• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HomeCinema Happening 2015

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ik ben ook net terug thuis. Wat me opviel: * die short throw projector verbaasde mij enorm * black Diamond-demo was indrukwekkend * in gewoon fullhd is de meerwaarde van 4kk projectoren klein * arcam bewijst dat kleine speaker niet perse moeten onder doen * goeie 2.2 is ook indrukwekkend

Al bij al wel leuke uitstap
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Net terug van de show. Buiten Skoebi niemand die me bekend voor kwam.

Had eigenlijk meer verwacht van de show! Ik was gegaan om DTS-X aan het werk te zien maar deze werd door slechte beta software niet vertoond. Dus waren het allemaal demo's die ik verleden jaar had gezien met overal dezelfde luidsprekers en alleen nieuwe projectoren. Had interesse in de gewone Sony VW-520 maar deze toonde geen mooi beeld en was onscherp. Het beeld van HW-65 zag er beter uit! De VW-520 van CineMike gaf een mooi plaatje weer en de X-5000 en X-7000 van JVC konden mij ook wel bekoren. Barco vond ik geen mooi beeld en de Epson 10000 laser ook niet. Ik was trouwens heel blij toen ik zag dat ze de nieuwe Arcam AVR 850 in demo hadden maar deze hadden ze gekregen zonder enige vorm van uitleg en gewoon maar aangesloten zonder Dirac te gebruiken. De invoerder kon mij nog niet veel zeggen maar ze gaan me contacteren voor een nieuwe demo eens de 850 uit is ! In deze ruimte stonden cinema speakers van sunfire met ribbon tweeters en ondanks hun kleine omvang ook een krachtige klank konden reproduceren! Moet deze nog aan de cinema speaker topic adden. Ik had gelijk goesting om 3 stuks van de beige lederen cinema zetels te kopen die in promotie stonden maar zou toch liever een andere kleurtje willen! Bij SI (Screen Innovations) kon ik ook al kwijlen in wat hopelijk een toekomstig scherm kan worden maar kan alvast sparen aangezien het scherm dat ik wil ongeveer 5000€ kost...of toch Kingpin ??? Kortom veel moois voor mensen met dikke portemonnees !

gr33tz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Xenomorph zei:
Had eigenlijk meer verwacht van de show! Ik was gegaan om DTS-X aan het werk te zien maar deze werd door slechte beta software niet vertoond. Dus waren het allemaal demo's die ik verleden jaar had gezien met overal dezelfde luidsprekers en alleen nieuwe projectoren. Had interesse in de gewone Sony VW-520 maar deze toonde geen mooi beeld en was onscherp. Het beeld van HW-65 zag er beter uit! De VW-520 van CineMike gaf een mooi plaatje weer en de X-5000 en X-7000 van JVC konden mij ook wel bekoren. Barco vond ik geen mooi beeld en de Epson 10000 laser ook niet. Ik was trouwens heel blij toen ik zag dat ze de nieuwe Arcam AVR 850 in demo hadden maar deze hadden ze gekregen zonder enige vorm van uitleg en gewoon maar aangesloten zonder Dirac te gebruiken. De invoerder kon mij nog niet veel zeggen maar ze gaan me contacteren voor een nieuwe demo eens de 850 uit is ! In deze ruimte stonden cinema speakers van sunfire met ribbon tweeters en ondanks hun kleine omvang ook een krachtige klank konden reproduceren! Moet deze nog aan de cinema speaker topic adden. Ik had gelijk goesting om 3 stuks van de beige lederen cinema zetels te kopen die in promotie stonden maar zou toch liever een andere kleurtje willen! Bij SI (Screen Innovations) kon ik ook al kwijlen in wat hopelijk een toekomstig scherm kan worden maar kan alvast sparen aangezien het scherm dat ik wil ongeveer 5000€ kost...of toch Kingpin ??? Kortom veel moois voor mensen met dikke portemonnees !
@Xenomorph Wat betreft het beoordelen van de projectoren kreeg ik van Werner op mijn vragen de volgende antwoorden.

Waarom is er tussen de JVC projectoren X-5000 en X-7000 zo een groot verschil tussen beiden waar te nemen? De X-5000 is door tijdsgebrek nog niet gekalibreerd, vandaar dat het grote verschil hier op de beurs in het voordeel van de X-7000 ligt.

Wat betreft de projectoren van Barco, hier stond jammer genoeg een projector opgesteld met zeer slecht bronmateriaal
2639.png
Hierdoor zag het beeld er uiteraard zeer beroerd en gecomprimeerd uit
1f621.png
Tja, Werner mocht van de heren van Barco zich zich in de gehele afstelling niet mengen, wat dan ook echt in het nadeel van de Barco-demo lag.

Er was maar 1 stand die er zeer triestig uitzag en dat namelijk de stand van BlueSound
1f62d.png
Onbegrijpelijk dat de vertegenwoordiger van Bluesound zijn nieuwe lijn op deze wijze aan het publiek wil presenteren
1f615.png


Uiteraard hebben de organisators niet alles in de hand, maar mag ik toch wel zeggen dat de gehele "HomeCinema Happening 2015" er naar mening zeer verzorgd uit zag, waarvoor de organisators toch wel een dikke pluim verdienen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
die short throw heeft mij ook verrast en zoals ik al tegen Xeno op de beurs heb gezegd moest het nu kiezen zijn tussen een nieuwe lcd tv of dit in plaats van de plasma.... goeie kanshebber Voor de rest ongeveer gelijkaardige beoordelingen... Laser Epson was te donker en het beeld te plat , die Sony 520 stond volgens mij ook slecht af geregeld , de HW40 gaf een beter beeld en ben speciaal een paar keer over en weer geweest.... , de benQ gaf en mooi plaatje , de Barco's slipten dicht in het zwart en bij de goedkoopste had ik regenboog effect kunnen waarnemen , de JVC 's gaven een mooi plaatje weer net zoals de cinemike versie van de 520 ( maar om daar nu een extra € 3000 tegen te smijten.... nee dat niet.)

Kwestie van geluid ben ik niet echt overal gaan luisteren ,enkel bij Cinemike ben ik wat langer blijven staan en heb daar mijn oor eens te luisteren gelegd maar was eerlijk gezegd niet echt onder de indruk dat het zoveel beter was dan elders...(maar dat zou wel eens aan de speakers kunnen gelegen hebben.
1f609.png
) Misschien dat het bij hen in de demoruimte allemaal veel beter klinkt.


Vond in het algemeen de beurs best wel geslaagd , ik ging voor de projectors en niet voor het streamen of het geluid en dan de randfiguranten erbij... enkel weer geen gratis popcorn en waar waren de schaars geklede hostessen ergens?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Leuke fotos! Wat een beest van een projector! Zotjes. Was die ironman te koop? Hoeveel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
dacht dat deze op € 415 kwam en die buste van batman was iets meer als € 600 , wel goede kwaliteit want er stonden ook gewone dingen tussen van rond de € 30...maar dat zag en voelde je wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
415 kan niet lol Eerder rond de 150?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
skoebiedoe zei:
die short throw heeft mij ook verrast en zoals ik al tegen Xeno op de beurs heb gezegd moest het nu kiezen zijn tussen een nieuwe lcd tv of dit in plaats van de plasma.... goeie kanshebber


enkel weer geen gratis popcorn
Wat betreft de voorgestelde ultra short throw projectors, tja ... als je geen last hebt van het zogenaamde "lcd rainbow effect" waar Jan en ik duidelijk tijdens de demo duidelijk gevoelig aan zijn, lijkt het me meer dan de moeite waard
263a.png


Hoe geen popcorn? In de bar was er meer dan voldoende gratis popcorn te smullen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
Leuke fotos! Wat een beest van een projector! Zotjes. Was die ironman te koop? Hoeveel?
die iron man is volgens mij verkocht (heb toch gezien dat ze hem inpakten).

Die short throw is wel een mogelijke vervanger voor een TV, maar dan denk ik wel dat je een IS scherm nodig hebt, en zit je toch snel aan 5k budget.

Werner heeft me ook lagen zien dat er iets mis was met de scherpte van de 4k Sony. Maar toen hij 4k content opzette was het beeld toch aanzienlijk beter dan de hw40 hoor.

Ik vond trouwens de demo van d-box (met de snowboarders) wel leuk. Al zijn ook hier weer vooral da subtiele bewegingen een echte meerwaarde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ben ook even langsgeweest. Ken niet echt veel van projecteren. Heb speciaal wel de hw65 van sony in het oog gehouden omdat deze de opvolger was van de 555 die velen hier hebben. Moet zeggen dat ik het echt een looi plaatje vond, mocht ik ooit gaan projecteren... Jaar na jaar ben ik onder de indruk van die klipsch speakers. Dikke kans dat ik later naar dit merk ga. Klonk voor mij waanzinnig daar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
djaxx zei:
Ben ook even langsgeweest. Ken niet echt veel van projecteren. Heb speciaal wel de hw65 van sony in het oog gehouden omdat deze de opvolger was van de 555 die velen hier hebben. Moet zeggen dat ik het echt een looi plaatje vond, mocht ik ooit gaan projecteren... Jaar na jaar ben ik onder de indruk van die klipsch speakers. Dikke kans dat ik later naar dit merk ga. Klonk voor mij waanzinnig daar.
Welke ? Bij Cinemike booth ? of die in het DTS:X demo-ht ? 2 grote verschillen natuurlijk ... Palladium lijn ($$$$$$) tov redelijke instappers "Reference Premiere" lijn bij Cinemike ?? ($$)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
sandervdw zei:
die iron man is volgens mij verkocht (heb toch gezien dat ze hem inpakten). Die short throw is wel een mogelijke vervanger voor een TV, maar dan denk ik wel dat je een IS scherm nodig hebt, en zit je toch snel aan 5k budget.

Werner heeft me ook lagen zien dat er iets mis was met de scherpte van de 4k Sony. Maar toen hij 4k content opzette was het beeld toch aanzienlijk beter dan de hw40 hoor.

Ik vond trouwens de demo van d-box (met de snowboarders) wel leuk. Al zijn ook hier weer vooral da subtiele bewegingen een echte meerwaarde.
dan hebben we elkaar blijkbaar juist gemist want ik heb ok die kerel zien doorgaan met die doos in zijn handen.
263a.png


trouwens, ik heb al een scherm...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
skoebiedoe zei:
stijn geloof wat je wilt , ik was daar en heb het gevraagd en al wat er op die tafel staat zit tussen de € 300 en € 650.... http://www.twilight-zone.nl/epages/Twilightzone.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Twilightzone/Products/SS300353 het was den deze
Rik had het ook gevraagd en het was enorm veel. Ik vond het wel een super mooi beeldje (die lichtjes waren echt nice). Ik dacht eerst om het te kopen voor de HT, tot ik de prijs hoorde. Voor dat geld koop ik toch liever andere HT spullen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Xenomorph zei:
Net terug van de show. Buiten Skoebi niemand die me bekend voor kwam.

Had eigenlijk meer verwacht van de show! Ik was gegaan om DTS-X aan het werk te zien maar deze werd door slechte beta software niet vertoond. Dus waren het allemaal demo's die ik verleden jaar had gezien met overal dezelfde luidsprekers en alleen nieuwe projectoren. Had interesse in de gewone Sony VW-520 maar deze toonde geen mooi beeld en was onscherp. Het beeld van HW-65 zag er beter uit! De VW-520 van CineMike gaf een mooi plaatje weer en de X-5000 en X-7000 van JVC konden mij ook wel bekoren. Barco vond ik geen mooi beeld en de Epson 10000 laser ook niet. Ik was trouwens heel blij toen ik zag dat ze de nieuwe Arcam AVR 850 in demo hadden maar deze hadden ze gekregen zonder enige vorm van uitleg en gewoon maar aangesloten zonder Dirac te gebruiken. De invoerder kon mij nog niet veel zeggen maar ze gaan me contacteren voor een nieuwe demo eens de 850 uit is ! In deze ruimte stonden cinema speakers van sunfire met ribbon tweeters en ondanks hun kleine omvang ook een krachtige klank konden reproduceren! Moet deze nog aan de cinema speaker topic adden. Ik had gelijk goesting om 3 stuks van de beige lederen cinema zetels te kopen die in promotie stonden maar zou toch liever een andere kleurtje willen! Bij SI (Screen Innovations) kon ik ook al kwijlen in wat hopelijk een toekomstig scherm kan worden maar kan alvast sparen aangezien het scherm dat ik wil ongeveer 5000€ kost...of toch Kingpin ??? Kortom veel moois voor mensen met dikke portemonnees !

gr33tz
Ik vond het ook jammer dat de DTS:X demo niet zo goed was. Bij ons speelde er wel DTS:X content, maar enkel muziek. Een eerlijk gezegd toch het op de botten. Ik heb niet graag de helft van het drumstel boven m'n hoofd klinkt. En die Klipsch speakers klonken ook niet zoals het zou moeten. Dat doet die dure speakers en Trinnov geen eer aan. Maar misschien was dat de zondag wel in orde?

En van HDR heb ik jammer genoeg niks kunnen zien. Op de 520 speelde zo'n Sony 4K filmpje met dieren en voetbal. Zo impressive vond ik dat niet. En HDR heb ik niet gezien. 4K is wel duidelijk een verschil als je er dicht gaat opzitten. Ik zit in m'n HT dicht genoeg op het scherm om voordeel uit 4K te halen.

Ik had de indruk dat er vorig jaar meer interessante demo's gegeven werden. Zoals die van Auro3D waar er toen iemand was die een woordje uitleg kwam geven en ons een paar film en muziek stukjes liet horen. En Werner kwam toen ook een woordje uitleg doen voor de VW300 en liep met wat settings te spelen (upscaler ed) en liet ons zowel Full HD en 4K content zien.

Nu was het gewoon gaan kijken zonder een woordje uitleg.

Persoonlijk heeft de JVD X7000 mij het meest verrast gisteren. Die toverde echt wel een prachtig plaatje op het scherm. Hoe de 520 zich daarover verhoud heb ik moeilijk kunnen zien, want daar speelde 4K demo materiaal van Sony op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
jvanhambelgium zei:
Welke ? Bij Cinemike booth ? of die in het DTS:X demo-ht ?2 grote verschillen natuurlijk ... Palladium lijn ($$$$$$) tov redelijke instappers "Reference Premiere" lijn bij Cinemike ?? ($$)
goh, weet het niet juist hoor. Het was de ruimte naast de leren stoelen. Klonk echt ferm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
djaxx zei:
goh, weet het niet juist hoor. Het was de ruimte naast de leren stoelen. Klonk echt ferm.
Dat zal de CineMike z'n stand geweest zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Er waren inderdaad minder echte demo's tov vorig jaar. Maar vorig jaar was dan ook Atmos en Auro 3D nieuw.

Inderdaad vooral de cinemike stand die echt indruk maakte qua geluid (en die 2.2 vond ik persoonlijk ook zeer goed).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
De vraag is welke toestellen werden deftig gekalibreerd? Allemaal, sommige? We zouden eens aan Werner moeten vragen of er tussen waren die slecht afgesteld stonden. Dan pas kan je een deftig oordeel vormen van de kwaliteit van sommige toestellen. Wat betreft de luidsprekers vind ik het spijtig dat steeds dezelfde merken aan bod komen. Waarom geen demo ruimte met bvb M&Ksound of XTZ? Dit zijn echte cinema speakers! Die Klipsch zou ik nooit kopen aangezien de atmos speaker in de toren zit! Je kunt ze niet richten! Dus hoe weet je dat de klank al dan niet bij jou terecht komt? Nu Werner heeft inderdaad zijn best gedaan en chapeau voor zijn inspanning!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ik ben ook even langsgeweest en heb volgende dingen ondervonden - de short trow projector was echt indrukwekkend zeker in combinatie met de d-box stoelen - de barco's waren echt tegenvallers zeker als je de prijs in het achterhoofd hield - de epson projectors waren ook teleurstellend zeker tegenover de sony projectoren ( calibratie ? ) - de 4k projector van sony vond ik echt het prijsverschil niet waard tegenover de full hd modellen ( gebrek aan afgespeelde content) - de benq gaf voor zijn geld echt een prachtig plaatje , kwam in de buurt van de vpl-hw40 voor minder dan de helft van de prijs ( plaatsing is wel een heikel punt hierbij) - op zondag was er geen dts-x demo meer , wel enkel atmos welke me echt van mijn sokken blies - de stand met movie collectibles waren hele mooie producten maar toch te duur naar mijn smaak ( klein iron man figure aan €350) - de lederen zetels zaten echt fenomenaal goed maar de prijs was er ook naar - cinemike stand torende naar mijn mening boven de rest uit ( zowel qua geluid als qua beeld )

was een leuke ervaring en heb mezelf voorgenomen om ipv volgend jaar een grotere tv te nemen over te stappen naar projectie , is toch echt wel een andere beleving

dank aan werner voor de leuke beurs waar je echt wel veel te zien en beleven had en dit volledig gratis , goed bezig en doe zo verder zou ik zeggen
 
Laatst bewerkt door een moderator: