• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Als je bovenstaande bedoelt, dan denk ik dat ik nu juist zit :p
sensor.dsmr_reading_electricity_delivered_1
en
sensor.dsmr_reading_electricity_delivered_2
moet ik toevoegen dan, beide samen geven dat totaal...
en idem voor export (returned) 2 stuks opgeven
Ik heb de sim batterijen nu gereset

Zo beter?

Ik vraag me wel af wat je met die volledige totalen bent, want je zal maar op een jaar vergelijken toch?

Ja, zo is goed. Alleen gebruik ik gecombineerd omdat ik enkelvoudig tarief heb. Dag en nacht kosten bij mij evenveel.
Zoals jij het doet moet je dan ff rekenen om de som te maken over X maand. Maar energy saved is ook al een goede indicator.

Je vergelijkt over een jaar ja. Maar wat ga je doen als je tussen maand 5 en 17 wil vergelijken omdat dan de EV, warmtepomp, nieuwe vijverpomp, ... gekomen is? Als de boel na 12 maand reset, is dat niet echt handig en gaat de simulatie flippen denk ik.
Je zoekt dus gewoon in uw historie de meterstanden op die 12 maand uit elkaar liggen en je weet het gesimuleerde verbruik.

In uw energie dashboard moet je ze ook zo toevoegen, maar daar voeg je dag en nacht tarief best apart toe zodat je daar onderscheidt in hebt. Maar ik denk dat uw dashboard flipt als de teller na een jaar op 0 gezet wordt.

Ben met een redelijk dingetje bezig.
Ik heb enkele check button cards voor taakjes, om dingen te onthouden.. bv laatste keer filter vijver gekuist, en om de maand moet dat gebeuren.

Nu, wanneer het tijd is om die taak te doen, voegt hij deze automatisch toe aan een todo lijst
Zodra ik die todo, effectief doe, zal hij deze van de todo lijst verwijderen ,en de sensor van de check button card resetten :p
Alsook (en dit moet ik nog doen), wil ik een soort voicemail (lees google die spreekt) die al mijn taakjes afleest (bv in mijn ochtendroutine) of op vaste tijdstippen.
Een beetje zoals dit:

Ik zal ook zorgen dat wanneer batterijen bijna op zijn, of herladen meoten worden, deze op mn todo komen :p

Back
Bovenaan