• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HomeCinema Happening 2015

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Xenomorph zei:
Wat betreft de luidsprekers vind ik het spijtig dat steeds dezelfde merken aan bod komen. Waarom geen demo ruimte met bvb M&Ksound of XTZ? Dit zijn echte cinema speakers! Die Klipsch zou ik nooit kopen aangezien de atmos speaker in de toren zit! Je kunt ze niet richten! Dus hoe weet je dat de klank al dan niet bij jou terecht komt?</strong> <strong>Nu Werner heeft inderdaad zijn best gedaan en chapeau voor zijn inspanning!
Niet altijd hé. In de DTS:X ruimte waren gewoon netjes Klipsch inbouw-plafond speakers voorzien. Enkel de Reference Premiere heeft die ATMOS "inlegspeakertjes" die dan inderdaad tegen het plafond moeten kaatsen. Klipsch heeft verschillende volwaardige "in ceiling" speakers bruikbaar voor een ATMOS setup.

Nu, feit is inderdaad dat dit merk hier redelijk veel zichtbaarheid begint te krijgen, op zowat elke beurs staan ze er wel tegenwoordig...in tegenstelling tot andere merken zoals je aangeeft.

Neemt niet weg dat er weer prima werk is verzet en chapeau inderdaad voor Werner en het Cinedream team daar alvast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
jvanhambelgium zei:
Niet altijd hé. In de DTS:X ruimte waren gewoon netjes Klipsch inbouw-plafond speakers voorzien.Enkel de Reference Premiere heeft die ATMOS "inlegspeakertjes" die dan inderdaad tegen het plafond moeten kaatsen. Klipsch heeft verschillende volwaardige "in ceiling" speakers bruikbaar voor een ATMOS setup.

Nu, feit is inderdaad dat dit merk hier redelijk veel zichtbaarheid begint te krijgen, op zowat elke beurs staan ze er wel tegenwoordig...in tegenstelling tot andere merken zoals je aangeeft.

Neemt niet weg dat er weer prima werk is verzet en chapeau inderdaad voor Werner en het Cinedream team daar alvast.
Bedoelde wel de nieuwe speakers van Klipsch in de CineMike ruimte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Je moet in het achterhoofd houden: Dit is eigenlijk geen echte beurs waar je -tig tal verschillende (speaker)merken zou kunnen beluisteren. Dit is een event georganiseerd door 1 dealer, die toont dus zelf (of via zijn groothandel contacten) wat hij verkoopt/kan aanbieden. 101 andere audiomerken kunnen ook dienen om een HT setup in te richten, je moet ze wellicht elders gaan beluisteren. (makkelijker gezegd dan gedaan I know, maar op puur audiovlak kan er wel wat elders he)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
ilstino zei:
ik ben ook heb mezelf voorgenomen om ipv volgend jaar een grotere tv te nemen over te stappen naar projectie , is toch echt wel een andere beleving
Moet zeker een veel leukere ervaring zijn. Heb je een dedicated ruimte om in te projecteren of word het de woonkamer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
gaat in de woonkamer komen , dedicated gaat er niet meer inzitten, ben wel van plan om met elektrisch scherm te werken , tv en gamen op tv en de rest op projector , ga dan verhuizen naar andere woning en hoop het ineens tegoed aan te pakken . elektrisch scherm gaat dan voor de tv zakken , en als er niet geprojecteerd wordt ga je er bijna niets van zien , is ook een leuke oplossing , heb op het nederlandse forum iemand gezien die ook met dikke gordijnen werkte om de woonkamer te scheiden van de rest van de ruimte lijkt me ook wel elegznte oplossing om semi batcave te krijgen in woonkamer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Hi Idereen,

In eesrte instantie bedankt voor jullie bezoek, ik hoop dat julle er wat van hebben kunnen genieten. Graag geef ik toch een paar woordjes uitleg over een paar zaken die ik hier en daar lees, het is altijd goed om constructieve opmerkingen te lezen daar kunnen we altijd rekening mee houden. Er zijn echter een aantal zaken waar we gewoon zelf geen enkele vorm van controle over hebben.

De opmerking over het al dan niet aanwezig zijn van bepaalde merken (speakers bvb) heeft niets te maken met het feit dat we merk A,B of c niet zouden voeren of op het event willen. De enige reden is dat ze gewoon niet mee willen doen, van ons mag eender wie een stand huren en zijn producten aan de bezoekers laten zien, echter als bepaalde merken dat niet willen is het verhaal ten einde natuurlijk.

Dat een merk als bvb Klipsch sterk aanwezig is ligt alleen maar aan de ongelooflijke inzet van de invoerder die exact dezelfde condities heeft als eender wie, als je ziet hoe hij zijn stand aankleed en hoeveel werk hij stopt in dit event tja. De opmerking over de stand van Blu sound bvb is volkomen terecht het is het merk zelf dat verantwoordelijk is voor hoe hij zijn producten aanbied en de inzet is duidelijk niet bij iedereen van dezelfde orde.

De DTS:X software was beta software die pas een dag voor het event klaar was, onze Trinnov versterker was op dat moment de eertste in de wereld die met deze DTS:X was uitgerust, ook wij hadden uiteraard veel liever gehad dat het perfect zou gewerkt hebben maar helaas niet dus.

Wat de opmerking over het HDR gebeuren betreft, dat had je gewoon kunnen vragen hé
1f609.png
we lopen daar niet voor niets rond, ik ben regelmatig met mensen naar zowel de JVC als Sony stand geweest voor het geven van HDR demos. Als je niets komt vragen dan kunnen we uiteraard ook niet raden naar wat je al dan niet wil zien of horen
263a.png


Het is altijd zoeken naar wat wel en niet werkt, het geven van een gestructureerde demo zols ik vorig jaar met de Sony deed heeft zijn voor en nadelen. Vorig jaar was ik gewoon continu bezig met het geven van die demo's waardoor er geen tijd overbleef om mensen te woord te staan, ik heb er dus dit jaar voor gekozen om dit niet te doen en meer beschikbaar te zijn voor vragen en info. de bedoeling was dat indien iemand iets speciaal wou zien, horen of weten dat je dat gewoon kon vragen aan iemand van ons.

Ik tracht steeds alle projectoren een week voor het event bij ons te krijgen, dit zijn demo toestellen van de merken zelf aangezien er vaak nog geen productie modellen beschikbaar zijn. Zo heb ik vandaag pas het allereerste HW65 productiemodel mogen ontvangen. Een van de JVC's is pas Vrijdag laat geleverd, op dat moment zijn wij nog tot over onze oren in de bouw fase van het event, vergeet niet dat we slechts twee dagen tijd hebben om een compleet lege ruimte om te bouwen tot wat het was. De HW520 van Sony had wel degelijk een probleem in zijn optische gedeelte waardoor de scherpte een probleem was, iets wat niet ter plaatse te fixen is. Begrijp me niet verkeerd we trachten ieder jaar weer te leren uit opmerkingen, vragen enz maar we kunnen maar zoveel doen met de middelen die we ter beschikking hebben. Er is bij mijn weten geen enkel event waar je onder één dak 14 van de nieuwste projectoren in volledig afgesloten ruimtes kan bekijken en vergelijken. Ik hoop dat jullie volgend jaar weer van de partij zijn en wens iedereen een hele fijne filmwinter vol HT plezier.

Met vriendelijke groeten Werner Cinedream.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik ben in elk geval volgend jaar gewoon terug van de partij. Er wordt inderdaad verkeerd vanuit gegaan dat de organisator ook de stands voor zijn rekening neemt.

Het zou natuurlijk beter zijn als jullie zelf wat meer "speeltijd" met de projectoren zouden krijgen. Qua andere merken zou ik vooral aanraden om wat te "pushen" bij de merken die niet zomaar in winkels verkocht worden (XTZ, Teufel, ...) omdat het voor consumenten gewoon zeer moeilijk is om die speakers eens aan het werk te horen.

Ik zou het trouwens leuk vinden om 1 ruimte met alle projectoren van 1 merk met hetzelfde bronmateriaal naast elkaar te zien. zodat je kan vergelijken zoals op de SI-stand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
<woltlab-quote data-author="Ik zou het trouwens leuk vinden om 1 ruimte met alle projectoren van 1 merk met hetzelfde bronmateriaal naast elkaar te zien. zodat je kan vergelijken zoals op de SI-stand." data-link=""> </woltlab-quote> Dat ben ik nu reeds aan het overwegen, ik wil echter eerst en vooral productie modellen in huis hebben om zeker te zijn dat alle toestellen optimaal zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
@ Skoebiedoe, Peter je schrijft dat je de LS10000 veel te donker vindt??? in vergelijking met wat dan wel? Ik durf hem nl met heel veel plezier naast je JVS X500 zetten hoor, ik weet wel wie de winnaar gaat worden op gebied van lichtopbrengst, daar durf ik min twee handen voor in het vuur steken
1f609.png
De LS10000 stond in medium lichtopbrengst op een scherm van 2m70, er kon nog meer licht uitkomen maar dat was absoluut niet nodig. Vreemd dus dat je dat zo ervaren hebt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik hoop er volgend jaar wel bij te zijn..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
@ Werner

Bedankt voor de fantastische happening. Ik weet dat het vast niet gemakkelijk moet zijn dit alles op tijd in orde te krijgen. Zelfden beeldmateriaal zou inderdaad beter zijn zodat vergelijken mogelijk wordt maar dan moet je wel projecteren op gelijk schermen! Waren alle projectoren gekalibreerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Xenomorph zei:
Bedoelde wel de nieuwe speakers van Klipsch in de CineMike ruimte!
Je kan toch gewoon kiezen welke setup je wil? Klipsch heeft zowel opbouw Atmos modules die je los bovenop de speakers kan plaatsen (en dus perfect kan richten) als de ingebouwde speakers in de zuilen of afzonderlijke inbouwspeakers voor het plafond. Voor iedereen een oplossing op maat dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
cinedream zei:
Je kan toch gewoon kiezen welke setup je wil? Klipsch heeft zowel opbouw Atmos modules die je los bovenop de speakers kan plaatsen (en dus perfect kan richten) als de ingebouwde speakers in de zuilen of afzonderlijke inbouwspeakers voor het plafond.Voor iedereen een oplossing op maat dus.
Die inbouw speakers wel van Klipsch maar niet de nieuwe atmos speaker RP-280FA die in de CineMike tent stonden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Dat snap ik wel maar er is ook een versie die je los boven op de zuilen kan zetten, niet inbouw dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
cinedream zei:
De opmerking over het al dan niet aanwezig zijn van bepaalde merken (speakers bvb) heeft niets te maken met het feit dat we merk A,B of c niet zouden voeren of op het event willen.

De enige reden is dat ze gewoon niet mee willen doen, van ons mag eender wie een stand huren en zijn producten aan de bezoekers laten zien, echter als bepaalde merken dat niet willen is het verhaal ten einde natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het op dit moment naar de buitenwereld toe nog altijd zo niet overkomen. Als je bv flyert met een kortingbons/cinedream beurskorting is het de bedoeling om mensen te laten kopen via Cinedream (daar is trouwens niets verkeerd mee). Je koopt dan wat de dealer in z'n gamma heeft. Je kan niet van alles dealer zijn trouwens, onbegonnen werk en niet altijd verstandig, laat staan geloofwaardig. Als dat dus echt de bedoeling is/was, dan krijgt dit event natuurlijk een andere insteek vind ik. Maar dan moet het vooral uitgaan van fabrikanten of groothandel zelf. Je kan je dan de vraag stellen waarom ze het niet interessant genoeg vinden om zelf de koppen bij mekaar te steken en iets te organiseren?

Maw, op dit moment ga ik kijken naar het Cinedream event, vind iets interessant en ga aankloppen bij.... Cinedream, toch? Tenminste,,, als ze reageren (maar da's een andere discussie;-) )

Hoe dan ook, liefhebbers hebben zo'n event nodig. Er zijn op dit gebied te weinig gekende integrators. Dus sowieso chapeau voor het organiseren van deze happening!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
cinedream zei:
@ Skoebiedoe, Peter je schrijft dat je de LS10000 veel te donker vindt??? in vergelijking met wat dan wel? Ik durf hem nl met heel veel plezier naast je JVS X500 zetten hoor, ik weet wel wie de winnaar gaat worden op gebied van lichtopbrengst, daar durf ik min twee handen voor in het vuur steken
1f609.png
De LS10000 stond in medium lichtopbrengst op een scherm van 2m70, er kon nog meer licht uitkomen maar dat was absoluut niet nodig. Vreemd dus dat je dat zo ervaren hebt?
in vergelijk met mijne x500 dus ....ben binnen gegaan en het eerste dat me opviel was dat het beeld veel te donker was en ook geen diepte in het beeld , mischien dat er juist iemand liggen spelen heeft met de instellingen maar was dus totaal niet onder de indruk toen en ben dus ook niet echt lang blijven hangen...soit volgende keer beter....;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dreamworks

Member
15 nov 2014
31
0
9
www.dreamworks.be
Beste bezoekers aan ons homecinema evenement. Mij eerst even voorstellen, Ik ben Peter Onzia de collega van Werner, vanwege de Cinedream vestiging te Bonheiden. Alvast bedankt voor jullie talrijke opkomst en voor de leuke en eerlijke reacties. Wat de beamers betreft, deze waren door Werner allemaal één voor één gecalibreerd. Deze werden gepresenteerd op dezelfde Kingpin schermen met hetzelfde doek, gain 1.0. De verschillen die jullie zagen zal dan wel aan de projector of de content gelegen hebben
1f609.png
De Audio demo's op onze beurs is eigenlijk een moeilijk gegeven, alle standen zijn open, behalve de onze (Trinnov+Palladium) Sommige standhouders speelden echter zo luid dat er op andere stand nog nauwelijks iets te horen was, gelukkig hadden we dat zondag onder controle. We trachten alle jaren om zoveel mogelijk merken bij elkaar te krijgen, maar de deelname hangt meestal van bepaalde importeurs af die soms te weinig geloven in homecinema en liever mee doen aan een Audio beurs (vinyll & tube amp's) Alvast voor de volgende editie gaan we het audio gebeuren beter aanpakken.

Met vriendelijke groeten,

Peter Cinedream - Bonheiden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
vraagje: Was er nog iets te vinden van auro3D? Of is die verdwenen?


En ik las hier een opmerking dat het atmos gebeuren niet meer voorgesteld werd zoals vorig jaar. (voor vele op dit forum wel bekend,) maar werd atmos voorgesteld als "dat ding wat al een jaar uit is,geen uitleg, dus men moet het maar kennen!"

Of Toch nog voor het bredere publiek "het nieuwe object gebaseerd audio systeem" met demo's om dit voor te stellen?

Ik ben niet geweest, maar het leest hierboven soms dat het overkwam als "het staat hier dus word verwacht dat het gekend is"....kan mis zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dreamworks

Member
15 nov 2014
31
0
9
www.dreamworks.be
@mysteryliner

Auro-3D was wel degelijk vertegenwoordigd met een Denon AVR-X6200 aangesloten op Monitor-audio Bronze luidsprekers. Deze demo klonk prima tot de "grote jongens" de decibels op hun stand lucht in joegen. Voor mij is Auro-3D zeker niet dood, men is enerzijds aan object gebaseerde opvolger bezig. (dit wordt de toekomst in 3D audio) Anderzijds werkt de Auro-Upmixer zeer goed om bv stereo CD's om te zetten naar 9.1, tevens werkt de upmixer ook perfect met film tracks.

Dolby Atmos kent idd. nog niet de algemene doorbraak bij het brede publiek, je moet in Kinopolis maar eens vragen welke zalen er uitgerust zijn met Dolby Atmos, 3D geluid, de bediende aan de telefoon zei me dat we brillen kunnen kopen aan de balie. Grzzzz. Gelukkig voor ons kunnen we thuis reeds genieten van Dolby Atmos, er zijn nu immers al volop titels die uitkomen op bluray met het nieuwe audio formaat. Hierbij een leuke link met alle reeds verschenen titels world-wide: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=248132

Onze demo met Atmos in 9.1.4 configuratie dmv Trinnov & klipsch Paladium klonk anders adembenemend (als cinemike niet te zot aan de volume knop zat)

mvg

Peter Onzia cinedream bonheiden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Home Cinema Happening 2016

De data zijn bekend voor de Home Cinema Happening 2016 Zaterdag 22 oktober 2016 van 10 tot 19u Zondag 23 oktober van 10 tot 18u
 
Laatst bewerkt door een moderator: