbaar ook toevoegen. Dat ook eens proberen 😎
Omdat ik geen unifi camera's heb, en geen deurbel.
Dus ik gebruik protect niet

Ik moest vorige week opnieuw authenticeren omdat een API nu nodig is voor Protect. Maar ik heb gewoon die instructies gevolgd en daarmee was het opgelost.

Ik heb mijn deurbel gekoppeld met Phlips Hue en Sonos via Home Assistant.

Voor mijn nieuwe poging met HA dacht ik zelf aan deze Zigbee/Thread "stick", voordeel is dat deze gewoon via PoE gevoed kan worden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Kan natuurlijk ook voor de SLZB-06M gaan of de HA ZBT-1. Maar deze laatste wellicht toch niet, aangezien de hardware waarop HA zal lopen in een kast staat is het bereik niet ideaal, vandaar eerder de voorkeur voor iets wat ik via een switch kan voeden en meer 'open' staat.

Voordeel van die SLZB-MR1 is wel dat deze meer toekomst bestendig is, met 2 radios, eentje voor Zigbee en de andere voor Thread.

Je kan je HA stick natuurlijk ook via een usb verleng kabel aansluiten, dit wordt zelfs aangeraden omdat die anders storing kan veroorzaken (bij de HA Green toch).

Back
Bovenaan