Xenomorph zei:
Had eigenlijk meer verwacht van de show! Ik was gegaan om DTS-X aan het werk te zien maar deze werd door slechte beta software niet vertoond. Dus waren het allemaal demo's die ik verleden jaar had gezien met overal dezelfde luidsprekers en alleen nieuwe projectoren. Had interesse in de gewone Sony VW-520 maar deze toonde geen mooi beeld en was onscherp. Het beeld van HW-65 zag er beter uit! De VW-520 van CineMike gaf een mooi plaatje weer en de X-5000 en X-7000 van JVC konden mij ook wel bekoren. Barco vond ik geen mooi beeld en de Epson 10000 laser ook niet. Ik was trouwens heel blij toen ik zag dat ze de nieuwe Arcam AVR 850 in demo hadden maar deze hadden ze gekregen zonder enige vorm van uitleg en gewoon maar aangesloten zonder Dirac te gebruiken. De invoerder kon mij nog niet veel zeggen maar ze gaan me contacteren voor een nieuwe demo eens de 850 uit is ! In deze ruimte stonden cinema speakers van sunfire met ribbon tweeters en ondanks hun kleine omvang ook een krachtige klank konden reproduceren! Moet deze nog aan de cinema speaker topic adden. Ik had gelijk goesting om 3 stuks van de beige lederen cinema zetels te kopen die in promotie stonden maar zou toch liever een andere kleurtje willen! Bij SI (Screen Innovations) kon ik ook al kwijlen in wat hopelijk een toekomstig scherm kan worden maar kan alvast sparen aangezien het scherm dat ik wil ongeveer 5000€ kost...of toch Kingpin ??? Kortom veel moois voor mensen met dikke portemonnees !
@Xenomorph Wat betreft het beoordelen van de projectoren kreeg ik van Werner op mijn vragen de volgende antwoorden.
Waarom is er tussen de JVC projectoren X-5000 en X-7000 zo een groot verschil tussen beiden waar te nemen? De X-5000 is door tijdsgebrek nog niet gekalibreerd, vandaar dat het grote verschil hier op de beurs in het voordeel van de X-7000 ligt.
Wat betreft de projectoren van Barco, hier stond jammer genoeg een projector opgesteld met zeer slecht bronmateriaal
Hierdoor zag het beeld er uiteraard zeer beroerd en gecomprimeerd uit
Tja, Werner mocht van de heren van Barco zich zich in de gehele afstelling niet mengen, wat dan ook echt in het nadeel van de Barco-demo lag.
Er was maar 1 stand die er zeer triestig uitzag en dat namelijk de stand van BlueSound
Onbegrijpelijk dat de vertegenwoordiger van Bluesound zijn nieuwe lijn op deze wijze aan het publiek wil presenteren
Uiteraard hebben de organisators niet alles in de hand, maar mag ik toch wel zeggen dat de gehele "HomeCinema Happening 2015" er naar mening zeer verzorgd uit zag, waarvoor de organisators toch wel een dikke pluim verdienen